Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři

Byly doby, kdy Tesla neměla ve sprintech konkurenci, ať už šlo o jakýkoli model z její nabídky. Model S ze středu nabídky se nyní postavil německým sokům a byť na papíře stále vládl, v praxi vždy prohrál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři

16.8.2021 | Petr Prokopec

Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři

/

Foto: Tesla

Byly doby, kdy Tesla neměla ve sprintech konkurenci, ať už šlo o jakýkoli model z její nabídky. Model S ze středu nabídky se nyní postavil německým sokům a byť na papíře stále vládl, v praxi vždy prohrál.

Tesla před pár měsíc začala prodávat Model S Plaid. Tedy vrcholné provedení svého nejstaršího vozu, které již disponuje třemi elektromotory. Rádo by zamířilo na úplnou špičku potravinového řetězce, ostatně kalifornská automobilka o něm mluví jako o nejlépe akcelerujícím voze světa. Rimac Nevera už ale i na americké půdě předvedl, že je mnohem rychlejší. Pravda, je o poznání dražší a daleko méně praktický, nicméně o tom řeč nebyla - Tesla zmínila pouze akceleraci a v ní musí Rimacu koukat na záda.

Stále více se tak ukazuje, že největší síla kalifornské automobilky leží v marketingu, což je největší Muskovo mistrovství. Ten tak dlouho přesvědčoval svět o nadřazenosti a náskoku Tesly, až to většina lidí začala brát jako fakt. Realita je ale jiná, jak ukázala už řada srovnání. A dnes tu máme další.

Nejnovější srovnání britského Carwow budou možná fanoušci Tesly považovat za zmanipulovaný, ale na to už jsme zvyklí. Tesla v tom totiž nejenže nezvítězila vůbec v ničem, v jedné disciplíně dokonce prohrála i s novým Mercedesem EQS v základním provedení, který do klání jako jediný dorazil pouze s jedním elektromotorem místo dvou a byl tu spíše jako novinka do počtu. S hmotností 2 480 kilogramů je ostatně i daleko nejtěžší, Tesla Model S je oproti němu o nemalých 190 kilo lehčí, navíc o 276 koní silnější. Jde tedy o nesrovnatelné soupeře, což bylo v rámci zrychlení potvrzeno. Ale jen proti Mercedesu.

Jak v případě akcelerace z místa, tak v případě pružného zrychlení vládli jiní Němci, konkrétně Porsche Taycan 4S a Audi RS E-tron GT. To jsou pro Teslu Model S 100D srovnatelní soupeři, dokonce jsou papírově slabší - Porsche má o 34 a Audi dokonce o 82 koní méně. Přesto byly tyto stroje rychlejší. Ve finále testu pak přišla řada na brzdy, tedy na úplné zastavení z rychlosti 110 km/h. A to už Tesla prohrála na celé čáře, když potřebovala nejen větší vzdálenost než lehčí Audi e-tron GT RS a Porsche Taycan 4S, ale rovněž větší než obézní Mercedes.

Suma sumárum tak Tesla nedominuje ani v oblasti dynamiky, ani v oblasti brzd. Není pak dokonce ani nejlevnější, v tomto ohledu ji překonává Audi. A už vůbec tu nemáme nejkomfortnější vůz, tato pocta připadá na EQS. Přesto se jistě i nadále najde spousta lidí, která bude tvrdit, že Tesla je mnohem dál než zbytek světa.


Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři - 1 - Audi vs Mercedes-Benz vs Porsche vs Tesla 01Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři - 2 - Audi vs Mercedes-Benz vs Porsche vs Tesla 02Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři - 3 - Audi vs Mercedes-Benz vs Porsche vs Tesla 03Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři - 4 - Audi vs Mercedes-Benz vs Porsche vs Tesla 04Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři - 5 - Audi vs Mercedes-Benz vs Porsche vs Tesla 05Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři - 6 - Audi vs Mercedes-Benz vs Porsche vs Tesla 06Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři - 7 - Audi vs Mercedes-Benz vs Porsche vs Tesla 07Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři - 8 - Audi vs Mercedes-Benz vs Porsche vs Tesla 08
Mercedes EQS se zúčastnil prvního srovnávacího testu. S ohledem na jeden motor vůči dvoumotorovým soupeřům neměl šanci, i přes nejvyšší hmotnost ovšem dokázal porazit Teslu Model S na brzdách. Ta pak ostatně ve sprintu dostala naloženo i od Porsche Taycan 4S, zatímco Audi e-tron GT RS je vůči ní levnější. Ilustrační foto: Automobilky

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše