Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Aero SuperSports: specialita od specialisty
1.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Jistě už každý někdy slyšel o sportovních kupé značky Morgan. Nyní, při příležitosti stoletého výročí značky, společnost oznámila produkci modelu Aero Supersports. Hodně hliníku, spousta koní a exkluzivní vzhled, to jsou jeho hlavní atributy.
Morgan Motor Company je tradiční britský výrobce dodnes vlastněný rodinou zakladatele a dodnes se držící tradic. Morgan vyrábí řadu modelů a u většiny z nich není na první poznat, zda byly vyrobeny včera, či před 70 lety. Nenechte se ale zmýlit, tvary mohou být stejné, dokonce i dřevo jako nosný prvek karoserie lze u nich najít, ale ani u Morganu se čas nezastavil. Při příležitosti 100. výročí založení firmy byl představen model Aero SuperSports, který je přehlídkou moderních technologií v tradičním kabátu.
Karoserie je kompletně vyrobena z hliníkových panelů ze slitin v letecké specifikaci. Ze stejného materiálu jsou vyrobeny i odnímatelné střešní panely, které se ukládají do zavazadelníku. I podvozek je kompletně hliníkový a při jeho sestavování je kvůli dosažení co nejvyšší pevnosti použita kombinace lepení a svařování. Jen pro zajímavost, stejnou platformu používá i Morgan Aero Eight GT3, který můžete vídat při závodech seriálu FIA GT3.
Vůz je poháněn celohliníkovým, jak jinak, zážehovým motorem V8 původem od BMW o objemu 4,8 l. Spojen je s šestistupňovou automatickou či ručně řazenou převodovkou. Výkon motoru nebyl oznámen, ale v v modelech BMW dosahuje maxima 350 koní. To v kombinaci s lehkou karoserii jistě stačí na dosažení zajímavých jízdních zážitků.
Interiér je na dnešní dobu poněkud spartánský. Ano, je čalouněn ručně sešívanou kůží a oko potěší pohled na díly z leštěného dřeva, ale v případě takového vozu to jistě nevadí. Hlavní jsou pohodlná sedadla, správná pozice za volantem, spousta koní pod kapotou a zadní náhon. Při řízení Morganu Aero SuperSports zajisté bude spousta zábavy.








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
3018koňový elektromobil se chlubí „rekordem” z okruhu, který je horší než čas 510koňového spalovacího auta s ručním řazením
před hodinouVW potichu zastavil výrobu svého elektrického propadáku, aspoň nepřímo přiznal, jak moc šlápnul vedle
před 2 hodinamiBizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
včeraNěmci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
včeraŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva