Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá
28.3.2019 | Petr Prokopec
Ingolstadt se rozhodl rozšířit svou nabídku směrem dolů a na jejím novém základu je docela těžké najít něco prémiového. Motor s 95 koňmi a pětistupňovým manuálem maskuje za nicneříkající označení 25 TFSI.
Před pár lety jste na litrový tříválec mohli narazit leda u Smartu. Dnes je maloobjemová pohonná jednotka jedním z pilířů portfolia prakticky každé automobilky. Výjimkou není ani koncern VW , který kontroverzní agregát 1,0 TSI montuje do řady aut, Škodu Octavia či Volkswagen Golf nevyjímaje. Audi A1 stojí velikostně pod těmito modely, nemělo by nás tedy překvapit, že motor 1,0 TFSI u ní najdeme rovněž. Nicméně v nově nabízené verzi a v kombinaci s další výbavou či novou nomenklaturou značky budí velké rozpaky.
I když řada lidí bere německou značku se čtyřmi kruhy jen jako dražší Volkswagen, sama automobilka se profiluje jako prémiová. Nicméně ani ona nemůže zcela ignorovat moderní trendy, jež velí ke zmenšování objemů pohonných jednotek. Pokud by však dala jednoznačně najevo, že pod kapotou se skrývá motor menší než lahev od Coca-Coly, její zákazníky by to mohlo odradit. Proto se rozhodla, že nepopulární typ motoru nově nabízený v jeho základním provedení raději ukryje pod označení 25 TFSI.
Výkon litrového tříválce je 95 koní, tedy nejméně, kolik je ve verzi uzpůsobené spalování benzinu možné. Dynamika této verze tedy nemůže ohromit - stovku má na tachometru až po 10,8 sekundách, nejvyšší rychlost pak činí 191 km/h. To nejsou parametry, se kterými bychom si dnes přirozeně spojili některý z modelů Audi, zvláště při jeho ceně.
Verze 25 TFSI totiž startuje na 524 900 Kč, což je na malý vůz docela hodně. Za to dostanete pouze čtyřmetrový čtyřdveřový hatchback osazený pětistupňovým manuálem a pohonem předních 15palcových ocelových kol. Zákazníci se pak sice mohou těšit na 10,25palcový digitální kokpit, ovšem střed palubní desky nezdobí další displej, nýbrž pouze plastová schránka. A sám digitální kokpit je tu ve svém levném provedení, v podstatě jen kvůli základnímu rádiu. Za komplikovanější multimediální systém a plně digitální přístrojovku je třeba připlácet.
Právě prvky jako ocelová kola nebo schránka namísto obrazovky rozhodně nestaví Audi do prémiového světla. A pokud by automobilka v daný moment přímo přiznala i litrový tříválec pod kapotou, asi jen stěží by vysokou pořizovací cenu obhájila.
Sluší se připomenou, že za citelně nižší částku (konkrétně za 462 900 Kč) si můžete koupit Volkswagen Golf Variant. I v tomto případě bude pod kapotou litrový tříválec, ovšem již naladěný na 116 koní. Ve výbavě má automatickou klimatizaci či 6,5palcový displej. Kožený volant je standardem i v tomto případě, pro koupi Audi tak vlastně existují pouze čtyři důvody odkazující na logo na přídi.







Audi A1 v základní konfiguraci nevypadá vůbec přitažlivě, levné přesto není
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
Nejčtenější články
Ferrari kompletně mění směr. Už nechce auta postavená kolem rychlosti, zákazníci ji prý nezvládají, nic jim nedává
9.4.2025Bentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
9.4.2025VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9.4.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch