Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Emirai 3 xDAS: vůz budoucnosti ovládnete gesty, sleduje i únavu
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evoluce dva roky staré studie přichází s novými displeji, které jsou snadněji čitelné. Zároveň napomáhá s průjezdem křižovatek se špatnou viditelností.
Již za čtrnáct dní se otevřou brány autosalonu v Tokiu, kde lze očekávat především novinky ze Země vycházejícího slunce, ale objeví se tam prvně třeba i sériové BMW M4 GTS. Z pro nás zajímavých japonských premiér jsme si dosud mohli představit kupříkladu Toyotu S-FR nebo Mitsubishi eX, které se svým designem i technikou držely při zemi. Tedy alespoň první zmíněné kupé, o jehož sériové podobě se již začíná hovořit. Automobilka se třemi diamanty pro změnu zůstává pouze u ukázek budoucnosti, což je případ i jejího druhého konceptu Emirai 3 xDAS.
Toto elektrické vozítko je postaveno podle motta „pocity se stávají skutečností“, přičemž navazuje na dva roky starou studii Emirai 2 xDAS. Mitsubishi se nám přitom na něm snaží představit nově vyvinuté technologie určené pro komunikaci mezi člověkem a strojem. Stejně tak jde ovšem o novinky ze světa světlometů, telematiky a řidičských senzorů.
Největší důraz je kladen na rozhraní HMI, v jehož středu trůní displeje usazené do palubní desky a středové konzole. Ty jsou osazeny ochranným sklem a laminátem, což má vylepšit viditelnost a zároveň zjednodušit obsluhu. Řidič se přitom displejů nemusí ani dotýkat, vše totiž zařídí ovládání gesty, které snímají kamery usazené v čelním panelu.
Zatímco pohybem je ovládána kupříkladu teplota klimatizace či hlasitost audio systému, za pomoci speciálního přenosného zařízení systém měří a analyzuje fyzickou kondici řidiče. Snadno tak může vypátrat jeho únavu, na níž jej následně upozorní pomocí vibrací. Zároveň přitom vyšle doporučení, aby zastavil a odpočinul si.
Mimo to tu máme třídimenzionální displej, který má zobrazovat informace v zorném poli řidiče vzdáleném více než deset metrů. I tím je přitom umocněna bezpečnost. Mimo to pak vůz dokáže převzít i kontrolu sám nad sebou, když za pomoci zmiňovaných kamer dokáže dokonce reflektovat řidičský styl svého majitele.
V poslední řadě můžeme zmínit ještě proaktivní mapy, které napomáhají v přehledu křižovatek se sníženou viditelností. Na bocích usazené kamery totiž sledují silnice směrem nahoru i dolů. Vše je následně uloženo do paměti vozu, který tak při opětovném průjezdu stejným místem již reaguje automaticky.


Evoluce koncepčního Mitsubishi Emirai 3 xDAS přichází s unikátními displeji, ovládáním za pomoci gest či novou generací detekce únavy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 40 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
