Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější Dacia už nebude vznikat v Rumunsku, aby víc nabídla stále levně
15.10.2020 | Petr Miler
Pokud chcete nabízet k světu vypadající a technicky moderní auto za ceny okolo 200 tisíc Kč, může být i rumunská výroba drahá, ukazuje krok Dacie resp. mateřského Renaultu.
Jednou z nejzajímavějších novinek posledních týdnů jsou bezesporu nové generace nejlevnějších Dacií. Modely Sandero a Logan, které se v závislosti na trhu perou právě o pozici nejdostupnějšího modelu v nabídce, udělaly mezigeneračně obrovský krok vpřed, jak nejlépe ukázalo jejich první srovnání se staršími modely.
Ke změnám nedošlo jen ve vizuální rovině - auta hodnotněji nejen vypadají, jsou taková. Úplně nová platforma umožňující zástavbu odlišné techniky a výbavy, k tomu nesrovnatelně moderněji vypadající interiér, to je opravdu spousta novinek najednou. Až se člověk musí ptát, jak vůbec chtějí Rumuni dál prodávat tyto vozy za podobné ceny jako dosud, jak mnohokrát avizovali.
S odpovědí nyní přichází sama Dacia resp. mateřský Renault. Ten rozhodl o přestěhování výroby Sandera z rumunského Mioveni do marockého Tangieru. Tam už některé Dacie, obvykle s logem Renaultu, pro některé trhy vznikaly, vůbec poprvé ale jde o kompletní přesun výroby jedné modelové řady pro evropské trhy mimo Evropu.
Důvody jsou nasnadě - automobilka potřebuje výrobu tohoto auta co nejvíce zlevnit, aby jej dále mohla nabízet za sumy od přibližně 200 tisíc Kč. Pro Rumunsko si tak schová produkci dražších modelových řad a výrobu té nejlevnější zastane sever Afriky. Tamní průměrná mzda se pohybuje v přepočtu okolo 12 tisíc Kč a ačkoli v Rumunsko to není zase o tolik více (okolo 17 tisíc Kč), při rozsahu produkce těchto aut se ale jistě i to projeví.
Dodejme, že v Maroku může výhledově začít také výroba dalších modelů značky, a to z těch samých důvodů. Tato země je levná, Evropě na dostřel a dovoz z ní není zatížen cly. Renault by jistě některé modely výhodněji vyrobil v Číně, kde má též své továrny, 10procentní dovozní clo ale takové záměry kazí.












Nové Sandero je zjevně příliš vyspělé na to, aby si při rumunské výrobě mohlo přibližně udržet své dosavadní ceny, produkce se tak stěhuje do Maroka. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia/Renault
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 6 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 8 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 9 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 19:30 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.03. 19:28 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
