Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná
14.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Za 23letou historií výroby jednoho z nejdivočejších kompaktních sedanů bude letos napsána velká tečka. Říká si Final Edition v reálu nevypadá vůbec zle.
Psali jsme o tom už mnohokrát. Mitsubishi, poblázněné trendy posledních let, pohřbí značku Evolution jako přídomek ostrých vozů konvenčních koncepcí nalepí ji na „krále hybridních SUV“, zřejmě model ASX Evo. Myslete si o tom, co chcete, pro Lancer Evo to ale znamená konec, který bude zpečetěný rozlučkovou edicí vozu.
Představila se nejprve jako Evo X Final Concept se slibnými parametry, nakonec se z ní ale vyklubala o mnoho skromnější Final Edition. Ta už v Japonsku vyrazila do prodeje, o skutečném autě jsme ale zatím neslyšeli, však v době uvedení na trh nebyl znám ani finální výkon. O to zajímavější jsou snímky Bena Hsu z jakési americké předpremiéry tamního provedení této edice, které do USA dorazí v 1 600 kusech.
Vůz, který vidíte na snímcích, má stále výrobní číslo 0000, takže nejde o zcela produkční vůz. Ten už by ale neměl být jiný a stejně jako ten na snímcích se od standardu lišit vizuálně hlavně černě zbarvenými doplňky (maska chladiče, výdechy chladícího vzduchu v kapotě a v blatnících, části zadního nárazníku, kola...), technicky pak upraveným podvozkem s tlumiči Bilstein, pružinami Eibach, brzdami Brembo a pneumatikami Yokohama Advan. Uvnitř můžeme vidět Recara, volant, řadičku, madlo ruční brzdy a části palubní desky s koženým čalouněním s červeným obšitím.
Motor se kupodivu nedočká mnoho změn, i kdy třeba ve Velké Británii byly nabízeny verze s výkonem až 450 koní. U Final Edition Eva X lze počítat jen s „lehkým navýšením výkonu” a dílčími technickými modifikacemi jako jsou sodíkem plněné výfukové ventily.
Evropská budoucnost této edice je neznámá, dost možná tedy žádná není. Co každopádně budoucnost nemá, je Evo jako takové a otazníky se pořád vznášejí i nad samotným Lancerem. Japonci tedy už slibují novou generaci, protože ale teprve začali s jejím vývojem a letos se máme dočkat faceliftu té stávající, s jejím brzkým příchodem počítat tak jako tak nejde.
Final Edition je na každý pád tečkou za jednou velkou automobilovou historií, která v případě Lancerů Evo všech generací trvala od roku 1992 a je protkána i čtveřicí titulů mistra světa v rallye v rukou Tommiho Mäkinena. Tečkou sympatickou, ale smutnou...
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 1 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 2 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 3 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 4 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 5 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 6 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 7 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 8 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mitsubishi Lancer Evo Final Edition na živých foto je hezká, ale smutná podívaná - 9 - Mitsubishi Lancer Evo Final Edition zive US 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Mitsubishi Lancer Evo Final Edition v předprodukčním provedení na živých fotkách z USA
Už dřívější katalogové fotky japonského provedení
Zdroj: LeftLane News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 4 hodinamiStavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včeraNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nejčtenější články
Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější
17.5.2024Novou Škodu Elroq poprvé nafotili při testech, zaujmout bude chtít i tak, že se bude tvářit jako spalovací auto
17.5.2024Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny
17.5.2024Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily
17.5.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva