Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější McLaren má dvě skryté funkce, o kterých firma dosud nikomu neřekla
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka je nepochybně velmi rychlé a designově jedinečné auto, chce ale zaujmout i funkcemi, které jiní nenabízí. Dozvídáme se o nich až nyní.
Slavnostní prezentace nového McLarenu 720S proběhla již před několika týdny, ať již mluvíme o živém debutu na ženevském autosalonu či privátní akci pro nejvýznamnější zákazníky britské automobilky. Teprve tento týden ovšem proběhlo představení spojené s testy na italském okruhu Vallelunga. A při této příležitosti se McLaren podělil o informace o dvou zajímavých funkcích, které 720S má a o kterých dosud nepadlo slovo.
My se nejprve podíváme na proceduru, které McLaren říká „Hot Start”, „horký start“ a která spočívá ve zažehnutí menšího množství nespáleného paliva ve výfukovém systému. Důvod? Peprný zvukový projev, kterým jinak turbomotor nepřekypuje. Abyste přitom tohoto kroku dosáhli, je třeba sáhnout po voze, který má za sebou alespoň pár minut ostré jízdy. Následně stisknete startovací tlačítko, ovšem při vyšláplé brzdě, což vám umožní přístup k palubní elektronice.
Dalším tahem je přepnutí pohonného ústrojí do okruhového režimu, což pozmění moment zážehu i dodávky paliva. Poté již jen stačí sešlápnout brzdu, znovu zmáčknout startovací tlačítko a za vašimi hlavami se rozezní hromobití, po němž jste toužili. Tím nám ovšem hrátky s palubní elektronikou nekončí, McLaren 720S totiž dostal do vínku i Variabilní kontrolu trakce.
Také k té se musíte propracovat v menu a správně ji nastavit, výsledkem je el možnost poslat si vůz do smyku i bez úplného vypnutí stabilizace. Zapomeňte ale na nastavení, kdy se z vás pouhým stisknutím tlačítka stane profesionální drifter, který bude moci otiskovat vzorek pneumatik na silnici s milimetrovou přesností - systém ve své podstatě skutečně jen posouvá moment, kdy zasahují asistenční prvky vozu. A tak mu Britové nechtějí říkat driftovací režim, třebaže driftování ve výsledku dovoluje.
Naši kolegové zmiňují, že je třeba alespoň hodiny hrátek, než technologii plně oceníte a dokážete to, co předvádí testovací jezdci britské automobilky. Poté ovšem můžete počítat s rozmáchlými powerslidy, které byste ale měli mít pod kontrolou snáze než s úplným vypnutím elektronických asistentů. 720S je opravdu zajímavé auto a vypadá velmi propracovaně, pokud u McLarenu měli čas i na ladění podobných funkcí...






Nový McLaren 720S nabízí i hlučnější mód výfuku, propracovat se k němu ale chce znát ten správný postup
Režim omezené kontroly trakce je dostupnější snáz, o to přesvědčivější představení ale nabízí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha