Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Ford zaskočil nabídkou motorů, přichází se třemi diesely, dokonce i s šestiválcovým
24.11.2021 | Petr Prokopec
Od automobilky, která slibuje, že za pár let nenabídne nic než hybridy a o chvíli později dokonce jen elektromobily, bychom v roce 2021 čekali leccos, jen ne toto. Ale je to realita.
Ford Ranger byl po dlouhou dobu ryze americkou záležitostí. Nicméně poté, co modrý ovál začal spolupracovat s Mazdou, jež poskytla základ pro novou generaci, zamířil rovněž na světové trhy. Po roce 2011 se jej dočkala také Evropa, kde si pick-up rozhodně nevedl a nadále nevede vůbec špatně. Ostatně jen loni se jej prodalo 43 046 exemplářů. To sice na první pohled není zrovna enormní číslo, nicméně pokud si uvědomíme, že Focus jako jeden z firemních bestsellerů měl ve stejném období na kontě pouze čtyřnásobné registrace, pak je třeba Fordu Ranger zatleskat.
Je přitom již delší dobu známo, že automobilka pracuje na nové generaci, a to ve spolupráci s Volkswagenem. Němci totiž na stejném základu postaví Amarok druhé generace. Tomuto pick-upu se však budeme věnovat až v době jeho premiéry, nyní si posvítíme především na Ranger. Premiéru má za sebou mezinárodní provedení, které se od příštího roku bude vyrábět v Thajsku a Jižní Americe. Do těchto zemí pochopitelně zamíří, stejně jako s ním mohou počítat třeba Australané.
Momentálně je pak otázkou, jak se bude lišit americké a evropské provedení, neboť Ford zatím příliš mnoho informací do placu nedal. I to málo, co bylo zveřejněno, však dokáže překvapit. Nový Ranger bude mít k dispozici pouze jedinou benzinovou jednotku, a to 2,3litrový čtyřválec EcoBoost. Mimo to ovšem počítá hned se třemi diesely, z nichž jeden bude dokonce šestiválcový. Čtyřválce se pak budou lišit v rámci přeplňování, neboť dostanou jedno či dvě turba. Skoro šokující od značky, která sází vše na jednu kartu, která po naftě opravdu nevoní.
O výkonech zatím nepadlo ani slovo, Ford místo toho dále uvedl, že pohonné jednotky bude možné spojit s šestistupňovým manuálem či automatem, případně pak s desetistupňovým automatem. Zajímavé pak je, že oproti současnému mezinárodnímu provedení nemáme u novinky počítat s pohonem zadních kol. K mání bude pouze čtyřkolka, a to ve dvou verzích. První počítá s elektronickou mezinápravovou spojkou, druhá se stálým zapojením obou náprav.
Novinka přitom stejně jako předchůdce vsadí na platformu T6, ta nicméně byla patřičně vylepšena. Stejně tak došlo k přesunutí zadních tlumičů, což má navýšit komfort, i posunutí předních kol dopředu kvůli zlepšení nájezdového úhlu. Zároveň Ford s pomocí vodního formování uzpůsobil čelní strukturu natolik, aby zvětšil motorový prostor. Nikoliv až tak kvůli zmíněnému šestiválci, nýbrž s ohledem na alternativní pohon, alespoň hybrid časem dorazit má.
Od podvozku se můžeme přesunout do kabiny, která působí daleko moderněji než u dosluhující generace. Ford přitom spároval digitální přístrojový štít s 10,1- nebo 12palcovou obrazovkou multimédií. Druhá varianta je pak orientována na výšku a disponuje i specifickým off-roadovým menu. Opomenuta ovšem nebyla ani praktičnost, počítat lze tedy s celou řadou úložných prostor jak ve dveřích, tak pod předními či zadními sedadly. Dvojitá je i schránka před spolujezdcem.
Velká pozornost byla věnována korbě, jež dokáže pobrat daleko více nákladu. Ranger má totiž o 50 milimetrů širší rozchod kol, stejně jako se o 50 mm prodloužil rozvor. Víko pak má sloužit jako pracovní lavice, načež disponuje třeba integrovaným metrem a odkládacími kapsami. Další zajímavostí jsou integrovaná venkovní světla, která mohou rozzářit celé okolí vozu a majiteli tak umožní práci i v noci. Stejně jako je lze využit při kempování.
S dalšími informacemi se automobilka pochlubí blíže k zahájení prodeje, přičemž americká varianta dorazí v první půli příštího roku, aby v té druhé mohla zamířit k zákazníkům. V případě cen přitom můžeme očekávat spíše jen menší nárůst, i v důsledku oné spolupráce s Volkswagenem.






























Nový Ford Ranger bude k mání nejen s několika dieselovými motory, ale také v mnoha úrovních výbavy. Vrcholem je Wildtrak, mimo to nicméně výrobce nabídne téměř 600 originálních doplňků, z nichž mnohé vyvinul s off-roadovým specialistou ARB. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejnovější články
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
před 2 hodinami
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
před 3 hodinami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 5 hodinami
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
před 7 hodinami
Elektrický propadák Fordu po třech letech skončil, firma s ním splachuje do záchodu 404 miliard
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.16. 17:26 - audis
- Škoda Auto obecně 12.16. 17:09 - abgx1
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
