Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější
17.5.2024 | Petr Prokopec
Vzhledem k pozadí jeho vzniku nebylo od věci čekat, že už se do prodeje nevrátí, ale nakonec se to stalo. Lada Largus alias přeznačkovaná Dacia Logan MCV je zpátky a startuje na sumě, za kterou si u nás lidé kupují litrové Fabie.
Patrně vám neuniklo, že reakcí mezinárodních mocností na ruskou invazi na Ukrajinu bylo několik vln ekonomických sankcí všeho druhu. V jejich důsledku se z ruského trhu musela stáhnout celá řada automobilek, stejně jako byly zpřetrhány mnohé dodavatelské řetězce. To vedlo k dočasnému pozastavení výroby i u Lady, která zejména z Německa odebírala elektronické komponenty. Nově se nicméně musela přeorientovat na dodavatele ze „spřátelených“ zemí, tedy především z Číny.
Z těchto důvodů hlavně v roce 2022 klesly prodeje nových aut extrémně nízko, loni však již znovu byly na předválečné úrovni. Domácí automobilky obnovily zásobování ze zmíněných zdrojů a značky jako Škoda, Volkswagen, Renault, Kia, Hyundai či Toyota byly nahrazeny čínskými výrobci. Ti momentálně ovládají už polovinu celého trhu, pročež se Rusko stává jejich druhou domovinou a vstupní branou do celé Evropy.
S letoškem jsou spojována ještě lepší celková čísla, mimo jiné i proto, že na trh se má dostat řada nových produktů. Či případně staronových, neboť v továrně v Iževsku byla obnovena výroba Lady Largus. Do prodeje se tedy vrací nejlevnější velký kombík Evropy, jakkoli zatím je možné počítat pouze se základní úrovní výbavy Classic. Klientela si ovšem bude moci volit mezi jedna-šestkou s osmi- a šestnáctiventilovou technikou a tedy mezi výkonem 90 či 106 koní.
Poměrně omezená je nabídka barev karoserie, neboť k mání zatím bude pouze bílý, stříbrný, šedý, černý či šedo-hnědý odstín. Lada nicméně počítá s tím, že jakmile se na montážní linky vrátí i vyšší úroveň výbavy Comfort, bude možné vybírat z většího množství odstínů. S tímto stupněm pak navíc bude možné také spojit tři řady sedadel, prozatím je totiž Largus nabízen jen jako pětimístný či jako užitková verze se zaslepenými zadními okny.
Zajímavé jsou ceny, neboť osobní provedení by mělo startovat na 1 660 000 rublech (cca 414 tisíc Kč), zatímco za užitkovou verzi Lada požaduje 1 670 000 RUB (asi 417 tisíc Kč). Proč tomu tak je, když zde chybí prosklení, ovládací mechanismy či třeba sedadla a vnitřní panely, je otázkou, na kterou jsme zatím odpověď nedostali. Dodat tak lze, že ona vyšší úroveň Comfort bude na podzim startovat na 1 760 000 RUB (přibližně 439 tisíc Kč).
Ruská automobilka předpokládá, že letos vyrobí zhruba 50 tisíc exemplářů, v příštím roce se však již má jednat o dvojnásobek. Zájem ale možná i přes zdražení bude ještě vyšší, neboť Largus se přestal vyrábět loni v létě. Následně se produkce začala stěhovat z Toljatti do zmíněného Iževsku, kde navíc Lada investovala 2 miliardy rublů (500 milionů korun) do modernizace montážní linky, na které mimo jiné přibylo třináct robotů.















Largus se vrátil do nabídky, zatím je ale možné volit pouze mezi pětimístnou a užitkovou verzí, a to v základní výbavě Classic, která zahrnuje jeden airbag, klimatizaci či 1,6litrový motor s 90 koňmi. Zvolit lze ale i jeho 106koňovou verzi. Ceny zůstávají relativně příznivé. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejčtenější články
Britský král si koupil čínské auto a ještě se tím chlubí, to je také pozoruhodný posun
23.5.2025Výletníci pozor, Itálie na některých místech zakáže vjezd dieselů. Takový chaos mohli vymyslet jen Italové
23.5.2025Honda odpískala třetinu investic mířících do elektrických aut, z původních plánů na přechod ně už není skoro nic
23.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Věřte nebo ne, ale tohle je poslední novinka BMW. Její autor musí být velký fanda Minecraftu
24.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva