Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
NanoFlowcell Quantino: městské elektrokupé má dát 1 000 km na „nabití”
19.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tisíc kilometrů na jedno doplnění energie je ambiciózní cíl, unikátní palivové články firmy NanoFlowcell jej však mají zvládnout, a to ještě letos.
První, několik dní starý obrázek malého stroje firmy NanoFlowcell dostává pokračování. Známe název nového auta, jeho zaměření i některé parametry. Je to menší sourozenec Quantu e-Sportlimousine, resp. Quantu F, v nějž se koncept z loňské Ženevy vyvinul. Nese název Quantino, tedy snad něco ve smyslu Quant-bambino.
Jak jsme předpokládali, tento stroj je označen jako městské kupé. Nemá tedy přes pět metrů, jako jeho větší bratr - délka je 3 910 mm, o dobrých 30 centimetrů méně, než má Hyundai Veloster, a interiér je konfigurace 2+2. Podobně jako větší Quant F, i tohle je čtyřkolka, ale o dost slabší - o pohon se starají čtyři elektromotory ve 22" kolech, každý o výkonu 136 koní. To znamená maximálku „přes 200 km/h”, jak říká tisková zpráva.
Také to ale má znamenat špičkový dojezd. Automobilka hovoří o tisícovce kilometrů na jedno... doplnění energie, řekněme. Tento stroj totiž využívá stejného systému jako větší Quant F, tedy dvou nádrží s elektrolyty, jedním nabitým kladně, druhým záporně. Každého tu má být 175 litrů. Jejich setkání přes membránu v palivovém článku produkuje elektřinu pro pohon vozu a všeho ostatního, co je na palubě.
Není ale zatím známo, jakým způsobem bude energie doplňována, zda se bude „prázdný” elektrolyt vypouštět a nabitý tankovat jako u konvenčního automobilu, či zda bude nutno vůz na dlouhé hodiny připojit k nabíječce a pohonný systém nějakým způsobem elektrolyty opět nabije. Snad se víc dozvíme v Ženevě, kde lichtenštejnská automobilka NanoFlowcell svůj nový stroj představí.
Podle výrobce to není úplně koncept. „Quantino je elektrické vozidlo pro každého,” říká technický šéf značky Nunzio la Vecchia. „Je cenově dostupné a má extravagantní, unikátní design. Není to jen koncept - stane se realitou ještě v průběhu tohoto roku. Budeme Quantino řídit v roce 2015 a velmi rychle chceme získat homologaci pro silniční provoz,” dodává.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
NanoFlowcell Quantino vypadá jako koncept, podle šéfa značky tomu tak ale není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva