Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny

Volkswagen jako by někdy zapomínal, co vlastně znamená jeho jméno a pokouší se bodovat ve sférách, kde na jeho auta málokdo čeká. Spálil se jednou s Phaetonem a zdá se, že s vavříny neopustí prodejní kolbiště ani novější Phideon.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny

30.12.2021 | Petr Miler

Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny

/

Foto: Volkswagen

Volkswagen jako by někdy zapomínal, co vlastně znamená jeho jméno a pokouší se bodovat ve sférách, kde na jeho auta málokdo čeká. Spálil se jednou s Phaetonem a zdá se, že s vavříny neopustí prodejní kolbiště ani novější Phideon.

Možná už jste zapomněli, že Volkswagen v roce 2016 představil na ženevském autosalonu tehdy nový sedan Phideon. Vůz totiž navzdory své evropské premiéře nebyl zacílen na evropské publikum a přes některé náznaky opaku se na starý kontinent v obchodním smyslu slova nikdy nepodíval. Jediným trhem, kde byl a je nabízen, zůstává Čína, kde Volkswagen do roku 2019 prodal přes 55 tisíc exemplářů. To lze vzhledem k třídě a ceně vozu nebylo zase tak málo málo, od roku 2018 ale prodeje začaly slábnout, až se loni propadly téměř k nule.

I proto se pětimetrový luxusní sedan v průběhu loňského roku dočkal faceliftu, kterým se pokusil vrátit zpět do hledáčku kupců. Na první pohled se snaží zaujmout zejména přepracovanou čelní maskou a na ni navazujícím nárazníkem, povšimnout si lze i rozdílů v grafice zadních lamp, nového loga či úpravou označení Phideon pod ním. Teprve se soumrakem se ale ukáže ta největší vizuální novinka.

S faceliftem se nejluxusnější VW dočkal světelné linky spojující přední světla, která je oddělena logem. Také to ale svítí, což je prvek, který VW nikdy dříve nepoužil. Svítící loga známe z BMW nebo Mercedesů, u VW jde v případě továrních prvků o novinku a byť nemůžeme říci, že by v nás tento poněkud pouťový prvek vyvolal více než rozpaky, v Číně si na takové věci nezřídka potrpí.

Změny lze hledat také ve výbavě, zvláště pak v oblasti litých kol. Nový design mají jak sedmnáctky obouvající pneumatiky o rozměru 225/55, tak i osmnáctky s obutím rozměru 245/45 a devatenáctky osazené černými sudy o rozměru 255/40. Modernější je pak také interiér, který je opravdu vypiplaný a působí ve srovnání s konzervativním zevnějškem velmi noblesně.

Podívejte se hlavně na použité materiály, něco jako dřevěný výklopný stolek pro cestující vzadu VW od dob Phaetonu v podobně koncipovaných autech nenabízí. Úroveň je ale patrná i z použitých čalouněni a drobných prvků, jako jsou analogové hodinky v palubní desce. A také ze spousty výbavových prvků - prošívaná kožená zadní sedadla s ventilací, čtyřmístné uspořádání s řadou ovládacích prvků vyhrazených zadním cestujícím, lednička s nápoji... Takhle si člověk Volkswagen běžně nepředstavuje.

Změny se bohužel dotkly i techniky a motorového prostoru - bohužel proto, že ne v pozitivním smyslu slova. Vůz tedy dále stojí na platformě MLB převzaté od Audi, což pozitivní je, zákazníci už ale mohou volit pouze dvoulitrový čtyřválec s turbem, třílitrový šestiválec a hybridy skončily. Jediná dostupná jednotka dále produkuje 224 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu a zmizel i pohon všech kol. Takto vůz nabízí jen přední pohon, což stačí ke sprintu na stovku za 8,1 s. Maximálka činí 240 km/h.

Je to tedy na jednu stranu luxus pro VW vrcholný, na tu druhou docela lidový, neboť vrcholnou limuzínu si nepředstavujete tak, že interiér jako z jachty spojíte v podstatě s technikou Golfu - i to může být předokolka s dvoulitrovým turbem, dokonce silnějším. A možná i proto Phideon marně bojuje o zákazníky, třebaže cenou si na nic nehraje a stojí docela zajímavé peníze.

Vůz se za ceny od 340 tisíc yuanů, což je asi 1,17 milionu Kč, v tzv. Deluxe Edition. Dále lze jít s Premium Edition za 407 CNY (asi 1,4 milionu Kč) a nejdále s Ultimate Edition za 446 tisíc yuanů, tedy cca 1,54 milionu Kč. Nejsou to ceny pro každého, to jistě ne, dobře vybavený Superb ale dnes stojí podobně a toto je auto z jiného ranku. Auto má standardně věci jako LED světla, střešní okno, samozatmavovací zrcátka, elektrická vyhřívaná sedadla, automatické parkování, tempomat, automatickou klimu nebo navigaci, což není zlé.

Pokud ovšem sáhnete po vrcholu, dostanete i věci jako čtyřzónovou klimatizaci, všechna sedadla vyhřívaná, ventilovaná a s masážní funkcí, ony stoly, kůži nappa, vzduchový podvozek, matricové LEDky, 360° parkovací kameru, noční vidění, elektrické dovírání dveří, ledničku, audiosystém Dynaudio a ještě asi tisíc prvků, které nechceme vyjmenovávat, ale představují asi tak 98 % věcí, které se dnes dají koupit do limuzín nejvyšší třídy. A tady jsou ve standardu nejvyšší verze za cenu okolo 1,5 milionu.

Přes to všechno ale Číňané na Phideon neslyší a jeho prodeje se po letech vytrvalých poklesů dále propadají. Letos v listopadu tak oslovil pouhých 239 lidí a za celý letošní rok má na pažbě 6 775 prodejních zářezů - to první představuje meziroční pokles o 67,8 procenta, to druhé o 9,7 %, proti už tak mizernému roku 2020. Zdá se, že přes náznaky lepších výsledků z kraje své existence si Phideon může podat ruce s Phaetonem - je to další propadák a ani facelift zvonění jeho umíráčku zřejmě neoddálí.


Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 1 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 01Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 2 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 02Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 3 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 03Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 4 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 04Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 5 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 05Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 6 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 06Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 7 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 07Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 8 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 08Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 9 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 09Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 10 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 10Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 11 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 11
Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 12 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 12Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 13 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 13Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 14 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 14Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 15 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 15Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 16 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 16Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 17 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 17Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 18 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 18Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 19 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 19Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 20 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 20Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 21 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 21Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 22 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 22Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 23 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 23Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 24 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 24Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 25 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 25Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 26 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 26Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 27 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 27Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 28 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 28Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 29 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 29Nejluxusnější VW je stále větší propadák, nepomohl mu ani facelift a lidovější ceny - 30 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 30
Volkswagen Phideon se ani po faceliftu neprodává dobře, i když nabízí spoustu prostoru a luxusu za solidní ceny. Lidé zjevně na luxusní „lidový vůz” nejsou příliš zvědaví. Foto: Volkswagen

Zdroje: CAAM, Volkswagen

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše