Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejošklivější Hyundai současnosti se dočkalo spásy, ve své nové verzi je úplně černé
14.3.2023 | Petr Prokopec
Trochu to připomíná hrátky s konfigurátorem BMW, které vám připomenout, že ošklivé auto nemusí být zase tak ošklivé, pokud ho uděláte celé černé. Přesně tímto směrem, ovšem za hranice možností běžných konfigurací, se vydala nová verze Crety.
Korejské SUV Creta bylo pojmenováno po známém řeckém ostrově, stejně jako má svým názvem odkazovat na kreativitu. U nás by pak možná svádělo k asociaci s jednou vulgární nadávkou, ovšem jelikož Hyundai místo něj nabízí model Kona, není třeba jakékoliv negativní spojnice řešit. Co lze naopak stěží přehlédnout, je zjevná neatraktivita tohoto modelu, řečeno mírně. Korejci vsadili na velmi komplikované přední partie a nepříliš atraktivní záď. A troufneme si tvrdit, že ošklivější auto dnes nenabízí.
Možná i proto dostal právě tento model novou speciální edici zvanou Night Edition. Znáte to, v noci některé věci nejsou vidět, a přesně takový dojem se noční verze Crety snaží navodit. Nebude ale pro každého - vyrobena bude v omezeném počtu 900 kusů a zamíří pouze na brazilský trh. Cena pak startuje na poměrně tučných 181 490 realech (cca 770 tisíc Kč).
Základem je stále stejné 4,3metrové SUV osazené sportovně laděnou výbavou N Line, jež zahrnuje unikátní nárazníky, lehce přepracovanou masku chladiče, průduch v přední části kapoty a zadní difuzor. S novou edicí pak zmizely veškeré chromové prvky a místo toho je všechno včetně log nalakované načerno. V tomto odstínu jsou pak vyvedena i 18palcová litá kola, stejně jako je tomu u předních a zadních světel. Ve finále tak jediným prvkem, který působí trochu blýskavě, jsou koncovky výfuku.
Černočerné téma pokračuje také v interiéru, který se dočkal opravdu bohatého standardu. Počítat lze tedy s klimatizací, panoramatickou střechou či dokonce vyhřívaným a chlazeným sedadlem na straně řidiče. Opomenuta nebyla ani bezpečnostní stránka, vůz tak do vínku dostal šestici airbagů a kompletní sadu elektronických berliček. Na omezenou sérii je pak pamatováno ozdobnými lištami dveřních prahů, na nichž se objevuje pořadové číslo vozu, stejně jako exkluzivním audio systémem Bose s osmi reproduktory.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde nicméně na žádné změny oproti standardu nedošlo. Jakkoli jedna novinka by se našla - loni představená úroveň výbavy N Line byla dosud k dispozici pouze s přeplňovaným litrovým tříválcem naladěným na 122 koní. Provedení Night Edition ovšem dostane do vínku atmosférický dvoulitr produkující 169 koní. S touto pohonnou jednotkou jde nicméně koupit Creta běžně, přičemž i nadále ji doprovází šestistupňový automat a pohon předních kol.
Tak jako u každého vozu na úrovni N Line Hyundai provedlo zásahy do podvozku a řízení. Novinka by tedy měla umožnit dosud nejostřejší svezení vůbec. Ovšem pouze poté, co natankujete LPG, při spalování běžného benzinu pohonná jednotka produkuje „jenom“ 159 koní. Stovky byste přitom s plynem (a plným plynem...) měli dosáhnout za 9,7 sekundy, jinak je třeba počítat s časem o sekundu horším. Nejvyšší rychlost 190 km/h je pak elektronicky omezena bez ohledu na palivo.
Dodat lze snad už jen tolik, že Creta je sice ošklivá, přesto byla loni třetím nejlépe prodávaným modelem korejské značky vůbec. Za tím mimo jiné stála skutečnost, že šlo o nejžádanější SUV v Rusku. Tamní registrace však v důsledku války klesly na minimum, nejspíše i proto se Hyundai daleko více snaží třeba v Brazílii. Kromě toho pak vůz nabízí také v Číně, Indonésii či Indii, kde jde o nejlépe prodávané SUV již od roku 2020. Všude tam ale nabízí - aspoň naší optikou - lepší hodnotu za peníze než v Brazílii, tam jsou auta tradičně drahá.
















Creta N Line Night Edition není zrovna levná, zájemci si na jeden z 900 dostupných kousků musí připravit lehce přes 770 tisíc korun. Za to ovšem dostanou až 169 koní či ostřejší podvozek a řízení. A také černočerné téma zvenčí i uvnitř. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 2 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 2 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 3 hodinamiChladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 4 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 6 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva