Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje, stojí dokonce pořád stejné peníze
29.8.2022 | Petr Miler
Už jsme se s ním rozloučili a vzhledem k dění v posledních měsících jsme ani nepředpokládali, že by se někdy vrátil. Ale stalo se. S chybějící parkovací kamerou nebo rádiem je poněkud ošizený, i tak ale očekáváme, že o něj bude velký zájem.
Ruský automobilový průmysl se postupně odráží od dna, třebaže to žádná velká sláva není. Lada sice postupně obnovuje výrobu, musí ale nadále akceptovat řadu omezení zejména na poli elektronické výbavy. Jisté také není, jak dlouho ten či onen model ve výrobě vydrží, nakonec nedostatek komponentů trápí prakticky všechny automobilky. A Lada je vzhledem k zavedeným sankcím v ještě svízelnější situaci než jiné.
Zatím ovšem dokáže držet pozitivní trend vývoje a nedávno do svých aut vrátila i airbagy, které do nich ještě před pár měsíci nedokázala montovat. Dnes se do prodeje vrátilo jedno docela zajímavé auto, které jsme léta znali jako nejlevnější velký kombík starého kontinentu, tedy Lada Largus. Vzhledem k tomu, že jde jen jinak označenou Dacii Logan MCV první generace, která byla fakticky produktem Renaultu, předpokládali jsme, že z nabídky vypadne zcela, neboť Renault Rusko i Ladu (přesněji mateřský AvtoVAZ) opustil. Ale nestalo se.
Rusové zjevně mají patřičné licence i faktické možnosti auto montovat dál, byť ve stejné konfiguraci jako před začátkem konfliktu na Ukrajině to není. Fandové z Lada Largus Clubu informují, že první nově vyrobené vozy dorazily k dealerům a pár věcí jim přece jen chybí. Jmenovitě jde o zadní parkovací kameru, autorádio, výškově stavitelné sedadlo řidiče a koženka na sedačkách. Všechno ostatní zůstává ve voze přítomno, dokonce včetně ABS.
Je to tedy další „protisankční” model, od těch ostatních jej ale odlišuje to, že oproti dřívějšku nezlevnil, licence od Renaultu jistě není zadarmo. Poněkud ořezaná nabídka tedy tedy v tuto chvíli začíná na 1 397 900 rublech za verzi se základní výbavou a motorem 1,6 s 16 ventily o 106 koních, které na přední kola míří přes 5stupňový manuál. Ve výbavě najdeme posilovač řízení, elektrická okna a zrcátka, vyhřívaná sedadla, klimatizaci, tempomat, několik airbagů, isofixy, ABS... Holobytem to nazvat nelze. V českých korunách se bavíme o autě za 564 tisíc Kč, což zní skoro legračně, je ale třeba zopakovat, že kurs rublu není reálný a lepší obrázek dá srovnání s cenami jiných vozů v Rusku - základní Škoda Octavia se srovnatelným motorem tam stojí skoro dvakrát tolik, to jen pro představu.
Dodejme, že Lada Largus je nejen relativně levným zbožím, byla a je také rekordmanem svého druhu. S rozvorem 2 905 mm (což je více než třeba u Porsche Cayenne) dokáže tohle ex-rumunské kombi pobrat až sedm pasažérů a při sklopených sedadlech naložit rekordních 2 350 litrů čehokoli. Poměr prostor/cena je u tohoto vozu skutečně bezkonkurenční, a tak přepokládáme, že zájem o něj bude dál. Ostatně kdo ví, jaké lepší nové auto si kdy Rusové budou moci koupit...
















Lada Largus (zde v oplastované verzi Cross) loni prošla faceliftem, se začátkem konfliktu na Ukrajině ale vypadla z nabídky. Mysleli jsme si, že se do ní už nevrátí, ale nakonec se znovu prodává za stejné ceny jako dříve, jen s poněkud ořezanou nabídkou. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Lada Largus Club@VKontakte
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva