Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce italské legendy byl nafocen bez maskování, ze splněného snu nadšenců je splněný sen politiků
24.10.2022 | Petr Miler
Špatně nevypadá, jeho technická podstata ale dává jen minimální prostor k tomu, aby plnil úlohu, kterou dosud zvládal na jedničku. Také malé Abarthy dostanou elektrický pohon, který se k jejich zaměření vůbec nehodí.
Nechceme se opakovat, ale nemáme nic proti elektrickému pohonu aut jako takovému, může být smysluplnou součástí mixu dostupných řešení. Zajídá se nám snaha o jeho nařizování pro všechna auta bez rozdílu, to už totiž žádný smysl nedává.
S elektrickým autem lze bez potíží obsloužit příměstský provoz, s rozumnými možnostmi dobíjení i pravidelné dojíždění pár desítek kilometrů do práce nebo mít elektromobil pro radost, pakliže člověka ježdění s takovým vozem těší. Tím ale běžné možnosti rozumného použití elektromobilů při současných limitech akumulátorů končí, a to je třeba dodat, že i ty zmíněné budou neúměrně drahé.
Jakmile ale provoz jakéhokoli dopravního prostředku pramení ve větší energetické nároky v krátkém čase, akcie elektrického pohonu rychle klesají. S elektromobily nelze smysluplně obsluhovat ježdění stovek kilometrů v řádu několika hodin několikrát za den, není možné s nimi rozumně obsluhovat přesuny znamenající pravidelnou intenzivní akceleraci a vysokou rychlost, není možné s nimi kloudně převážet těžký náklad, tím spíše na delší vzdálenosti. A podobných případů bychom mohli jmenovat nespočet.
Zatímco tedy může dávat smysl něco jako elektrická Škoda Scala, smysl nedává elektrická náhrada Audi A6 3,0 TDI, elektrické Porsche 911, elektrické dodávky... Politický diktát ale nemá slitování a automobilky se s ním přes proklamace opaku fakticky smiřují snadno. A tak přichází další a další ukázky nesmyslné aplikace elektrické propulze.
Ta poslední se zatím oficiálně nepředstavila, špionážní snímek níže ji ale odhaluje v plné nahotě. Jde o nový Abarth 500, tedy novou generaci proslulých silničních raket, které nemají problém jezdit dvě stě v městě a tři sta z místa, s nadsázkou řečeno. Jsou to zkrátka auta na blbnutí, dynamické blbnutí, která nezřídka vídáme na okruzích, amatérských závodech do vrchu a podobných kláních. Navíc jde o velmi malý vůz, který logicky nemůže pojmout větší množství akumulátorů, přesto i ten bude elektrický.
Nová pětistovka od Fiatu, ze které vychází, je totiž též jen elektrická, a tak Abarth nebude jiný. Špatně nevypadá, to ostatně platí i onom Fiatu 500, ale ve standardním provedení má nanejvýš 37,3 kWh použitelné kapacity baterek, to není ekvivalent ani 10 litrů paliva v nádrži. I kdyby na tom byl Abarth o něc lépe, jistě k tomu dostane také více výkonu (dnes maximálně 120 koní), se kterými si dáte pár desítek kilometrů ostré jízdy a můžete jít nabíjet. Nemluvě o tom, že tento vůz proslul i svým zvukovým projevem, ze kterého též nic nezbude.
Nechceme být zbytečně skeptičtí, ale přidáme-li k tomu cenu skoro jistě přesahující 1 milion Kč, komu takové auto bude k něčemu dobré? Tohle je splněný sen politiků, ne nadšenců, kterým by Fiat měl „podkuřovat” především. Ale co v dnešní době čekat, automobilový trh poptávka už nějaký ten pátek neřídí...



Dnešní Abarthy 500 jsou malé silniční rakety využívané adekvátním způsobem. Z elektrické verze zachycené na fotce níže bude vůz schopný leda párkrát zajímavě zrychlit a dál nic, zbude už jen image vozu ověnčeného úspěchy z rallyových kolbišť, který si za milion korun budete moci koupit na ježdění po městě. Foto: Fiat
Zdroj: roadcar19@Instagram
Bleskovky
Dánskému géniovi shořel jeho elektromobil přímo doma poté, co v zimě zahříval baterie toustovačem
dnesŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
včeraMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
včera
Nejnovější články
Rusové chystají extrémní nové SUV. Za jeho volant budete moci usednout jen se zvláštním oprávněním
před 3 hodinamiZ nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová
před 5 hodinamiTěžko ho zabít: Saab se má přece jen vrátit mezi živé, projekt posledního nového auta firmy má nového majitele
před 6 hodinamiToyota jde vážně proti proudu, v roce 2023 ukázala nový 2,8litrový diesel, koupit půjde i v Česku
před 8 hodinamiZkušenost majitele Tesly ukazuje, že baterie elektromobilu vás po pár letech budou stát statisíce vždy, ani záruka vás nezachrání
před 9 hodinami