Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlépe prodávaný muscle car dneška skončil bez přímého nástupce, vznikl úplně poslední kus s ikonickým V8
24.12.2023 | Petr Prokopec
Ještě na tom nejsou tak špatně jako Chevrolet Camaro, přesto si nemohou výskat. Dodge Charger a Challenger nakonec nástupce dostanou, jenže až a odstupem času. A ten už nedostane motor, který je pro tyto stroje nejtypičtější.
Před pár dny jsme vás informovali o konci Chrysleru 300 resp. jeho osmiválcové verze. Nyní ze zámoří přichází potvrzení, že 20. prosince byly vyrobeny i poslední šestiválcové varianty a vůz tak míří do důchodu. Není ovšem sám, doprovázet jej budou také modely Charger a Challenger, tedy dvojka zastupující třídu muscle i pony carů naráz. Jejich výroba totiž byla ukončena jen o dva dny později, čímž zároveň skončila také éra platformy L. Ta byla představena v roce 2004 a podepírala celou trojici, stejně jako třeba Dodge Magnum. Tento kombík měl ovšem velmi krátký život.
Charger si nicméně užil mnohem víc než jen 15 minut slávy, jeho sedmá generace totiž dorazila v roce 2006 a osmá z roku 2011 byla spíše než cokoliv jiného výraznějším faceliftem. To ostatně jen potvrzuje spřízněný dvoudveřový Challenger, který dorazil v roce 2008. Od té doby se ale prakticky nezměnil, byť automobilka přistoupila k mnoha dílčím modernizacím. Spíše než designem se ale zabývala navyšováním výkonu, přičemž v roce 2018 představila verzi SRT Demon s 852 koňmi pod kapotou, jenž zvládají stovku za rovné 2 sekundy.
Loni se Dodge rozhodl posunout laťku ještě o trochu více a vyrukoval s provedením SRT Demon 170, u kterého výkon vzrostl dokonce na 1 039 koní, zatímco akcelerace klesla na 1,66 sekundy. Automobilka přitom oznámila, že vyrobit hodlá jen tři tisíce kusů, a právě ten poslední je i vůbec posledním osmiválcovým Challengerem, jaký kdy vznikl. Žádný nástupce zatím neexistuje, nakonec ale přijít má. A byť s ním značka nevyrazí jen elektrickou cestou, jak původně plánovala, vrcholem spalovacích verzí bude „jen” šestiválcové provedení.
V tomto ohledu ještě smutnější osud čeká konkurenční Chevrolet Camaro, který nedávno též skončil. Nejméně populární pony car z amerického trojlístku, který tvoří ještě Ford Mustang, totiž zatím nemá za dveřmi žádného nástupce. A jakmile ten se objeví, spalovacím ústrojím by již disponovat neměl. To vše je pouze voda na mlýn modrého oválu, neboť Mustang nyní zůstává jediným „živým” zástupcem pořád populární kategorie aut. Přičemž je i nadále k mání s osmiválcem.
Vraťme se ale ještě na moment k Chargeru a Challengeru, jejichž prodeje „se rok od roku zlepšovaly“, jak potvrdil Vito Beato, prezident odborové organizace Unifor Local 1285, která zastupuje dělníky továrny Brampton, kde se vůz vyrábí. Šéfdesignér značky Ralph Gilles pak dodal, že si už ani nepamatuje, „kolik kapot jsme pro tento model udělali, kolik čelních masek a kolik litých kol“. Celkem se totiž aut postavených na platformě L prodalo 4,3 milionu kusů.
Bude tomu tak i u nástupce? To ukáže jen čas, hlavně „šestiválcový ústupek” má šanci bodovat. Přesto se zdá, že zákazníky toužících po pony a muscle carech snáze uhrane Ford se svým Mustangem, ten se může stát tím pravým posledním mohykánem.


Charger a Challenger ke včerejšímu dni skončily, zamávat na rozloučenou tak můžeme i osmiválcové éře značky. Žádný zástupce zatím nebyl ani odhalen, pro budoucnost konceptem avizovaná novinka má ale dorazit jen s elektrickým a šestiválcovým pohonem. Foto: Dodge
Zdroje: Dodge, Auto News
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejčtenější články
Ztráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
9.4.2025Staronový šéf Volva říká, že dosavadní éra fungování automobilového průmyslu skončila. Kdo se nepřizpůsobí, zavře krám
9.4.2025Ferrari kompletně mění směr. Už nechce auta postavená kolem rychlosti, zákazníci ji prý nezvládají, nic jim nedává
9.4.2025Bentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
9.4.2025VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.