Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mohutná SUV-kupé míří mezi běžný lid, první takový VW nafotili bez maskování
13.4.2019 | Petr Miler
Obliba aut spojujících tvary SUV a kupé je stejně nesmyslná jako neoddiskutovatelná, a tak podobné modely nabízí stále více výrobců. Pokud jde ale o mohutné SUV-kupé, museli jste dosud sáhnout po „prémiovce”. Brzy už nebudete muset.
Když BMW v roce 2007 strhlo plachtu z modelu X6, automobiloví žurnalisté stěží skrývali výsměch. Pokus o slepení tvarů SUV a kupé působil absurdně a výsledek se nezdál být ani moc atraktivní. Snahy BMW o zaplnění každé myslitelné mezírky na trhu se už v tu chvíli zdály být přehnané a žít tehdy Jiří Kodet, dal by této koncepci na trhu rok, maximálně dva. Jak by se mýlil.
Uběhlo jen 12 let a něčemu jako nové „SUV-kupé” se nediví nikdo, jde o oblíbená auta. Konkurence tedy chvíli čekala, jestli si BMW na tomto nápadu nevyláme zuby, ale když se to nestalo, přišly s něčím podobným i další prémiové automobilky. Tento trend se pak začal šířit i do nižších pater trhu, pokud ale dnes zatoužíte po opravdu mohutném SUV-kupé, musíte pořád sáhnout po něčem jako je BMW X6, Audi Q8 nebo Mercedes GLE Coupe. Brzy už možná nebudete muset.
V Číně se totiž podařilo nafotit zjevně hotový VW Teramont Coupe. Toto velké SUV zapadající mezi Tiguan a Touareg, které se podobně jako Škoda Kodiaq snaží nabídnout maximum muziky za rozumnou cenu, se u nás v základní podobě neprodává, jako Coupe by ale mohlo. A to právě proto, že z mainstreamové konkurence v Evropě nikdo nic takového nenabízí.
Sériový model zjevně navazuje na dřívější koncept Atlas Cross Sport (protože Teramont si na některých trzích říká Atlas) a oproti krabicovitějšímu bratříčkovi se neliší jen ladnější zádí. K úpravám došlo také na přídí, která dostala nižší světla, novou masku chladiče a modifikovaný nárazník, přesto zejména při pohledu z boku působí velmi mohutně, snad až nabubřele. Zádi „zkupátkování” každopádně prospělo, ta nyní naopak vypadá ladně a lehce.
Interiér je nepřekvapivě skoro stejný jako u Teramontu, ale dostal pár stylových vylepšení, které jej činí hodnotnějším či na oko sportovnějším - všimněte si například kovových nášlapů pedálů či dole zploštělého volantu. O technice zatím nemáme zprávy, ale standardní Teramont nabízí motory 2,0 TSI a 3,6 V6 s 238 resp. 280 koňmi. U „kupé” čekejme nejspíše výkonnější provedení týchž jednotek, pokud VW nepřekvapí dříve naznačeným, přeplňovaným šestiválcem 3,6 TSI.
Novinka by se měla oficiálně odhalit v řádu týdnů či měsíců a poté se dostat do prodeje v Číně. Jaká je její evropská budoucnost, uvidíme po premiéře. Máme ale pocit, že Němci by byli jen sami proti sobě, kdyby tu tento vůz neprodávali - na rozdíl od Škody potíže s výrobními kapacitami nemají.












VW Teramont Coupe byl nafocen bez maskování v Číně. Je to první mohutné SUV-kupé mířící do mainstreamového segmentu
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 7 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 9 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 10 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva