Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější
17.5.2024 | Petr Prokopec
Vzhledem k pozadí jeho vzniku nebylo od věci čekat, že už se do prodeje nevrátí, ale nakonec se to stalo. Lada Largus alias přeznačkovaná Dacia Logan MCV je zpátky a startuje na sumě, za kterou si u nás lidé kupují litrové Fabie.
Patrně vám neuniklo, že reakcí mezinárodních mocností na ruskou invazi na Ukrajinu bylo několik vln ekonomických sankcí všeho druhu. V jejich důsledku se z ruského trhu musela stáhnout celá řada automobilek, stejně jako byly zpřetrhány mnohé dodavatelské řetězce. To vedlo k dočasnému pozastavení výroby i u Lady, která zejména z Německa odebírala elektronické komponenty. Nově se nicméně musela přeorientovat na dodavatele ze „spřátelených“ zemí, tedy především z Číny.
Z těchto důvodů hlavně v roce 2022 klesly prodeje nových aut extrémně nízko, loni však již znovu byly na předválečné úrovni. Domácí automobilky obnovily zásobování ze zmíněných zdrojů a značky jako Škoda, Volkswagen, Renault, Kia, Hyundai či Toyota byly nahrazeny čínskými výrobci. Ti momentálně ovládají už polovinu celého trhu, pročež se Rusko stává jejich druhou domovinou a vstupní branou do celé Evropy.
S letoškem jsou spojována ještě lepší celková čísla, mimo jiné i proto, že na trh se má dostat řada nových produktů. Či případně staronových, neboť v továrně v Iževsku byla obnovena výroba Lady Largus. Do prodeje se tedy vrací nejlevnější velký kombík Evropy, jakkoli zatím je možné počítat pouze se základní úrovní výbavy Classic. Klientela si ovšem bude moci volit mezi jedna-šestkou s osmi- a šestnáctiventilovou technikou a tedy mezi výkonem 90 či 106 koní.
Poměrně omezená je nabídka barev karoserie, neboť k mání zatím bude pouze bílý, stříbrný, šedý, černý či šedo-hnědý odstín. Lada nicméně počítá s tím, že jakmile se na montážní linky vrátí i vyšší úroveň výbavy Comfort, bude možné vybírat z většího množství odstínů. S tímto stupněm pak navíc bude možné také spojit tři řady sedadel, prozatím je totiž Largus nabízen jen jako pětimístný či jako užitková verze se zaslepenými zadními okny.
Zajímavé jsou ceny, neboť osobní provedení by mělo startovat na 1 660 000 rublech (cca 414 tisíc Kč), zatímco za užitkovou verzi Lada požaduje 1 670 000 RUB (asi 417 tisíc Kč). Proč tomu tak je, když zde chybí prosklení, ovládací mechanismy či třeba sedadla a vnitřní panely, je otázkou, na kterou jsme zatím odpověď nedostali. Dodat tak lze, že ona vyšší úroveň Comfort bude na podzim startovat na 1 760 000 RUB (přibližně 439 tisíc Kč).
Ruská automobilka předpokládá, že letos vyrobí zhruba 50 tisíc exemplářů, v příštím roce se však již má jednat o dvojnásobek. Zájem ale možná i přes zdražení bude ještě vyšší, neboť Largus se přestal vyrábět loni v létě. Následně se produkce začala stěhovat z Toljatti do zmíněného Iževsku, kde navíc Lada investovala 2 miliardy rublů (500 milionů korun) do modernizace montážní linky, na které mimo jiné přibylo třináct robotů.















Largus se vrátil do nabídky, zatím je ale možné volit pouze mezi pětimístnou a užitkovou verzí, a to v základní výbavě Classic, která zahrnuje jeden airbag, klimatizaci či 1,6litrový motor s 90 koňmi. Zvolit lze ale i jeho 106koňovou verzi. Ceny zůstávají relativně příznivé. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Ford dál dojíždí na pekelnou nekvalitu svých aut. Jen na Halloween rozjel další 3 svolávačky, letos je jich už 134
před 2 hodinami
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
před 4 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 5 hodinami
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
před 7 hodinami
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 11.09. 13:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.07. 15:31 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
