Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlépe prodávaný muscle car dneška skončil bez přímého nástupce, vznikl úplně poslední kus s ikonickým V8
24.12.2023 | Petr Prokopec
Ještě na tom nejsou tak špatně jako Chevrolet Camaro, přesto si nemohou výskat. Dodge Charger a Challenger nakonec nástupce dostanou, jenže až a odstupem času. A ten už nedostane motor, který je pro tyto stroje nejtypičtější.
Před pár dny jsme vás informovali o konci Chrysleru 300 resp. jeho osmiválcové verze. Nyní ze zámoří přichází potvrzení, že 20. prosince byly vyrobeny i poslední šestiválcové varianty a vůz tak míří do důchodu. Není ovšem sám, doprovázet jej budou také modely Charger a Challenger, tedy dvojka zastupující třídu muscle i pony carů naráz. Jejich výroba totiž byla ukončena jen o dva dny později, čímž zároveň skončila také éra platformy L. Ta byla představena v roce 2004 a podepírala celou trojici, stejně jako třeba Dodge Magnum. Tento kombík měl ovšem velmi krátký život.
Charger si nicméně užil mnohem víc než jen 15 minut slávy, jeho sedmá generace totiž dorazila v roce 2006 a osmá z roku 2011 byla spíše než cokoliv jiného výraznějším faceliftem. To ostatně jen potvrzuje spřízněný dvoudveřový Challenger, který dorazil v roce 2008. Od té doby se ale prakticky nezměnil, byť automobilka přistoupila k mnoha dílčím modernizacím. Spíše než designem se ale zabývala navyšováním výkonu, přičemž v roce 2018 představila verzi SRT Demon s 852 koňmi pod kapotou, jenž zvládají stovku za rovné 2 sekundy.
Loni se Dodge rozhodl posunout laťku ještě o trochu více a vyrukoval s provedením SRT Demon 170, u kterého výkon vzrostl dokonce na 1 039 koní, zatímco akcelerace klesla na 1,66 sekundy. Automobilka přitom oznámila, že vyrobit hodlá jen tři tisíce kusů, a právě ten poslední je i vůbec posledním osmiválcovým Challengerem, jaký kdy vznikl. Žádný nástupce zatím neexistuje, nakonec ale přijít má. A byť s ním značka nevyrazí jen elektrickou cestou, jak původně plánovala, vrcholem spalovacích verzí bude „jen” šestiválcové provedení.
V tomto ohledu ještě smutnější osud čeká konkurenční Chevrolet Camaro, který nedávno též skončil. Nejméně populární pony car z amerického trojlístku, který tvoří ještě Ford Mustang, totiž zatím nemá za dveřmi žádného nástupce. A jakmile ten se objeví, spalovacím ústrojím by již disponovat neměl. To vše je pouze voda na mlýn modrého oválu, neboť Mustang nyní zůstává jediným „živým” zástupcem pořád populární kategorie aut. Přičemž je i nadále k mání s osmiválcem.
Vraťme se ale ještě na moment k Chargeru a Challengeru, jejichž prodeje „se rok od roku zlepšovaly“, jak potvrdil Vito Beato, prezident odborové organizace Unifor Local 1285, která zastupuje dělníky továrny Brampton, kde se vůz vyrábí. Šéfdesignér značky Ralph Gilles pak dodal, že si už ani nepamatuje, „kolik kapot jsme pro tento model udělali, kolik čelních masek a kolik litých kol“. Celkem se totiž aut postavených na platformě L prodalo 4,3 milionu kusů.
Bude tomu tak i u nástupce? To ukáže jen čas, hlavně „šestiválcový ústupek” má šanci bodovat. Přesto se zdá, že zákazníky toužících po pony a muscle carech snáze uhrane Ford se svým Mustangem, ten se může stát tím pravým posledním mohykánem.


Charger a Challenger ke včerejšímu dni skončily, zamávat na rozloučenou tak můžeme i osmiválcové éře značky. Žádný zástupce zatím nebyl ani odhalen, pro budoucnost konceptem avizovaná novinka má ale dorazit jen s elektrickým a šestiválcovým pohonem. Foto: Dodge
Zdroje: Dodge, Auto News
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejnovější články
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
před 6 hodinamiNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro borce, nebo jde o vrak?
před 8 hodinamiNová spalovací verze Fiatu 500 dokázala zdánlivě nemožné. Je současně nejrychlejší i nejpomalejší v nabídce celého motoru
před 9 hodinamiNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
před 11 hodinamiČíňané nepřeháněli, jejich další klon je ztělesněnou noční můrou Rolls-Roycu
dnes
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.26. 21:35 - Snowman000
- IT poradna 09.26. 20:16 - Brus
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.26. 16:23 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 15:03 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB