Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce VW Passat kombi už se rýsuje, jako sedan má dorazit ještě letos
14.4.2021 | Petr Prokopec
Sám Passat zatím zůstane v nabídce Volkswagenu zachován, ale co přijde po něm? I na tom Němci pracují a vzhledem k oblíbenosti verze kombi si jeho nástupce nemohou dovolit nabídnout bez ní.
Volkswagen momentálně horuje za elektromobilitu snad i víc, než tomu svého času bylo v případě dieselů. Německá automobilka v uplynulých několika málo letech představila celou plejádu konceptů, které chce postupně dostat do výroby. Jedním z nich je i ID Space Vizzion, který debutoval už na konci roku 2019 na autosalonu v Los Angeles. Byl to kombík a už tedy Němci naznačovali, že takto si představují vůz, který jednoho dne zaujme v nabídce značky místo současného Passatu.
Řeč tehdy byla o příchodu produkčního provedení, které by s Passatem v nabídce ještě koexistovalo, do dvou let. Byl to ambiciózní záměr už před koronavirem, natož pak po něm, přesto VW počítá s tím, že jej naplní. Pod kotlem vývoje proto topí, jak se jen dá, a tak se produkční ID Space Vizzion začíná pomalu rýsovat. Pod názvem ID.7 jej chtějí minimálně nabídnout ještě letos.
Co tedy zatím víme? Začít můžeme u rozměrů, které se oproti konceptu nemají příliš měnit. Elektrická novinka, která nebude k mání jen jako kombík, ale i jako sedan, bude tedy měřit 4,96 metru na délku, 1,9 metru na šířku a 1,53 metru na výšku. Zajímavý je i 3metrový rozvor, který uvnitř slibuje nebývalý prostor. ID.7 pak navíc stejně jako kombík vsadí uvnitř na materiál zvaný AppleSkin, který je umělou kůží, na jejíž výrobu byly z 20 procent využity zbytky z výroby jablečných moštů a šťáv.
V případě konceptu VW tento materiál použil na čalounění sedadel, dveřní panely a další detaily v kabině, přičemž umělá kůže měla přirozený vzhled. Do budoucna však automobilka počítá s několika různými povrchy, za které si budete moci připlatit. I když tedy nadále půjde o rozmixované ohryzky a slupky jablek, navenek se vše bude tvářit třeba jako leštěný hliník. Zadost tím pochopitelně bude učiněno hlavně ekologii, otázkou je nicméně přístup zákazníků.
Klientela ovšem na druhou stranu nebude mít mnoho důvodů ke stížnostem, neboť alternativní sourozenec Volkswagenu Passat počítá s 12palcovým digitálním displejem a 15,6palcovou obrazovkou multimédií. S nimi pak bude spárován rozšířený head-up displej, stejně jako diodová lišta ve spodní části čelního okna, která barevně reaguje na hlasové pokyny. Zároveň pomáhá s navigačními instrukcemi a varuje řidiče před případným nebezpečím.
Ze studie by nicméně do výroby neměl zamířit odvážný volant bez tlačítek, stejně jako se zjemnění dočká také karoserie. Dorazit totiž mají klasické dveřní kliky namísto dotykových plošek, zatímco v kapotě budou chybět výrazné prolisy. Nárazník se strukturou včelích pláství pak nejspíše bude zachován jen pro vrcholné sportovní verze, což se týká i 22palcových kol. Nakolik přitom tyto změny ovlivní aerodynamiku konceptu (Cd 0,24), není ovšem známo.
Přesunout se tak můžeme k technice, kde žádné překvapení nelze čekat. Vůz stoprocentně převezme baterie o kapacitě 82 kWh, jimiž se pyšnil koncept a které dostala do vínku třeba i Škoda Enyaq. Česká automobilka přitom akumulátory spárovala s pohonem zadních či všech čtyř kol a výkonem pohybujícím se v rozmezí 204 až 306 koní. VW nicméně má zajít o trochu dále a s modelem ID.7 pokryje pásmo 279 až 340 koní.
Zatím můžeme jen spekulovat, zda Němci nabídnou také menší či naopak větší paket baterií, s tím výše popsaným je nicméně spárován udávaný dojezd 590 km. Tak by tomu nicméně mělo být u zadokolky, se dvěma elektromotory ujedete o přibližně 100 kilometrů méně. Tedy podle normovaného cyklu WLTP, který ovšem s realitou nemá mnoho společného. Ostatně americká EPA dojezd zadokolky odhadla jen na 480 km.
Koncept VW ID Space Vizzion z roku 2019 by se letos měl ukázat v produkční verzi. Ta se vizuálně nemá až tak příliš lišit, hlavně u vrcholného provedení, jenž si zachová odvážný tvar čelního nárazníku i velká kola. Uvnitř by pak měla disponovat novým materiálem AppleSkin jako ostatní varianty. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva