Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
5. nejprodávanější auto světa svého druhu už je z Číny. Při jeho cenách ani není divu
28.6.2021 | Petr Miler
Čínské automobilky se zdají být k nezastavení. Dominantní silou už nejsou jen v Číně či někde, ale globálně. Jen čtyři světové superhity jsou žádanější mezi SUV a na 6. místě je opět Číňan.
Pomalu není dne, aby se některá z nepříliš známých čínských automobilek nevytasila s novým SUV, které minimálně na papíře kombinuje zajímavou techniku, bohatou výbavu a vskutku nízké ceny. Jakkoli takové auto může působit atraktivně, obchodní úspěch to automaticky neimplikuje - o spoustě takových vozů už později není vidu ani slechu.
To ale není případ čínského Havalu, který loni v červenci vytáhl třetí generaci svého modelu H6. A boduje s ním vskutku mohutně - čerstvě zveřejněná data focus2move sumarizující prodeje aut z celého světa za první letošní čtvrtletí uvádí, že H6 je globálně pátým nejžádanějším SUV. Jen Toyota RAV4, Honda CR-V, VW Tiguan a Hyundai Tucson - čtyři skutečné bomby této třídy - si nachází ve světě více kupců. A ne zase o tolik. H6 si vybralo 115 703 lidí, čtvrtý Tucson 129 055 lidí, třetí Tiguan něco málo přes 140 tisíc lidí. To už nejsou propastné rozdíly, navíc na šestém místě najdeme znovu čínský vůz - Changan CS75.
Není to náhoda, právě H6 od začátku nemá ambice bodovat jen v Číně, Haval s ním chce dobýt i další země. A nezastaví se v těch rozvojových. Značka už nějaký ten pátek na trzích mimo Čínu působí, dosud ale nebyla příliš agresivní a vypadalo to spíše, jako by si prozkoumávala půdu. Protože ale i s tímto postupem patří mezi ty nejúspěšnější, ještě letos chce udeřit naplno. Haval proto rozjel výrobu hned několika modelů v Thajsku a v Rusku, odkud povede útok nejen na zbytek Asie a východní části Evropy, ale také na Austrálii, která už pracuje s velmi podobnými pravidly pro homologaci jako zbytek „západního světa” a Číňané tam bodují stále více.
A čím vlastně nový H6 zaujme? Předně je to design, který se snaží tvářit svébytně i moderně. Bylo by asi přehnané tvrdit, že to je nějaký nápaditý krasavec, za přijatelně moderní ale design nového provedení modelu H6 označit lze. I technicky lze hovořit o konkurenceschopném voze. Hlavní světla už jsou čistě LED, máme tu 19" kola, podvozek s dvojitými lichoběžníky vzadu a spoustu zajímavé palubní elektroniky od dvou digitálních displejů s 9 a 12 palci v průměru, 5G-konektivitu s možností online aktualizací, autonomní řízení úrovně SAE2 a s ním spojené i nespojené asistenční systémy zahrnující mimo jiné i 360° parkovací kameru nebo automatické parkování. Pod kapotou jsou pak motory 1,5 a 2,0 turbo s výkony 163 a 190 koní plnící zatím normu Euro 5, které na přední kola posílá 7stupňový automat s dvojicí spojek.
Výbavy je na palubě rovněž dost, a tak nechybí ani věci jako panoramatické střešní okno, vyhřívaný volant, vyhřívaná kožená sedadla s elektrickým ovládáním (v osmi směrech), vícezónová klimatizace nebo zadní sedadla nastavitelná ve dvou směrech. To všechno v autě o rozměrech (délka x šířka x výška) 4 610 x 1 860 x 1 720 mm, což značí docela velké SUV jen o chlup menší než Škoda Kodiaq.
Známe i lépe vybavená a větší čínská auta, ale v poměru výkonu a ceny je Haval H6 opravdu daleko. Na domácím trhu začíná jen na 119 900 CNY, což je asi 397 tisíc Kč. Škoda Kodiaq u nás stojí i v té úplně „nejoholenější” verzi více jak dvakrát tolik. I vrcholný model s veškerou výbavou pak přijde na 134 900 CNY, tedy asi 447 tisíc Kč. Za to pořád nekoupíte ani Kodiaq „s ničím” a plně srovnatelné auto bude stát milion. Verze vyráběné v zahraničí a pro zahraničí jsou o něco dražší, ale dvakrát to zdaleka není. Tohle auto bude mimo Čínu stále větší hit.
Nový Haval H6 2021 slibuje nejmodernější techniku a luxusní vybavení prémiových aut za cenu výrazně nižší než u těch mainstreamových. Už teď se vyrábí v Rusku a Thajsku a výrobce s ním chce i „na západ”. Ještě než tam doputoval, je pátým nejžádanějším SUV světa. Foto: Haval
Zdroj: focus2move
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva