Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější nový kombík Evropy je zpět v novém, nahradí hned tři dnešní modely
3.9.2021 | Petr Miler
Říkalo se o něm, že už se nevrátí a v jeho původní podobě jej už skutečně nečekejme. V poněkud modifikovaném ztvárnění, které současně zaskočí i za MPV a dodávku, je ale Dacia Logan MCV zpět.
Dacia prožívá vzhledem k aktuální situaci na trhu velmi dobré časy, však její Sandero se poprvé od svého debutu v roce 2008 stalo v červenci nejprodávanějším autem Evropy. Z úspěchu jednoho „multitypu” (protože Sandero a Logan jsou v podstatě stejná auta) a SUV Duster se ale nedá žít věčně a v jiných segmentech se Rumunům už tolik nedaří. Tedy v některých se jim ani nemá jak dařit, neboť po konci kombíku Logan MCV a MPV Lodgy v jiných důležitých částech trhu s osobními auty ani nepůsobí.
Mluvilo se dlouho o tom, že tyto modely nedostanou nástupce a pokud ano, půjde o crossover. Čekali jsme tedy něco jako SUV, ale výsledkem je něco jiného - vůz, který Dacia označuje za „čtvrtý pilíř“ své nabídky vedle Sandera, Loganu a Dusteru, zcela nový model Jogger. V portfoliu automobilky pak nahradí nejen Logan MCV a Lodgy, ale postupem času i užitkový Dokker.
Crossover, tedy kříženec aut více typů, to je, akorát se jedná spíše o slepenec kombíku a MPV. Vůz má stále nejblíže k tomu prvnímu a k dispozici bude v pěti- a sedmimístném uspořádání nabízejícím údajně nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty na evropském trhu. Název Jogger má odkazovat na „sport, přírodu a pozitivní energii“, což nevypadá jako typické vlastnosti Dacií, automobilka ale dále hovoří také o praktičnosti, robustnosti a cenové dostupnosti. To už je nám povědomější.
I když je Jogger označován za zcela nový model, úplně tak nevypadá. Příď je dokonale stejná jako u Sandera Stepway, až od B-sloupku se vůz stává 40 milimetrů vyšším kvůli schodu vytvářejícímu dodatečný prostor vzadu. S 4,547 metru délky je Jogger také podstatně delší - jedná se o bezpečně nejdelší současnou Dacii.
Vnější rozměry podpořené rozvorem prodlouženým oproti Sanderu o 300 mm oceníte i uvnitř - auto pojme až 708 litrů nákladu v pětimístné konfiguraci, ve dvoumístné pak až 1 819 litrů. Naopak při obsazení sedmi lidmi zbude vzadu jen 160 litrů místa pro náklad, v kabině ovšem vždy najdeme na různých místech dalších 24 litrů úložného prostoru všeho druhu.
Interiér Joggeru krom toho nepřináší mnoho překvapení. Má známé rozložení s obrazovkou infotainmentu ve stylu tabletu a třemi kulatými ovladači klimatizace pod ním. Základní verze bude ovšem dodávána jen s držákem telefonu místo dotykové obrazovky. Mezi další standardní funkce ovšem patří automatické světlomety a stěrače, omezovač rychlosti a ovládací tlačítka na volantu.
Stejně jako nové modely Sandero a Logan bude i Jogger nabízen jen s motory na benzin a LPG. Diesely tedy opět nedorazí, náročnější zákazníky by ale mohl uspokojit nový litrový tříválec s výkonem až 110 koní, který bude pro novinku nejsilnější motorizací. Alternativou k benzinu bude obdobný motor na LPG s výkonem 100 koní a dojezdem přibližně 1 000 kilometrů díky 40litrové nádrži na LPG a další 50litrové benzinové nádrži. Převodovka bude vždy šestistupňová manuální, pohon kol pochopitelně přední.
V roce 2023 má do nabídky přibýt i hybridní pohon kombinující atmosféricky plněný motor 1,6 se dvěma elektromotory a akumulátorem o kapacitě 1,2 kWh, to je ale hudba vzdálené budoucnosti. Dříve se Jogger začne prodávat, na tuto chvíli si ale vzhledem k aktuální situaci chvíli počkáme - dříve než v roce 2022 patrně nedorazí. Ceny se dozvíme až blíže k momentu začátku prodejů.


















Nová Dacia Jogger je nepřímým nástupcem Loganu MCV, v nabídce zaskočí i za MPV Lodgy a dodávku Dokker, všechny tyto typy tak nějak kříží v jeden vůz. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před hodinouNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 2 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 4 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 5 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva