Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než o statisíce dražší Škoda Kodiaq
28.12.2021 | Petr Prokopec
Úspěchu některých aut z Číny se nelze divit. Toto je velké, 4,5 metru dlouhé SUV s výkonem 177 koní, pohonem 4x4 a spoustou výbavy. Za ceny od 617 tisíc Kč oslovuje Číňany i Rusy jako málokteré jiné.
Číňané nejsou zrovna mistry jmenné konzistence, neboť vůz, o kterém bude řeč dnes, je prodáván pod řadou různých označení a dokonce i pod několika značkami. Doma v Číně jej ale znají jako Bo Yue a v Rusku jako Atlas, přičemž k těmto jménům po nedávném faceliftu přibyl ještě přídomek Pro. Nechme ale stranou různá jména, ve všech případech jde o mimořádně populární model - je jedním z 10 nejprodávanějších čínských auto v Rusku, nejprodávanější auto Geely vůbec a sedmé nejžádanější SUV v Číně za rok 2020. Výrobce jej tak prodává po statisících za rok a při tom, co nabízí - a za kolik - se vlastně ani není čemu divit.
Ačkoli se to z fotek nemusí zdát, není to zrovna malý vůz. S rozvorem 2 670 milimetrů, délkou 4 544 mm, výškou 1 713 mm a šířkou 1 831 mm je to auto zapadající do prostoru mezi Škody Karoq a Kodiaq, přičemž některými aspekty má blíže k tomu druhému jmenovanému, například základním motorem. K tomu ale až za chvíli, nejprve dodejme, že zavazadelník pobere podle údajů výrobce až 662 litrů nákladu, což též není málo.
V případě vzhledu dostal Atlas s faceliftem nové nárazníky, upravena byla také kapota motoru a jiná jsou rovněž světla. Podobně lze hovořit o zádi, kam navíc dorazilo i rozšířené víko zavazadelníku, které navíc nekončí nad nárazníkem, ale zasahuje až do něj. Přepracování se dále dočkal zadní spoiler, opomenout nesmíme ani zvětšenou přední masku chladiče.
To je v případě exteriéru vše, v případě interiéru lze pak zmínit přepracovanou palubní desku s novou generací multimédií a zvětšenou dotykovou obrazovkou. Nové jsou také voliče převodovky, které nyní daleko více odkazují na již zmíněné Volvo. Doplňky v podobě kůže Nappa ale zůstávají.
A nakonec i nabídka motorů dostala s faceliftem slušnou vzpruhu. Atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 l produkující 152 koní byl nahrazen přeplňovanou tříválcovou jedna-pětkou z produkce dceřiného Volva. Tento motor dává k dobru 177 koní a 255 Nm točivého momentu a je v případě pohonu všech kol (v Evropě zatím jediná volba) spojen se sedmistupňovým automatem. Suma sumárum se Geely Atlas Pro dočkalo citelného přepracování, které i s tradičně bohatou výbavou v Rusku k mání od 2 064 900 rublů, tedy asi 617 tisíc Kč.
To je opravdu nízká suma na to, co vůz nabízí - nejlevnější Kodiaq je u nás k mání skoro o 250 tisíc dráž a když dorovnáme technickou i komfortní výbavu, skoro dvojnásobná suma klepe na dveře. Pokud by vám to ale bylo přece jen moc, Číňané spolu s avízem příchodu modelu KX11 oznámili, že Atlas Pro začátkem roku 2022 přijde v ještě dostupnějším provedení. Půjde o nadále bohatě vybavenou, nadále výkonnou, ale technicky přece jen skromnější variantu s pohonem pouze předních kol a jednodušším šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Pak bude mít Škoda s tímto modelem ještě větší problém, neboť v základu bude pořád nabízet méně a cenové nůžky se dále rozevřou.












Geely Atlas Pro dostalo s faceliftem nový motor, pozměněna byla i karoserie a interiér. Soupeř Škody Kodiaq u díky tomu boduje, s novým rokem navíc nabídne ještě levnější základní provedení. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 11 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
