Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejpraktičtější korejské auto je v Evropě velký hit, i při svých cenách se stará o 85 procent prodejů celé třídy
23.7.2022 | Petr Miler
Korejci byli troufalí, když tohle auto uvedli na trh a dokonce se s ním odvážili vstoupit do Evropy. Jak se ale nyní ukazuje, dobře věděli, co dělají. V zemi, která dnes jitří emoce jako žádná jiná, jej prodávají ve slušném počtu.
Když se předloni ukázalo, že Kia provedla nezbytné kroky směřující k tomu, aby mohla nový Carnival prodávat v Evropě, bylo už jen otázkou času, než vstoupí do prodeje. Nelze tak označit za překvapení, že se to loni skutečně stalo. Kia tehdy vůz začala nabízet v Rusku a i přes pozdější dění v této zemi můžeme říci, že nešlápla vedle.
Bylo to obecně vzato odvážné, MPV jsou dnes druhem na vymření a zájem o ně klesl do takové míry, že se většině automobilek vůbec nevyplatí v tomto segmentu setrvávat. Pokud pak někde prodejně přece jen fungují, je to v Asii, proto se jich také Kia drží a možnosti Carnivalu posouvá stále dál. Měli jsme obavu, že západně od Uralu na něj lidé také moc zvědaví nebudou, ale jsou.
Jak informuje ruský Avtostat, Carvnival je dokonce takový hit, že se v podstatě sám stará o to, že MPV jsou jedinou prodejně rostoucí třídou aut v zemi. Jeho 1 509 prodaných aut za první letošní půlrok totiž znamená 85 % prodejů všech MPV (1 786 aut) a meziroční růst prodejů aut této třídy o 48 %. V době, kdy v Rusku prodej jiných vozů naopak podobně rychle klesá, je to skoro senzace.
Na jednu stranu je třeba říci, že tohle auto má čím oslovit, neboť jej Korejci učinili ještě větším a luxusnějším než kdy dříve. Carnival je 5 155 mm dlouhý (to už nemá daleko k Mercedesu třídy S), 1 995 mm široký a používá podvozek s rozvorem 3 090 mm. To znamená, že se mezigeneračně stal o 40 mm delším a o 10 mm širším autem, jehož rozvor se zvětšil o 30 mm. Je to tedy pořádný macek, který v jihokorejské verzi dokáže pojmout až 11 lidí a nebo se stát luxusní limuzínou pro sedm. Navíc nemá se světlou výškou 182 mm daleko ke kdekterému modernímu SUV - takovou kombinaci vlastností dnes snad nikdo jiný nenabízí a rozhodně jde o nejpraktičtější auto korejské provenience, které se kdy dostalo do prodeje.
Do Evropy dorazil Carnival „jen” jako nanejvýš osmimístný vůz nabízející konfigurace sedadel 2+2+3 nebo 2+3+3. K mání je buď s dieselovým motorem 2,2 CRDi o výkonu 199 koní, které na přední kola přenáší osmistupňový automat, nebo ve verzi 3,5 V6 s 249 koňmi též s 8st. automatem a pohonem předních kol. Pokud někdy dorazí i do zemí EU, tuhle kombinaci tu určitě nečekejme.
V Rusku je vůz k mání v osmi pevně daných konfiguracích kombinujících zmíněné dva motory, dvě uspořádání interiéru (ten pro 7 je brán jako noblesnější) a pětici výbav Comfort, Luxe, Premium a Premium +. Už toho je patrné, že žádné složité kombinace nebudou k dispozici, obvykle je možné sáhnout s jednou výbavou jen po jednom motoru a dvou verzích interiéru či naopak. Základní výbava Comfort čítá mj. LED světla, multimediální palubní systém s 8" obrazovkou, zadní parkovací senzory, 17" litá kola, klimatizaci, vyhřívané čelní sklo a další věci očekávatelné v základu moderních aut.
Není to tedy „oholené” auto, je navíc mimořádně praktické a skoro 200koňový diesel pod kapotou asi málokoho urazí. Je ale třeba říci, že není vůbec levné. I když se povzneseme nad poněkud virtuální kurs rublu, je současných 4 144 900 RUB základní ceny (v českých 1 717 000 korun) hodně peněz, dříve bylo lépe. To je velmi ambiciózní nabídka, kterou navíc vyšší verze šponují až k 5 324 900 EUB (přes 2,2 milionu Kč), jak je ale vidno, i taková může fungovat. Jsme zvědavi, jestli se Kia po tomto úspěchu odhodlá s novým Carnivalem také k nám.









Současná Kia Carnival je zajímavým pokusem oživit třídu MPV, v Rusku boduje až neuvěřitelným způsobem, i když je dnes nabízena za velmi ambiciózní ceny. Foto: Kia
Zdroje: Avtostat, Kia
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před hodinouNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před hodinouCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 2 hodinamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 3 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 4 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva