Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
7.5.2024 | Petr Prokopec
Je to další rána pro německý automobilový průmysl, třebaže tentokrát ne až tak těžká. Tak vnímají výsledek ankety sami Němci. Tamní otcové a matky jasně říkají, že do jejich potřeb se nejlépe trefuje Škoda, na rozdíl od takového Audi, BMW či Mercedesu.
Rodiny představují pro automobilky poměrně významnou zákaznickou skupinu. Většina z nich totiž nekupuje auto jen z plezíru, ale proto, že jej skutečně potřebuje. Navíc se dá předpokládat, že mnozí rodiče se do showroomů budou vracet, a to v závislosti na věku jejich potomků. Zatímco po narození je klíčový zavazadlový prostor, do kterého se musí vejít kočárek, po pár letech je již ohled brán spíš na počet sedadel. A až děti vylétnou z hnízda, znovu je jim co prodávat.
Zaháčkovat se ale lze jen jednou, a tak se automobilky předhání ve vývoji nových technologií, které by učinily život rodičů o trochu snazší. Ty se pak snaží nabídnout za co nejnižší sumu peněz. Ve finále tak vlastně není klíčový design či dynamika, ale poměr hodnoty a ceny, spolehlivost či spotřeba. Plus samozřejmě ona veškerá „cingrlátka“ na palubě, ať už jde o věci praktického či zábavního rázu.
Institut YouGov v rámci nedávné studie oslovil 25 tisíc otců a matek z Německa, aby vybrali značku, kterou lze považovat za rodinný ideál. Zodpovědět měli dvě klíčové otázky - který výrobce představuje dobrou užitnou hodnotu za požadované peníze, a který naopak špatnou. V závislosti na odpovědích pak byla vytvořena stupnice od minus 100 do plus 100 bodů, přičemž čím vyššího záporného čísla to které auto dosáhlo, tím hůře. A naopak čím více kladné bylo, tím vyšší byla i spokojenost u rodičů.
S ohledem na dříve řečené už vás asi nepřekvapí, že čelo pelotonu opanovala Škoda. Mezi otci si mladoboleslavská automobilka vysloužila pozitivní skóre 29,7 bodu, zatímco u matek šlo o 24,5 bodu. U zbytku pódia se ovšem již rodiče až tak neshodli, neboť pánové pasovali na druhou příčku Toyotu (25,3 b) a na třetí Hyundai (25,3 b), v případě dam byl upřednostněn Seat (18,6 b) před Volkswagenem (18,1 b). Koncern VW tedy u něžnější části publika evidentně pořád nějak funguje, tedy alespoň skrze své mainstreamové značky.
Rodinné názory jsou pak rozdílné i na dalších příčkách, zvláště pokud vezmeme v potaz národní cítění. I když se studie zaměřila na německé rodiče, v případě otců jedinou domácí značkou, jenž zabodovala, byl šestý Opel. Ten pak matky pasovaly dokonce na pátou příčku. Ovšem ani ony s výjimkou třetího VW domácí produkci příliš nefandí, spíše taktéž berou v potaz korejské či japonské výrobce. A rovněž Dacii, kterou dosadily na deváté místo (pánové na páté).
Němci tak v průzkumu propadli, celkovou optikou má šanci jen Opel, ale až jako šestá volba. Pořád je to ale lepší než výsledky prémiových značek jako Audi, BMW a Mercedes-Benz, které nemají u rodin prakticky žádnou šanci, v obou případech skončily na chvostu žebříčku tvořeného třiceti různými výrobci. To je vlastně i překvapivé s ohledem na to, že značnou část jejich portfolia tvoří SUV a kombíky, tedy rodinná auta. Jenže jsou zkrátka příliš drahá, prostorově i praktickou použitelností pak za mainstreamem a zvláště za Škodou s jejím Simply Clever prostě zaostávají.
Takový Kodiaq lze rozhodně považovat za rodinný ideál, zvláště pokud je u toho sedm sedadel, které mohou využít i děti ze sousedství. Druhá generace přitom startuje na 980 tisících korun, což je sice pro Čechy poměrně velké sousto, pro obyčejné Němce je to ale pořád přijatelná cena. Foto: Škoda Auto
Zdroj: YouGov
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Číňané ukázali první auto nové značky, která v Česku se svým jménem nemá šanci, cenou přitom umí zaujmout
před 5 hodinami (1) - Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 7 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 8 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 10 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.19. 13:45 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI