Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlepší auta roku 2017 podle Němců: Škoda Karoq králem mezi SUV
8.11.2017 | Petr Prokopec | 16 příspěvků
Letošní ročník ankety Zlatý volant má vcelku kontroverzní výsledky. Oceněn byl i zdaleka nejdražší model Opelu, Kia prohrála s ne až tak zajímavým VW.
Anketu Zlatý volant můžeme do jisté míry považovat za obdobu Evropského auta roku, pořádána je ovšem magazínem Auto Bild. Ten má své odnože v řadě států, do poroty proto zasedlo 52 sudích z 18 zemí, hlavní slovo v porotě ale pořád mají Němci. Ti se svými kolegy celkově najezdili 45 tisíc kilometrů na testovacím okruhu Balocco, kde hodnotili 42 vozů. Všechny jsou pro letošek nové nebo modernizované.
Tak jako v jiných anketách byl i v tomto případě hodnocen komfort, jízdní vlastnosti, design, prostornost, konektivita a hodnota vozu. Jednotliví kandidáti byli rozdělení do pěti segmentů, se kterých následně vzešlo pět vítězů. Ty si podrobněji představíme, stejně jako zmíníme druhého i třetího v pořadí.
Kompaktní třída
Začneme hned poměrně kontroverzně u vozu, který v české nabídce Opelu nenajdete, v té německé je pak zdaleka nejdražší. Elektrická Ampera-e, jinak také přeznačkovaný Chevrolet Bolt, vychází na 39 330 Eur (cca 1 009 500 Kč). Je tedy o zhruba 14 tisíc Eur (359 500 Kč) dražší než Insignia Grand Sport. Přesto porota uvedla, že prostorem a jízdním potěšením ji uchvátila právě Ampera-e, která tak získala 103,1 bodu. Druhý Volkswagen Polo jich má na kontě 98,78, třetí Ford Fiesta pak 82,69.



Střední a vyšší střední třída
Tato kategorie nabízí jedno velké překvapení. Tím přitom nemáme na mysli vítězství Volkswagenu Arteon, který získal 101,33 bodu, nýbrž druhé místo Kie Stinger, která s 99,45 body zaostává jen o chloupek. Tento vůz bychom přitom z fleku ocenili zlatými vavříny, už za odvahu korejské značky, že se v dnešní době rozhodne nabízet zcela nový vůz, jaký v její nabídce dosud ještě nefiguroval, navíc vybavený šestiválcem a pohonem zadních kol. Dodat pak lze, že třetí BMW řady 5 za touto dvojicí s 92,36 body již poněkud zaostává.
Kompaktní SUV
V kontroverzi budeme pokračovat, nejspíše nikdo by totiž za krále kompaktních SUV netipoval novou Škodu Karoq. Česká novinka, která sdílí konstrukční základ s již delší dobu nabízeným Volkswagenem Tiguan a Seatem Ateca, přitom v daném segmentu překonala konkurenci měrou nemalou, porota jí nadělila 112,9 bodu. Druhá Toyota C-HR pak obdržela 92,13 bodu, třetí Mitsubishi Eclipse 80,79 bodu. Na Škodě porotci ocenili hlavně charakter jízdy a multimédia, zatímco Toyota bodovala nepřekvapivě designem.
Velká SUV
Ocenit Audi Q5 především za „očekávané nízké provozní náklady“ bude mnohým připadat legrační, nicméně dle poroty je to realita. Na druhou stranu, pokud se podíváme na druhé a třetí místo, jež okupují britské a italské modely, v jejichž případě je servis vyhlášen ještě dražšími cenami, nakonec nám nezbývá než souhlasit. Dodat pak jen lze, že Q5 získalo 99,63 bodu, Range Rover Velar 90,59 bodu a Alfa Romeo Stelvio 82 bodů. Zajímavé pak je, že pouze v této kategorii vítěz nepřekročil hranici sta bodů.
Sportovní třída
Je vskutku překvapivé, že nejvíce bodů v tomto ročníku ankety Zlatý volant získal zástupce ze sportovního segmentu. Porsche Panamera Sport Turismo totiž bylo oceněno hned 120,48 body. Kombík tedy vypráskal Hondu NSX (94,45 bodu) i Aston Martin DB11 (90,25 bodu), což může někomu připadat znovu jako poměrně kontroverzní volba. Je ovšem třeba si uvědomit, že ve verzi Turbo S E-Hybrid dokáže Porsche s oběma vozy v pohodě držet krok stran dynamiky, zároveň ovšem sveze ještě čtyři lidi i jejich zavazadla na celý víkend. A to také něco znamená...
Zdroj: Auto Bild
Diskuze 16 příspěvků
Bleskovky
- Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
před 11 hodinami - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021 - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koupě nového Kodiaqu 19:27 - řidičBOB
- Politický koutek 19:14 - řidičBOB
- Rychlodotazy 18:35 - pavproch
- 2 auta za spolu cca 35000€ 18:01 - Snowman000
- Přituhuje 16:54 - řidičBOB
- Range Rover Sport nebo BWM X6 16:49 - 970ka
- Chlubítko univerzální 15:59 - Arnie J
- Onboard videa 14:49 - řidičBOB
- Eko poplatek 13:34 - Alitero
- Elektromobily a vse kolem nich 07:25 - HondaMan