Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý
11.2.2020 | Mirek Mazal
Volkswagen se ještě na přelomu roku chlubil rostoucími prodejními čísly, ani ta ale neměla šanci zachránit sice nejpraktičtější, ale pro dobu honu za co nejnižší spotřebou nevhodný model.
VW Amarok je na trhu od roku 2010 a nedá se říci, že by se setkal s vřelým přijetím. V roce 2016 ale dostal překvapivý facelift, který jej posunul o úroveň výše a přidal i dieselový šestiválec. Z Amaroku se tak rázem stala citelně vyhledávanější volba mezi lidmi, kteří chtějí pick-up, ale ne nutně jen jako pracovní nástroj. Přesná prodejní čísla Amaroku VW nezveřejňuje, neboť většina z nich spadá pod divizi užitkových aut, která to zkrátka nedělá, ještě 10. ledna se ale firma chlubila loňským růstem prodejů.
Navzdory tomu ale Amarok v Evropě nečeká žádná budoucnost. Letos ale bude roboty a dělníky poskládán poslední kus bez jakéhokoli přímého nástupce na obzoru. Tento model tak bude následovat konec podobně zaměřeného Mercedesu, jenže zatímco květnovou stopku výroby třídy X způsobil nezájem zákazníků, v případě lidového pick-up to neplatí, nebo aspoň ne zcela. Ten padl kvůli za oběť hlavně jiným dvěma faktorům.
První je poměrně jednoduchý - Volkswagen potřebuje výrobní závod v Hannoveru přestavět na výrobu elektrického mikrobusu I.D. Buzz. Modernizace strojů by měla trvat minimálně rok, poté možná začne testování předvýrobních procesů a v roce 2021 či 2022 přijde zřejmě na řadu oficiální montáž velkého elektromobilu. Výroba Amaroku tak v Hannoveru překáží a nikam jinam ji Němci stěhovat nechtějí.
Druhý a nejpádnější důvod konce je ale dnes už hořkou klasikou. I nejúspornější Amarok v nabídce produkuje kvůli relativně vysoké spotřebě 231 gramů emisí CO2 na kilometr jízdy, což je více jak dvojnásobek aktuálních limitů. Adekvátní zvýšení ceny není v případě takového modelu schůdné (šlo by o více jak 300 tisíc Kč na kus) a do stanoveného minima se VW jako takový nejspíše nevejde tak či onak. Nové motory nebo elektrifikace též nejsou vzhledem k významu modelu reální alternativou, a tak došlo na další škrtání evropské nabídky. Že na vině jsou hlavně limity EU, nejlépe dosvědčuje fakt, že konec se netýká výroby v argentinské továrně v General Pacheco, která bude zásobovat trhy mimo Evropu.
Koncernový pracant by jednou mohl dostat nepřímého nástupce s elektrickým pohonem, zatím se přípravné fáze mířící tím směrem odehrávají ve spolupráci s americkým Fordem. Nový model, pakliže nějaký skutečně vznikne, ale bude trochu jiným autem.





Amarok v Evropě končí, protože jeho 231 gramů CO2 na kilometr se Volkswagenu nehodí do krámu
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejčtenější články
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
