Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší Toyota za 4,1 milionu Kč nabízí i výbavu, kterou vám neprodají ani Němci
22.6.2019 | Mirek Mazal
Toyoty platí za jedny z nejobyčejnějších aut na trhu, která se s cenou drží patřičně nízko. Modely jako Corolla možná, o „japonském Rolls-Roycu” jménem Century to neplatí ani náhodou.
Toyota loni pustila do prodeje třetí generaci svého nejvznešenějšího modelu jménem Century. Je to velká, čtyřdveřová limuzína vyvedená ve stylu retro, kterou si zákazník může dopřát jen v jedné ze čtyř barev - černé, modré, červené a stříbrné. Nejnovější provedení měří na délku 5,3 metru a lpí na vizuální tradici předchůdců, přičemž zahrnuje vhodná technologická vylepšení odpovídající moderní době.
Na rozdíl od jiných modelů Toyoty s klasickým znakem trojité elipsy tvořící jméno automobilky je karoserie Centrury těchto insignií zcela zbavena. Exteriér si drží elegantní tvary přímých linií bez vyzývavých prolisů nebo futuristických prvků. Přední chromovaná maska je úzká, s členitým mřížkováním mezi podobně obdélníkovými světlomety. Zadní koncové reflektory kopírují vzhled představený v první generaci vozu v roce 1967 - Century skutečně stačily jen tři generace, aby přežila na trhu více jak půlstoletí.
Stejně jako v minulosti je třetí pokračování Century orientováno na poskytnutí maximálního pohodlí pasažérům na zadních sedadlech. Elektricky ovládaná křesla je možné elektricky nastavovat, dovedou zahřát nebo masírovat. Cestující mohou ulehnout do odpočinkové pozice s využitím opěrky nohou a před okolím je ochrání vyšívané záclonky jako z pokojíčku. Zajímavostí je omezené použití kůže, kterou doplňuje pravé dřevo a semišový potah příjemný na dotek.
Interiér je zcela izolovaný od venkovního ruchu. Za protihlukovými skly vládne klid, a pokud je třeba oživit luxusní plavbu po silnici, může se hodit zvukový systém standardně vybavený 20 reproduktory. Ozvučení doplňuje dvacetipalcový displej, který umožňuje cestujícím sledovat televizi anebo ovládat mnoho předinstalovaných funkcí přes dotykový panel na dosah ruky.
Auto nepokulhává ani po stránce pohonu, automobilka si dovolila osadit pětilitrový osmiválec 2UR-FSE doplněný o hybridní technologii Toyota Hybrid System II, který údajně zachovává parametry předchozí V12 s nižší spotřebou ve městě. Menší agregát disponuje bohatým výkonem 317 kW (431 koní) směřujících jen na zadní kola. Maximální rychlost zůstává na metě 250 km/h, ani na hranici omezovače by neměla být cítit nejistota v řízení, protože bylo modernizováno zavěšení a přibylo vzduchové odpružení.
Tohle všechno na přiloženém videu do detailu předvádí člověk, který si na Youtube říká effspot a právě Century se podíval na zoubek. Všímá si nejen detailů více či méně známých z minulosti, ale i dosud neznámých drobností, jako je prachovka ukrytá v zavazadelníku. Pokud víme, je to jediné auto na světě, které něčím takovým může být vybaveno z továrny - za touto nabídkou pokulhávají i Němci, kteří vám jinak za příplatek rádi prodají i to, co vám na očích ani nevidí. Docela by nás zajímalo, k čemu především má tato výbava sloužit. Aby osobní řidič měl čím trávit čas při čekání na vzácného pasažéra při plánované zastávce? Nebo snad k permanentnímu udržování čistoty v kabině?
Ať už je to jakkoli, právě pohodlí na palubě si effspot všímá především. Zvukový komfort je prý zcela mimořádný na to, že jde o vůz za cenu, kterou lze pořád ještě označit za přijatelnou. Možná i proto se tomuto vozu říká „japonský Rolls-Royce”. Škoda, že za sumu 19,6 milionu jenů (4,1 milionů Kč) si ji mohou koupit jen japonští zákazníci, pro které každý měsíc vznikne jen 50 ručně vyhotovených kusů. Nemálo z nich pochází z japonské císařské dynastie.














Vidět Century třetí generace z pohledu cestujícího se jen tak někomu nepoštěstí
Vlajková loď Toyoty na loňských oficiálních fotkách
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UCimeNaqaRtai6VwYhbQdqbQ effspot@Youtube]
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva