Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny
30.12.2021 | Petr Miler
Volkswagen jako by někdy zapomínal, co vlastně znamená jeho jméno a pokouší se bodovat ve sférách, kde na jeho auta málokdo čeká. Spálil se jednou s Phaetonem a zdá se, že s vavříny neopustí prodejní kolbiště ani novější Phideon.
Možná už jste zapomněli, že Volkswagen v roce 2016 představil na ženevském autosalonu tehdy nový sedan Phideon. Vůz totiž navzdory své evropské premiéře nebyl zacílen na evropské publikum a přes některé náznaky opaku se na starý kontinent v obchodním smyslu slova nikdy nepodíval. Jediným trhem, kde byl a je nabízen, zůstává Čína, kde Volkswagen do roku 2019 prodal přes 55 tisíc exemplářů. To lze vzhledem k třídě a ceně vozu nebylo zase tak málo málo, od roku 2018 ale prodeje začaly slábnout, až se loni propadly téměř k nule.
I proto se pětimetrový luxusní sedan v průběhu loňského roku dočkal faceliftu, kterým se pokusil vrátit zpět do hledáčku kupců. Na první pohled se snaží zaujmout zejména přepracovanou čelní maskou a na ni navazujícím nárazníkem, povšimnout si lze i rozdílů v grafice zadních lamp, nového loga či úpravou označení Phideon pod ním. Teprve se soumrakem se ale ukáže ta největší vizuální novinka.
S faceliftem se nejluxusnější VW dočkal světelné linky spojující přední světla, která je oddělena logem. Také to ale svítí, což je prvek, který VW nikdy dříve nepoužil. Svítící loga známe z BMW nebo Mercedesů, u VW jde v případě továrních prvků o novinku a byť nemůžeme říci, že by v nás tento poněkud pouťový prvek vyvolal více než rozpaky, v Číně si na takové věci nezřídka potrpí.
Změny lze hledat také ve výbavě, zvláště pak v oblasti litých kol. Nový design mají jak sedmnáctky obouvající pneumatiky o rozměru 225/55, tak i osmnáctky s obutím rozměru 245/45 a devatenáctky osazené černými sudy o rozměru 255/40. Modernější je pak také interiér, který je opravdu vypiplaný a působí ve srovnání s konzervativním zevnějškem velmi noblesně.
Podívejte se hlavně na použité materiály, něco jako dřevěný výklopný stolek pro cestující vzadu VW od dob Phaetonu v podobně koncipovaných autech nenabízí. Úroveň je ale patrná i z použitých čalouněni a drobných prvků, jako jsou analogové hodinky v palubní desce. A také ze spousty výbavových prvků - prošívaná kožená zadní sedadla s ventilací, čtyřmístné uspořádání s řadou ovládacích prvků vyhrazených zadním cestujícím, lednička s nápoji... Takhle si člověk Volkswagen běžně nepředstavuje.
Změny se bohužel dotkly i techniky a motorového prostoru - bohužel proto, že ne v pozitivním smyslu slova. Vůz tedy dále stojí na platformě MLB převzaté od Audi, což pozitivní je, zákazníci už ale mohou volit pouze dvoulitrový čtyřválec s turbem, třílitrový šestiválec a hybridy skončily. Jediná dostupná jednotka dále produkuje 224 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu a zmizel i pohon všech kol. Takto vůz nabízí jen přední pohon, což stačí ke sprintu na stovku za 8,1 s. Maximálka činí 240 km/h.
Je to tedy na jednu stranu luxus pro VW vrcholný, na tu druhou docela lidový, neboť vrcholnou limuzínu si nepředstavujete tak, že interiér jako z jachty spojíte v podstatě s technikou Golfu - i to může být předokolka s dvoulitrovým turbem, dokonce silnějším. A možná i proto Phideon marně bojuje o zákazníky, třebaže cenou si na nic nehraje a stojí docela zajímavé peníze.
Vůz se za ceny od 340 tisíc yuanů, což je asi 1,17 milionu Kč, v tzv. Deluxe Edition. Dále lze jít s Premium Edition za 407 CNY (asi 1,4 milionu Kč) a nejdále s Ultimate Edition za 446 tisíc yuanů, tedy cca 1,54 milionu Kč. Nejsou to ceny pro každého, to jistě ne, dobře vybavený Superb ale dnes stojí podobně a toto je auto z jiného ranku. Auto má standardně věci jako LED světla, střešní okno, samozatmavovací zrcátka, elektrická vyhřívaná sedadla, automatické parkování, tempomat, automatickou klimu nebo navigaci, což není zlé.
Pokud ovšem sáhnete po vrcholu, dostanete i věci jako čtyřzónovou klimatizaci, všechna sedadla vyhřívaná, ventilovaná a s masážní funkcí, ony stoly, kůži nappa, vzduchový podvozek, matricové LEDky, 360° parkovací kameru, noční vidění, elektrické dovírání dveří, ledničku, audiosystém Dynaudio a ještě asi tisíc prvků, které nechceme vyjmenovávat, ale představují asi tak 98 % věcí, které se dnes dají koupit do limuzín nejvyšší třídy. A tady jsou ve standardu nejvyšší verze za cenu okolo 1,5 milionu.
Přes to všechno ale Číňané na Phideon neslyší a jeho prodeje se po letech vytrvalých poklesů dále propadají. Letos v listopadu tak oslovil pouhých 239 lidí a za celý letošní rok má na pažbě 6 775 prodejních zářezů - to první představuje meziroční pokles o 67,8 procenta, to druhé o 9,7 %, proti už tak mizernému roku 2020. Zdá se, že přes náznaky lepších výsledků z kraje své existence si Phideon může podat ruce s Phaetonem - je to další propadák a ani facelift zvonění jeho umíráčku zřejmě neoddálí.






























Volkswagen Phideon se ani po faceliftu neprodává dobře, i když nabízí spoustu prostoru a luxusu za solidní ceny. Lidé zjevně na luxusní „lidový vůz” nejsou příliš zvědaví. Foto: Volkswagen
Zdroje: CAAM, Volkswagen
Bleskovky
Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy
dnesAuto létající v běžném provozu rychlostmi okolo 270 km/h nemusí stát miliony, jedno takové se ukázalo v akci
12.5.2022Je čas zahájit odpočítávání, doba nových Škod za 2 miliony Kč je už jen 6 688 korun daleko
11.5.2022
Nové na MotoForum.cz
- Jezdecké rošády u Pederciniho 12:00
- MotoE: Vyhráli Casadei a Aegerter 10:00
- Salač si připsal jeden bod včera 20:57
- Vítězný letošní hattrick pro «Bestiu» včera 14:43
- Moto2 vyhrál ve Francii Augusto Fernandez, 15. Salač včera 12:58
Nejčtenější články
Nejspíš poslední silniční auto s novým motorem V12 bez turba se rozječelo na okruhu, zní líp než ef-jedničky za ním
15.4.2022Němci vyzkoušeli dojezd elektromobilů ve skutečném provozu, realita má ke slibům hodně daleko
15.4.2022Ukrajina dělá z klíčové Lady Potěmkinovu vesnici, bude z ní úplně jiné auto, než se zdá
15.4.2022Už i koncern VW se dostává do problémů, jedním tahem odpískal výrobu až 860 tisíc aut
15.4.2022Palubní kamera natočila, jak do hybridního auta za jízdy uhodil blesk, dodnes je vyřazené z provozu
15.4.2022