Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí
20.1.2024 | Petr Prokopec
Všimli jste si, kam až se s cenou dostala Škoda Karoq? Na tu dnes potřebujete už 716 tisíc v úplném základu, prostřední verze s jedna-pětkou a automatem už nedá kůži pod 841 tisíc Kč. Geely i v dnes relativně drahém Rusku nabízí za méně nový Atlas napěchovaný lepší technikou, výbavou i bezpečnostními prvky.
Geely je sedmou největší čínskou automobilkou, přičemž ročně prodá zhruba 1,5 milionu aut. Lví podíl na tom má SUV Boyue, které je k dostání rovněž na mnoha zahraničních trzích pod různými jmény, nejčastěji jako Atlas. A je to hit, zejména právě mimo svou domovinu, kde dlouhodobě platí za nejprodávanější exportovaný čínský vůz.
První generace tohoto vozu na svět přišla v roce 2016 a dočkala se hned dvou faceliftů, stejně jako několika specifických variant. Protože již čtyři léta po debutu měla na kontě milion registrací, začali Číňané usilovně pracovat na druhé generaci. Tu představili v roce 2022 na nové platformě CMA a s novými benzinovými či hybridními motory. Loni se tato novinka začala prodávat v Číně a nyní se konečně propracovala také do Evropy.
Není překvapením, že se nový Atlas nejprve dostává do Ruska, kde Číňané bodují jako nikdy a nikde dříve. Přesto si tam klientela bude muset zatím vystačit s poněkud omezenou nabídkou. K mání totiž bude pouze přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož 200 koní dostane na povel sedmistupňový automat. Spárován bude v tuto chvíli pouze s pohonem předních kol, to ale nejspíš mnoha lidem vadit nebude. Stěžejní je u novinky cena, která s ohledem na opravdu bohatou výbavu již základního stupně začíná nízko i na aktuálně docela drahé ruské poměry, a sice na 3 194 990 rublech (cca 817 tisíc Kč).
Za tuto částku u nás nekoupíte ani menší Škodu Karoq 1,5 TSI DSG, a to přesto, že její pohonná jednotka produkuje pouze 150 koní. Navíc lze počítat pouze se 17palcovými litými koly a 8palcovým displejem multimédií. Atlas na stupni Luxury však disponuje devatenáctkami či 13,2palcovou obrazovkou. Dále pak základní výbava dostala do vínku panoramatickou střechu, kůží obšitý volant či obě vyhřívané řady sedadel. Nechybí pak ani audio systém se šesti reproduktory či bezdrátové dobíjení mobilů.
Již to samo o sobě by stačilo k úspěchu, Číňané se ovšem nechtějí nechat v Rusku zahanbit ani po stránce bezpečnostní. Atlas tak disponuje světelnými, dešťovými či parkovacími senzory. Zmínit lze i detekci dopravního značení, automatické brzdy nebo detekci tlaku v pneumatikách. Totéž čekejte také u úrovní Flagship a Sport, kdy první přihazuje třeba head-up displej a chlazená přední sedadla, zatímco druhý 20palcová kola a dvoubarevný lak. Ceny pak činí 3 394 990 RUB a 3 494 990 RUB (869 a 895 tisíc Kč).
Lze už jen dodat, že Rusko se pro čínské výrobce skutečně stalo druhou domovinou. Loni totiž na tomto trhu prodali zhruba půl milionu aut, jejich podíl na trhu tak narostl na 47 procent. Nejúspěšnější automobilkou z Říše středu se stalo Chery, které v celkovém žebříčku zaujalo druhé místo za Ladou. Třetí pak skončil Haval, zatímco Geely se muselo spokojit s bramborovou medailí. Na kontě má ovšem 250,5procentní meziroční vzestup. O ten se pak starají Coolray (7. mezi všemi modely) a Monjaro (10. příčka), nový Atlas bude chtít do tohoto pořadí po slábnoucích prodejích dosavadního provedení znovu pořádně promluvit.









Atlas druhé generace má 4 670 milimetrů na délku, přičemž na ruský trh zamířil pouze s dvoulitrem naladěným na 200 koní. K mání pak bude ve třech úrovních výbavy Luxury, Flagship a Flagship Sport. Na poměry Ruska je vlastně drahý, na poměry Škody ani ne. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
