Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Škoda do detailu naživo, podle zahraničního tisku je to jasné Auto roku
2.9.2020 | Petr Prokopec
Česká novinka nezaujala jen v České republice, odbornou i laickou veřejnost ohromila i za hranicemi. A to tak moc, že ji mnozí předem označují za jasného kandidáta na další evropské Auto roku.
Novou Škodu Enyaq jsme si již představili už včera, s návalem prvních informací jsme se ale k některým detailům dostat ani nemohli. Na ty se i s pomocí živých fotek podíváme dnes, zaujala nás ale ještě jiná věc - mimořádně vřelé přijetí vozu v zahraničí.
Dosud jsme nezaznamenali žádnou výraznější kritiku, místo toho přicházejí odevšad palce nahoru. Magazín Auto Evolution dokonce považuje Enyaq za příští evropské Auto roku a když si projdete diskuze na jiných webech či sociálních sítích, zaslechnete podobné zkazky ještě častěji. Dokonce čtenáři amerického Carscoops, z největší části Američané jsou z vozu též nadšeni a z většiny jej jasně řadí i před Teslu Model Y.
Těžko říci, jestli se tohle auto stane prodejním hitem, na to je hodně drahé a je to pořád elektromobil s omezeným praktickým využití. Publikum je nicméně oslněno exteriérem, interiérem i technickými parametry. Škoda má navíc mimo naši republiku často lepší reputaci než mateřský Volkswagen, zvláště po patáliích s motory TDI, na řadě zahraničních trhů navíc odstartuje na ceně 35 tisících Eur (cca 920 tisíc Kč), což je citelně nižší částka než českých 1 059 900 Kč.
Pokud se ptáte, jak je možné, že je Enyaq mimo svou domovinu levnější, vysvětlení je prosté. Škoda bude v zahraničí nabízet také provedení osazené bateriemi o kapacitě 50 kWh, s nimiž má být spojen 340kilometrový dojezd. A také jeden elektromotor, jenž zadní nápravu roztáčí 109 kW/148 koňmi a 220 Nm točivého momentu. Na český trh se nicméně toto provedení dostat nemá, značka jej nabídne jen ve velkých metropolích, kde dojezd není prioritou.
Není to ovšem jen cena či reputace, co publikum k nové Škodě přitahuje. Jak jsme již zmínili, většina publika o elektrickém crossoveru hovoří jako velmi povedeném novém BMW, které ovšem dalo vale obrovským vertikálním ledvinkám. Stojí za tím hlavně prosklená verze masky českého vozu, která je horizontálně rozdělena na dvě sekce. Pokud by tedy nebylo viditelné logo, mnohý by skutečně mohl Enyaq považovat za produkt z Mnichova.
Zajímavý je i zahraniční náhled na interiér. Lidé totiž považují kabinu za velmi hodnotnou, zvláště v případě limitované edice Founders Edition, která standardně počítá s kůží. V základu nicméně vůz nabídne potahy, jenž ze 40 procent tvoří přírodní volna. Třetí řady sedadel se ale skutečně nedočkáme, jakkoliv je Enyaq jen o pět centimetrů kratší než Kodiaq (4 648 mm versus 4 697 mm). Stojí za tím baterie usazené v podlaze platformy MEB.
Od věci přitom není ani zmíněné srovnání s Teslou, jenž má možná i překvapivě dle zahraničního publika laciný kokpit, který zdobí pouze jediný tablet. Na druhou stranu však i základní Model 3 s bateriemi o kapacitě 50 kWh (stejné má i základní Enyaq) dokáže mnohem více v případě dojezdu i dynamiky. Stovku totiž zvládne již za 5,6 sekundy, zatímco Škoda za dvojnásobnou dobu, přičemž na jedno nabití ujede dle cyklu WLTP 381 km.
Asi to nic nemění na tom, že tuzemské prodeje tohoto auta budou nejspíše minimální a po první vlně zájmu od nadšenců a fandů do elektrických aut padnou kamsi k nule. Jinde by to mohlo být lepší, ovšem hlavně díky penězům jiných - v Německu základní Enyaq po odečtení státní dotace přijde na 26 tisíc Eur (asi 685 000 Kč), což je na velký crossover s dostatkem místa pro pět cestujících a zavazadelníkem o objemu 585 litrů zajímavější. Pochopitelně, dlouhodobě neudržitelné, ale to asi zájemce o první vyrobené kusy trápit nebude.


























































Při premiéře Škody Enyaq jsme se zaměřili zejména na detaily, které se na oficiálních fotkách neukázaly. Ani těmi nový Enyaq nezklame. Foto: Autoforum.cz
Zdroje: Auto Evolution, Carscoops a další zahraniční média
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nejčtenější články
Velevzácnou královnu dálnic normalizační ČSSR v dokonalém stavu nikdo nechce, majitel zkusí štěstí v aukci s nízkou startovní cenou
12.10.2025
Studie potvrdila smutnou pravdu o zákaznících elektromobilů, o samotná auta zase tak moc nestojí
12.10.2025
Německý softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
13.10.2025
Venku je nový „analogový” supersport s motorem V8 a manuálem. A ne, neprobudili jste se ve stroji času
13.10.2025
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 11.10. 21:21 - M.Z.
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.10. 14:32 - Gasky09
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
