Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nejlevnějším autě schopném jet 312 km/h výrobce prodělává až 463 tisíc na kuse
1.12.2019 | Petr Miler
Mnohokrát jsme se divili, jak se může jakékoli automobilce dařit vyrábět tak rychlý supersport s motorem uprostřed za cenu 1,39 milionu Kč a odpověď je poměrně prostá: Ono se jí to nedaří.
I když do konce letošního roku zbývá ještě několik týdnů, nemůže se stát už nic, co by nový Chevrolet Corvette připravilo o titul jedné z nejdůležitějších automobilových novinek roku 2019. Od Corvette se nikdy nečeká málo a napětí jistě stoupalo od momentu, kdy byla oficiálně potvrzena změna koncepce vozu, nikdo rozumný ale přesto nemohl čekat to, co Chevrolet nakonec vytáhl.
Je to malý zázrak na kolech, neboť svým pojetím jde o vůz, který by klidně mohl stát 3 nebo 5 milionů Kč a nikdo by se nemohl divit. Točivý osmiválec uprostřed, pohon zadních kol, dvouspojkový automat, stovka pod 3 sekundy, maximálka 312 km/h, spousta už základní výbavy v atraktivně vyvedeném interiéru a řada nových vychytávek činí toto auto zajímavým volbou bez ohledu na cenu. Ono ale začíná na 59 995 dolarech, tedy skoro přesně 1,39 milionu Kč. Hovořit v tomto případě o zázraku skutečně není přehnané.
Od chvíle odhalení se nespočet lidí z řad zákazníků i novinářů divil, jak se koncernu GM, který za tímto kouskem stojí, něco takového povedlo. Nyní ale vyplynula na povrch poměrně prostá odpověď: Ono se mu to nepovedlo.
Magazínu Motor Trend to potvrdil jeden z manažerů firmy, podle nějž GM nejenže nevydělává, ale prodělává až 20 tisíc dolarů na každé prodané Corvette C8 v nízkých výbavových specifikacích. To je spousta peněz, asi 463 tisíc Kč, cena už celého jiného slušného auta. A za rozdílem stojí rozpor mezi tím, čím nová Vette původně být měla a čím nakonec je.
Z technického hlediska projekt počítal se základní cenou vozu okolo 80 tisíc dolarů, lidé z marketingu GM se ale nakonec zalekli jeho špatného přijetí. Však Corvette vždy platila za sporťák pro masy a rozhodli o prodejní ceně začínající okolo 60 tisíc dolarů. Tady vznikl onen 20tisícový rozdíl, který už nebylo možné smazat a automobilka vůz začíná prodávat s prodělkem.
Zní to jako nesmysl, na věc je ale třeba hledět ze všech úhlů pohledu. Jednak je otázkou, kolik Corvette C8 v základu Chevrolet vůbec prodá a každý výbavový prvek navíc ztrátu umenšuje. Jednak sám citovaný manažer řekl, že cena bude postupně růst a už modelový rok 2021 přijde s citelně vyššími ciframi. A jednak je třeba vnímat marketingový efekt současné základní ceny. Kolem nové Vette by nikdy nebyl takový humbuk, kdyby nepřišla s tak nízkou cenou. Automobilka tak možná bude krátkodobě prodělávat, novinka už ale jednou bude do pamětí lidí zapsána jako „to levné auto”. A to je mnohem lepší stav než rozčarování z vysoké ceny a pozdější (často marné) pokusy napravit pošramocenou pověst drahými reklamními kampaněmi informujícími o slevách.
Uvést vůz na trh tímto způsobem tedy považujeme za velmi chytré a GM si to zřejmě může snadno dovolit - podle zákulisních informací je Corvette jeho dlouhodobě jasně nejziskovějším modelem a dotovat z minulých (a pravděpodobně i budoucích) zisků vstup zcela jinak pojaté nové generace na trh není nic nerozumného. Už jen proto, že nízká cena zavírá ústa kritikům.
Nová Corvette oslnila kombinací svých vlastností a nečekaně nízké ceny. Ona cena je ale podle manažera GM zatím spíše marketingový fígl než odraz nákladové reality, na modelech s nejnižší výbavou automobilka prodělává přes 460 tisíc korun
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera