Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější Dacia už nebude vznikat v Rumunsku, aby víc nabídla stále levně
15.10.2020 | Petr Miler
Pokud chcete nabízet k světu vypadající a technicky moderní auto za ceny okolo 200 tisíc Kč, může být i rumunská výroba drahá, ukazuje krok Dacie resp. mateřského Renaultu.
Jednou z nejzajímavějších novinek posledních týdnů jsou bezesporu nové generace nejlevnějších Dacií. Modely Sandero a Logan, které se v závislosti na trhu perou právě o pozici nejdostupnějšího modelu v nabídce, udělaly mezigeneračně obrovský krok vpřed, jak nejlépe ukázalo jejich první srovnání se staršími modely.
Ke změnám nedošlo jen ve vizuální rovině - auta hodnotněji nejen vypadají, jsou taková. Úplně nová platforma umožňující zástavbu odlišné techniky a výbavy, k tomu nesrovnatelně moderněji vypadající interiér, to je opravdu spousta novinek najednou. Až se člověk musí ptát, jak vůbec chtějí Rumuni dál prodávat tyto vozy za podobné ceny jako dosud, jak mnohokrát avizovali.
S odpovědí nyní přichází sama Dacia resp. mateřský Renault. Ten rozhodl o přestěhování výroby Sandera z rumunského Mioveni do marockého Tangieru. Tam už některé Dacie, obvykle s logem Renaultu, pro některé trhy vznikaly, vůbec poprvé ale jde o kompletní přesun výroby jedné modelové řady pro evropské trhy mimo Evropu.
Důvody jsou nasnadě - automobilka potřebuje výrobu tohoto auta co nejvíce zlevnit, aby jej dále mohla nabízet za sumy od přibližně 200 tisíc Kč. Pro Rumunsko si tak schová produkci dražších modelových řad a výrobu té nejlevnější zastane sever Afriky. Tamní průměrná mzda se pohybuje v přepočtu okolo 12 tisíc Kč a ačkoli v Rumunsko to není zase o tolik více (okolo 17 tisíc Kč), při rozsahu produkce těchto aut se ale jistě i to projeví.
Dodejme, že v Maroku může výhledově začít také výroba dalších modelů značky, a to z těch samých důvodů. Tato země je levná, Evropě na dostřel a dovoz z ní není zatížen cly. Renault by jistě některé modely výhodněji vyrobil v Číně, kde má též své továrny, 10procentní dovozní clo ale takové záměry kazí.












Nové Sandero je zjevně příliš vyspělé na to, aby si při rumunské výrobě mohlo přibližně udržet své dosavadní ceny, produkce se tak stěhuje do Maroka. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia/Renault
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Číňané ukázali víc z vlastní napodobeniny Bugatti. Rolls-Roycy a Bentley chtějí obšlehnou též
před 2 hodinami„Nikdy neodstoupím, nikdy!” Jeden z nejvyšších šéfů BMW říká, že se spalovacími motory nikdy neskončí
před 3 hodinamiDacia se rozjela, ukázala další Duster jako stvořený pro Čechy. Na první pohled vypadá, jako by mu něco chybělo
před 5 hodinamiElektrický propadák Nissanu někde končí už po 3 letech na trhu a jinde stěží dopadne líp. Kdo to jen mohl čekat?
před 6 hodinamiLewis Hamilton letos nepřichází jen o své kouzlo, přišel i o sbírku aut v hodnotě přes 360 milionů Kč
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva