Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nové BMW řady 5 v úplném základu se hezky opravdu nekouká, fádní je zvenčí i zevnitř
26.5.2023 | Petr Miler
Auta v základních specifikacích málokdy bývají vizuálně ohromující, v případě modelu prémiové značky by ale leckdo mohl čekat aspoň solidní vzezření. U BMW 5 G60 se ho nedočká, automobilka základní specifikaci používá spíše jako reklamu na to, co si nekoupit.
BMW tento týden odhalilo novou generaci řady 5. A dva metry do výšky jsme z ní neskákali od počátku. Nechápejte nás špatně, nechceme být těmi, kteří roky volají po konzervativněji pojatých bavorácích, když se pak ale jednoho takového dočkají, řeknou, že je moc konzervativní. V samotném konzervativismu vozu problém není ani trochu, v lecčem dalším ale ano.
Vůz je v prvé řadě velmi vysoký, na bavoráky tradičně se pyšnící nízkou stavbou, kdy se kola zakusují až do nejvrchnějších partií zejména předních blatníků, je auto úplně mimo koncept. Decentní pojetí přídě a zejména ledvinek je v pořádku, design jako celek ale působí mdle a příliš jednoduše. Podívejte se třeba na linie dveří, které jsou střižené jako podle pravítka - nepůsobí to dobře, prostě nepůsobí.
Samostatnou kapitolou pak může být záď, která při pohledu z boku evokuje spíš Mercedesy, jen zezadu kráčí ve stopách bavoráků posledních let. Nesmíte se ovšem dívat dolů na různé pokusy (v závislosti na verzi) o rozbití velké plochy zádě. Vypadá to všelijak, zejména rozličná chromovaná „predátoří” kusadla vyvolávají rozpaky. Interiér vyloženě neruší, ale zasloužil by si více racionality, tedy více tlačítek. BMW jim bylo dlouho věrné, teď už jako většina ostatních sází na počet limitně se blížící nule.
Technika je v pořádku, k dispozici bude prakticky cokoli, co si zamanete. Jen s jedním velkým otazníkem - to, že BMW nabízí elektrický i spalovací pohon pro auta stejné architektury, v určitých smyslech limituje jedny i druhé vozy. Ty spalovací jsou moc vysoké kvůli prostoru vytvářenému pro baterie v podlaze, ty elektrické zase dělají místo pro spalovací motor (který pak ovšem nemohou využít třeba pro druhý zavazadelník vpředu). Je to kompromis, který má své výhody, ale také nevýhody. Co ale považujeme za ryzí nonsens, je umělé omezování příchodu některých spalovacích variant na trh - Američané hned mají i šestiválce, Evropané musí čekat jen proto, že se vyšší prodeje spalovacích verzí BMW nehodí do krámu.
Automobilka podle nás zkrátka mohla být konzervativnější i progresivnější současně a udělala by lépe, názor ale nechť si udělá každý sám. Pomoci s jeho formováním může i pohled na úplně základní provedení 520i, které je dnes absurdně tím nejrychlejším, které jde v Evropě koupit - elektrické verze mají maximální rychlost uměle omezenou jen na 230 km/h. S malými koly, bílou barvou a základním pojetím karoserie na novou pětku opravdu hezký pohled není, zejména ten z hlavní fotky zvedá obočí. Za cenu 1 467 700 Kč to nevypadá na milionovou nabídku, auto působí velmi fádně zvenčí i zevnitř.
BMW ale nejspíše ví, co dělá - základ nemá lákat, tedy aspoň ne ke koupi sebe sama. Má lákat na to, abyste si připlatili za něco lepšího, což naprostá většina lidí po spatření těchto záběrů nejspíše udělá. Takže úkol splněn. BMW nevydělává miliardy tím, že by cokoli rozdávalo zadarmo...








Základní provedení aut nebývají zrovna lákavou podívanou. A nové BMW řady 5 generace G60 opravdu není výjimkou. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 9 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 2 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 4 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 5 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 7 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 16:03 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 14:00 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch