Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi
8.5.2024 | Petr Prokopec
Krasavec to vážně není a designové doplňky víc než co jiného podtrhují jeho vzhledovou bizarnost. Jenže je to pořád sportovní kupé s ryzím šestiválcem, které prošlo alespoň nějakou dietou, nic lepšího dnes čekat zkrátka nelze.
Na moderní BMW ověnčená ikonickými názvy se nelze dívat nekritickým okem. Důvodů by se našlo víc - od záměrně provokativního designu až po zbytečné ústupky na poli techniky, nám ale nakonec nejvíc vadí hmotnost. Ta už nabobtnala natolik, že i odlehčené verze jsou dramaticky těžší než standardní provedení přímých předchůdců. Ostatně se jen podívejte na M4 CSL G82 - nástupce legendárního BMW M3 CSL totiž před dvěma lety dorazil s 1 700 kilogramy „živé váhy“. Standardní M4 generace F82 se s hmotností snadno dostala o 100 kilo níž.
Nyní mnichovská automobilka přichází s variantou M4 CS, která přišla o onu lehkost v názvu. Znamená to, že je ještě těžší, bez řidiče jde o 1 760 kg. Za něco takového by si BMW zasloužilo minimálně políček, možná dokonce ránu na solar plexus. Jenže místo toho spíše zvažujeme objetí. Proč? I když v našich zásadách nehodláme nikterak polevit, ve finále jsme vlastně rádi, že je možné i v roce 2024 přivítat auto, které má spalovací motor bez elektrické asistence a jeho hlavní misí je potěšit svého majitele.
Ještě než se ovšem posuneme dále, je třeba zmínit, že BMW nehodlá rozdávat zábavu zadarmo. Místo toho mnichovská novinka pochází z opravdu drahého kraje, neboť ve své domovině stojí 160 tisíc Eur (cca 4 006 300 Kč). To je o více než 50 000 Eur (1,25 mil. Kč) vyšší částka, než jakou dáte za provedení M4 Competition M xDrive. Na českém trhu přitom za tuto regulérní variantu dáte 2 780 700 Kč, přicházející M4 CS vám tedy i u nás bankovní účet odlehčí o nějaké 4 miliony korun.
Rázem je tedy třeba se ptát, zda novinka stojí za to. Rozhodnutí necháme na vás, pro snazší volbu ovšem pochopitelně vyložíme na stůl veškeré karty. Začneme u motoru, tedy třílitrového šestiválce, který se dočkal menšího továrního tuningu. Nyní tak produkuje 550 koní výkonu a 650 Nm točivého momentu, což kupé stačí ke zrychlení na stovku za 3,4 sekundy a na dvoustovku za 11,1 sekundy. Paket M Driver's Package je pak standardem, což zvedá maximálku až na 302 km/h.
S přeplňovaným motorem jsou spojeny osmistupňový automat a pohon všech kol jako jediná volba. Systém xDrive byl nicméně naladěn tak, aby preferoval zadní nápravu. Tu přední je pak možné zcela odpojit, načež si můžete užít rozmáchlých driftů. Podvozek přitom těží ze specifického nastavení podvozku, neboť CS disponuje vlastním nastavením sklonu kol, pružin, tlumičů a stabilizátorů. Nově zkalibrováno pak ostatně bylo i elektromechanické řízení.
BMW zároveň přivedlo do hry sportovní výfuk, který i díky titanové koncovce o trochu redukuje hmotnost a v jízdních režimech Sport a Sport+ vyluzuje odpovídající soundtrack. Kila dolů pak ostatně posílají i 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola, stejně jako rozsáhlé použití karbonem vyztužených plastů, z nichž je kupříkladu střecha, kapota motoru nebo zadní difuzor. Ve srovnání s výchozím M4 Competition xDrive tak varianta CS zhubla o 20 kilogramů.
Tak jako tak nicméně novinka může při plném zatížení vážit zhruba dvě tuny, na okruh s ní tak bude nadšeně vyrážet jen málokdo. Máme dost zkušeností se standardní M3 Competition xDrive a i na karbon keramických brzdách má problémy dlouhodoběji ubrzdit svou dynamiku. Měřič časů na jedno kolo se tak zdá být trochu zbytečný. Stejně jako by asi většina majitelů využila v běžném provozu komfortnější sedadla než karbonové skořepiny. Ty ale nicméně lze alespoň elektronicky nastavit, přičemž jim nechybí ani vyhřívání. A také podsvícené logo M4 CS, které jen podtrhuje jistou zmatečnost tohoto vozu - k čemu je svítící nesmysl v odlehčené verzi?
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 1 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 2 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 3 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 4 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 5 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 6 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 7 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 8 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 9 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 10 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 11 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 12 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 13 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 14 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 15 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 16 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 17 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 18 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 19 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 20 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 21 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 22 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 23 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi - 24 - BMW M4 CS 2024 prvni sada 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
PM4 CS se dočkalo celé řady karbonových doplňků, které automobilka ponechala nelakované, aby tak zvýraznila sportovní charakter vozu. Nicméně kvůli hmotnosti 1 760 kg nelze na 4 801 milimetrů dlouhé kupé nahlížet nekriticky. Na druhou stranu jsme ovšem rádi, že je dnes ještě někdo vůbec schopen s takovým autem přijít. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha