Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
včera | Petr Prokopec
Po čase si zas jednou říká Speciale a v tomto případě snad ani nepřehání. Krotit tak vysoký výkon s nevyhnutelně náhlými nástupy jen na jedné nápravě bude stoprocentně něco speciálního.
Pokud patříte mezi fanoušky Ferrari, jistě víte, že italská automobilka nějaký čas po představení standardního obvykle přijde s jeho zvláštním provedením. Nemívají jednotná jména, v minulosti jsme tak byli svědky příchodu strojů jako 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale nebo 488 Pista. Navzdory odlišnému názvu se ale podstata těchto variant neměnila, Ferrari vždy vytáhlo trumfy v podobě vyššího výkonu, lepší aerodynamiky, nižší hmotnosti a dalších podobných úprav.
To přineslo zvýšený zájem publika, automobilka si tedy mohla pomalu diktovat nejen cenu, ale i podmínky prodeje. Speciální model si tak nemohl koupit kdokoliv naditými kapsami, nýbrž taková klientela, která minimálně již jedno Ferrari v garáži měla. Řada lidí tak kvůli tomu kupovala i regulérní modely, o které neměla zájem, což byznys značky nakopávalo do nemalých výšin.
Nově nám Ferrari představuje hned dvě zvláštní provedení a sáhl u nich po onačení, které už jednou požilo. Jde o kupé 296 Speciale a roadster Speciale A, přičemž obě varianty jsou ukuchtěny přesně podle výše zmíněného receptu. Pohonné ústrojí složené z 2,9litrového šestiválce a elektromotoru tak prošlo továrním laděním. Výsledkem je až 880 koní kombinovaného výkonu, tedy o padesát víc než dosud, které míří pouze na zadní kola skrze optimalizovaný osmistupňový automat. To je spousta výkonu, moderní auta mívají problém i s menšími porcemi na jedné ose, a to může jít čistě spalovací vozy.
V případě obou nových Speciale se spalovací jednotka stará „jen” o 700 koní, přičemž blok motoru byl převzat ze závodní verze 296 Challenge, zatímco třeba hliníkové písty a titanové ojnice pochází z loňského hypersportu F80 - mimochodem taktéž šestiválcového. Dále tu máme odlehčenou hřídel či přepracovaný výfukový systém. Změnami ovšem prošel i elektromotor, jehož výkon byl navýšen ze 165 na 180 koní. Za tím stojí hlavně vylepšení jeho chladicího okruhu.
Tyto změny srazily čas potřebný k dosažení stovky na 2,8 sekundy, zatímco dvoustovku máte na tachometru za 7 sekund a firemní okruh Fiorano zvládne verze Speciale za 1 minutu a 19 sekund. Oproti výchozímu modelu tu tak máme zlepšení o 0,1, 0,3 a 2 sekundy. Za tím kromě vyššího výkonu stojí také odlehčení vozu o 60 kg v případě kupé, respektive o 50 kg u kabrioletu. Suchá hmotnost první zmíněné karosářské verze tak klesla na 1 410 kilo.
Za odtučňovací dietou, která přinesla poměr 1,6 kg na koně, což je u zadokolek Ferrari rekord, stojí rozsáhlé použití karbonu. S tímto materiálem je možné počítat i u kol či brzd, brzdná dráha z dvoustovky tak činí pouhých 106 metrů. Přepracovaný bodykit navíc poskytuje lepší přítlak, při rychlosti 250 km/h vás k zemi tlačí ekvivalent 435 kg. Samotný podvozek pak byl snížen o 5 mm a vyfasoval i tlumiče Multimatic odvozené od závodního provedení 296 GT3.
Variantu Speciale si pak klientela může objednat v jakékoli barvě, a to včetně zcela nového odstínu Verde Nürburgring, který je určen pouze této nové dvojici. Jak pak již bylo naznačeno, nové Ferrari si mohou objednat pouze ti zákazníci, kteří již nějakého toho maranellského koníka ve stáji mají. Těšit je ovšem může předplacený sedmiletý servis, díky čemuž by vlastnictví vozu mělo být o něco bezstarostnější.


























Nová verze Speciale jde již důvěrně známou cestou, páruje tedy vyšší výkon s nižší hmotností a lepší aerodynamikou. Až 880 turbo-elektro koní na zadní ose je ale novinkou. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha