Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná
14.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Za 23letou historií výroby jednoho z nejdivočejších kompaktních sedanů bude letos napsána velká tečka. Říká si Final Edition v reálu nevypadá vůbec zle.
Psali jsme o tom už mnohokrát. Mitsubishi, poblázněné trendy posledních let, pohřbí značku Evolution jako přídomek ostrých vozů konvenčních koncepcí nalepí ji na „krále hybridních SUV“, zřejmě model ASX Evo. Myslete si o tom, co chcete, pro Lancer Evo to ale znamená konec, který bude zpečetěný rozlučkovou edicí vozu.
Představila se nejprve jako Evo X Final Concept se slibnými parametry, nakonec se z ní ale vyklubala o mnoho skromnější Final Edition. Ta už v Japonsku vyrazila do prodeje, o skutečném autě jsme ale zatím neslyšeli, však v době uvedení na trh nebyl znám ani finální výkon. O to zajímavější jsou snímky Bena Hsu z jakési americké předpremiéry tamního provedení této edice, které do USA dorazí v 1 600 kusech.
Vůz, který vidíte na snímcích, má stále výrobní číslo 0000, takže nejde o zcela produkční vůz. Ten už by ale neměl být jiný a stejně jako ten na snímcích se od standardu lišit vizuálně hlavně černě zbarvenými doplňky (maska chladiče, výdechy chladícího vzduchu v kapotě a v blatnících, části zadního nárazníku, kola...), technicky pak upraveným podvozkem s tlumiči Bilstein, pružinami Eibach, brzdami Brembo a pneumatikami Yokohama Advan. Uvnitř můžeme vidět Recara, volant, řadičku, madlo ruční brzdy a části palubní desky s koženým čalouněním s červeným obšitím.
Motor se kupodivu nedočká mnoho změn, i kdy třeba ve Velké Británii byly nabízeny verze s výkonem až 450 koní. U Final Edition Eva X lze počítat jen s „lehkým navýšením výkonu” a dílčími technickými modifikacemi jako jsou sodíkem plněné výfukové ventily.
Evropská budoucnost této edice je neznámá, dost možná tedy žádná není. Co každopádně budoucnost nemá, je Evo jako takové a otazníky se pořád vznášejí i nad samotným Lancerem. Japonci tedy už slibují novou generaci, protože ale teprve začali s jejím vývojem a letos se máme dočkat faceliftu té stávající, s jejím brzkým příchodem počítat tak jako tak nejde.
Final Edition je na každý pád tečkou za jednou velkou automobilovou historií, která v případě Lancerů Evo všech generací trvala od roku 1992 a je protkána i čtveřicí titulů mistra světa v rallye v rukou Tommiho Mäkinena. Tečkou sympatickou, ale smutnou...









Mitsubishi Lancer Evo Final Edition v předprodukčním provedení na živých fotkách z USA










Už dřívější katalogové fotky japonského provedení
Zdroj: LeftLane News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 2 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před hodinou
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 2 hodinami
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 3 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 5 hodinami
 Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
 před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter