Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholná Kia dorazila do Evropy v novém, i maximální komfort nabízí překvapivě levně
23.12.2021 | Petr Prokopec
Ceny nových aut na českém trhu stoupají do závratných výšin a člověk musí stále více hledat, aby narazil alespoň na výjimku potvrzující pravidlo. Třeba u Kie nekoupíte Sportage PHEV pod 1,3 milionu, v Rusku lze mít za menší peníze vrcholné Mohave.
O nové generaci Kie Mohave jsme se už letos zmiňovali, a to hlavně v souvislosti s ruským trhem, kde se začala prodávat v listopadu loňského roku. A jakkoliv toto pětimetrové SUV dorazilo do showroomů pouze s třílitrovým turbodieselem, což je na Rusko poměrně neobvyklá pohonná jednotka, ihned zaznamenalo velký úspěch. Za jedenáct měsíců letošního roku bylo prodáno 1 368 exemplářů, čímž značka už teď překonává veškeré loňské registrace skoro dvojnásobně. Letos očekává přes 1 500 prodaných aut a do příštího roku hledí s ještě větším optimismem.
Nabídku původně pouze sedmimístného provedení, které v rámci druhé řady disponovalo jednodílnou lavicí pro tři pasažéry, později rozšířila také šestimístná varianta, která tvoří vrchol řady. Dvě křesla „kapitánská“ křesla pochopitelně znamenají vyšší komfort, ostatně i zde si pasažéři mohou nastavovat výšku sedadla, úhel sklopení opěradla či pozici loketní opěrky. Toto provedení lze objednat pouze s výbavou Premium Plus, nepřekvapí tak ani třístupňové vyhřívání a chlazení prostředních sedadel, stejně jako držáky na nápoje pro zde sedící cestující. Ti jsou pak navíc oproti lidem jedoucím v sedmimístném provedení chráněni jak hlavovými airbagy, tak i mnohem většími bočními, jenž pokrývají celou délku kabiny. Mimo to pak lze v rámci všech tří řad počítat také s koženým čalouněním Nappa.
Vedle luxusu se ale přece jen navýšila i praktičnost, zejména v případě přístupu ke třetí řadě sedadel. Ta prostřední je totiž možné sklopit jak s pomocí tlačítka na jejich opěradle, tak i dálkově skrze tlačítko v zavazadelníku. Jeho víko je navíc zcela automatizováno, přičemž nastavit můžete jak rychlost, tak i výšku otevření. Při všech vzpřímených sedadlech pak nad zadní nápravu naložíte stále dostatečných 350 litrů, kapacitu však lze navýšit až na 2 050 litrů.
Nově Kia nabídku Mohave dále šperkuje a standardně dodává zadní diferenciál s omezenou svorností od základní výbavy Luxe (další jsou Prestige, Premium a zmíněná Premium Plus), standardem je rovněž aplikace Kia Connect dovolující dálkově ovládat mnohé aspekty vozu, včetně třeba startu motoru. Vylepšeny pak měly být i další drobné neduhy týkající fungování komfortních a asistenčních systémů.
Jak jsme již zmínili, jediným motorem v nabídce zůstává třílitrový šestiválcový diesel s 250 koňmi a 550 Nm, který posílá výkon na všechna kola přes 8st. automat. Ceny začínají na 4 079 900 rublech, tedy asi na 1,23 milionu Kč, což je pozoruhodně málo za tak velký, technicky vybavený a luxusní stroj. Vrcholná verze Premium Plus pak vyjde 4 524 900 rublů, tedy asi 1,36 milionu Kč, za které už dostanete třeba audio systém Lexicon se 13 reproduktory a subwooferem. Dále je součástí výbavy 12,3palcový digitální přístrojový štít a stejně veliká obrazovka multimédií. Počítat lze rovněž se sadou kamer monitorujících celé okolí, stejně jako s head-up displejem, bezdrátovým dobíjením mobilních telefonů nebo s 20palcovými litými koly.
To vše tak dostáváte za peníze, které u nás stojí menší a hůře vybavená Kia Sorento PHEV (1,33 milionu Kč v nejnižší specifikaci, 1,49 milionu v nejvyšší). Onomu nemalému zájmu se tedy skutečně nelze divit.


































Kia Mohave dorazila do Ruska v inovovaném provedení s vyšší výbavou. I maximálně vybavené provedení Premium Plus stojí méně než u nás za menší Sorento PHEV. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před hodinouStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva