Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace kompletně odhalena
7.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Měsíc po první ochutnávce nás Mitsubishi v Ženevě poctilo představením nového Outlanderu. Podívejte se, jak vypadá co má pod kapotou.
Premiéra nového Outladneru ve včerejší změti ženevských novinek trochu zapadla. Ne snad proto, že by šlo o nedůležité auto, nebo se Mitsubishi nesnažilo jej zviditelnit, ono bohužel vypadá už před začátkem prodejů jako starý známý. A to je pro automobilku trochu potíž, nad kterou má smysl se před samotným představením krátce zamyslet.
Problém je v tom, že Mitsubishi už v loňském roce na různých místech světa vystavovalo koncepty PX-MiEV, naposledy pak v Tokiu ten se jménem PX-MiEV II. Už jeho provedení bylo vcelku umírněné a měli jsme zato, že sériová verze nebude vypadat o mnoho jinak. Ona nakonec ani příliš odlišně nevypadá, ale již v únoru avizované zmírnění tvarů předních světel, nárazníku, vnějších zpětných zrcátek a pár jemných úprav na zádi dodalo vozu... no nechceme říci nudný, ale rozhodně dosti konzervativní vzhled. Auto je to ve výsledku sympatické, ale aspoň podle mého názoru nevypadá příliš „nově”. A to má na trhu vydržet nějakých sedm let.
Vzhled zevnějšku ale jistě dobře zhodnotíte sami a to samé určitě zvládnete i nad snímky interiéru. Sám se ale ani zde nemohu ubránit dojmu, že všechno co vidíme je dobře známé. Aby řeč nestála, Mitsubishi slibuje kvalitnější materiály, zejména pak na omak příjemné měkké plasty a vylepšenou palubní elektroniku. Na detaily ale automobilka zůstala zatím skoupá a dodala jen, že svůj nový výtvor považuje za „solidní, jednoduchý a bezpečný” - žádná více vzrušující slova na jeho adresu ostatně ani pronést nelze.
Přesuneme-li se k čistokrevným faktům, je třeba zmínit, že produkční verze nového Outlanderu je 4 655 mm dlouhá, 1 800 mm široka, 1 680 mm vysoká a stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 670 mm. To ve srovnání s dnešním Outlanderem představuje změnu o přesně 0 mm ve všech směrech. Je to trochu podivné a nejsme si tedy úplně jisti, jestli náhodou někdo v Mitsubishi jen mylně nezkopíroval údaje platné pro předchozí generaci, ale v tiskové zprávě jsou přesně tato čísla.
Co určitě není stejné jako dříve je technika vozu, už proto, že nový model přijde i s celkem novátorským hybridním pohonem. K tomu se ale ještě dostaneme. Pokud začneme u tradičních pohonných jednotek, pak vůz od začátku prodejů nabídne buď benzinový dvoulitr MIVEC s výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 195 Nmm popř. naftovou dva-dvojku se stejným výkonem a maximem točivého momentu 380 Nm.
Přesné dynamické parametry jednotlivých provedení zatím neznáme, víme ale, že obě motorizace bude možné kombinovat jak s pohonem předních kol, tak s oběma hnanými osami. Převodovky budou k dispozici též vždy manuální i automatická, akorát u „benzinu” půjde buď o pětistupňový manuál nebo bezestupňovou CVT a u naftového motoru o šestistupňovou přímo řazenou skříň, nebo stejným množstvím převodů vybavený automat s hydrodynamickým měničem. Všechny verze krom dieselu s automatem dostanou systém start and stop.
To je znovu trochu nepřekvapivé, zajímavá ale bude třetí motorizace, která přijde ke slovu začátkem roku 2013. Ani ta sice nepřichází jako blesk z čistého nebe, za pozornost ale stojí. Vůz s ní totiž tak trochu připomíná „naši” koncepci elektromobilu na benzin, když spojuje dva elektromotory, jeden pro každou osu, a benzinový generátor elektrické energie. Přesné řešení tohoto systému nastíní část z přiložených obrázků, o mnoho více k němu dodat nemůžeme.
Neznáme totiž zatím ani výkon elektromotorů, ani kapacitu akumulátorů, jisté je jen to, že generátor bude vskutku solidní - půjde o dvoulitrový benzinový čtyřválec. Vůz by s ním a zmíněnou partičkou elektromotrů měl být rychlý, nabídnout velmi variabilní pohon všech kol a přitom solidní provozní efektivitu (automobilka hovoří o méně než dvou litrech benzinu na sto km, ale to bude zase ten „Amperovský syndrom”, akumulátory bude možné nabíjet i před jízdou). Dojezd 800 km na nabití a natankování by ale mohl být reálný.
Dále víme, že s touto výbavou bude vůz schopen fungovat v následujících režimech:
- Pure (čistý, jde o pohon všech kol s použitím pouze elektromotorů),
- Series (sériový, jde o pohon všech kol s použitím elektromotorů „živených” také generátorem) a
- Parallel (paralelní, tedy využívající všech těch motorů přímo k pohonu vozu ve vyšších rychlostech, nebo při akceleraci).
To je vše podstatné, co vám nyní k novému Outlanderu můžeme říci, jistě ještě přidáme jeho živé fotky ze Ženevy. Do prodejů se novinka dostane ještě letos v létě, na cenu si budeme muset ještě chvíli počkat.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




























































Nový Outlander nevypádá moc nově, alespoň jeho hybridní pohon ale novátorský je
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před minutouNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 2 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 4 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva