Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Plus 4 2014 je nejsilnějším Morganem dneška, má 154 koní
4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaná čtyřka má se 154 koňmi zvládat akceleraci z klidu na stovku za 7,3 s a rozjet se až na 193 km/h. Zároveň ale také bude více „papat“.
O britské automobilce Morgan jsme se v loňském roce zmiňovali především v souvislosti s ne zrovna dobrovolným odchodem Charlese Morgana, přímého potomka zakladatele značky a bývalého generálního ředitele. Jakékoliv zákulisní tahanice jsou ale očividně zapomenuty, neboť v Ženevě zástupci značky rozdávali úsměvy na všechny strany a hýřili komentáři o budoucnosti. Dočkat bychom se tak měli expanze na východ i nových modelů. Opomenuty však nebudou ani ty stávající.
Na výstaviště Palexpo tak dorazila modernizovaná verze Morganu Plus 4, která počítá s nárůstem výkonu ze současných 145 koní na 154. Použit byl přitom stejný dvoulitrový motor Ford Duratec jako dříve, Britové ovšem vůbec poprvé ve své historii dodali vlastní řídicí jednotku. Akcelerace z klidu na stovku by tak měla klesnout na přibližně 7,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 193 km/h.
Vůči stávajícímu provedení se kupodivu lehce navýšila také spotřeba (ze 7 litrů na 7,1 l/100 km), i přesto však má Morgan Plus 4 nadále vyhovovat evropským normám. Kromě vyššího výkonu navíc dostal také nové rozvržení palubní desky a nové přístroje VDO, po stránce cenové jej ovšem i nadále pořídíte za 36 285 GBP (cca 1,2 milionu korun).
Řeč přitom ve všech ohledech byla o dvoumístné verzi, kromě ní ovšem v ceníku zůstává také čtyřmístné provedení. To se samozřejmě na změnu v motorovém prostoru a interiéru může těšit rovněž, jízdní dynamika ovšem bude s ohledem na vyšší hmotnost (877 kg versus 927 kg) o půl sekundy a 12 km/h horší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.






Zvenčí bude nový Morgan Plus 4 vypadat stejně jako stávající provedení. V kabině ale nabídne nové přístroje, pod kapotou pak 154 koní namísto stopětačtyřiceti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
O elektrické Ferrari je „nulový zájem”. Bohatí lidé nic takového nechtějí, plány na další model míří k ledu
18.6.2025Číňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4
18.6.2025Američané stvořili monstrum. Jejich „Bugatti pro chudé” má teď 1 267 koní a 4x4, skutečné Bugatti pokoří za dvacetinu ceny
18.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Audi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
18.6.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.18. 21:18 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.18. 20:05 - rutak11
- Fiat 500 minicamper 07.18. 19:47 - geomarbes
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07.18. 17:37 - katana25
- S větrem ve vlasech.... 07.18. 14:48 - pavproch
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 07.18. 12:46 - pavproch
- Rychlodotazy 07.18. 00:08 - Zajda
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.17. 10:28 - Truck Daškam