Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejsilnější Volvo historie vyzvalo na souboj německé sportovní modely, nemělo to dělat
6.1.2020 | Petr Miler
Auta od Volva si až na drobné výjimky ve světě neudělala jméno díky své dynamice, o německých sportovních modelech platí spíše opak. Ani v roce 2020 se na tom nic nemění.
Když se řekne Volvo, představíte si bezpečná auta, když se řekne Audi, BMW nebo Mercedes, představíte si spíše vozy rychlé nebo luxusní. Staré pořádky v novém miléniu v automobilovém světě tak úplně neplatí a zejména za posledních 10 až 15 let se toho změnilo opravdu hodně, jedna konstanta ale v platnosti zůstává - Volva ani s výkonnými motory nejsou rychlé a řidičsky podmanivé automobily.
Potvrzuje to srovnání Mata Watsona z carwow, který na letiště tentokrát přitáhl vskutku pestrou směsici výkonných modelů. Hlavní hvězdou bylo Volvo S60 vyladěné dnes už divizí firmy jménem Polestar, které s dvoulitrovým benzinem dopovaným turbem, kompresorem a ještě ke všemu elektromotorem dává přes 400 koní výkonu. To z něj dělá nejsilnější sériově vyráběné Volvo všech dob a většina soupeřů z tohoto klání by pro něj měla být snadným soustem.
Vedle něj se totiž postavilo nové, tedy dieselové Audi S4 Avant s ani ne 350 koňmi, další na řadě bylo BMW M340i s 380 kobylami a vedle něj Mercedes-AMG C53 Coupe s 435 koňmi. To by tedy teoreticky mohlo být nejrychlejší, neboť je jasně nejvýkonnější a stejně jako soupeři má pohon všech kol a automat. Druhé by mělo být Volvo, pak BMW, pak Audi. Tolik naznačuje šedá teorie papírových parametrů, které trochu dělá čáru přes rozpočet nejvyšší hmotnost u Mercedesu a Volva, ale rozdíly nejsou vyloženě propastné - děsivě těžká, mezi 1 700 a 2 000 kg vážící, jsou všechna tato auta.
Co na všechno říká zelený strom přímého srovnání na letištní dráze? Že výkon na papíře neznamená zase tak moc. Při akceleraci z místa na 400 metrech konkurenci doslova roztrhá druhé nejslabší BMW, které je skoro o sekundu rychlejší než všichni ostatní. Následuje jej úplně nejslabší Audi, pak Mercedes a až úplně poslední je Volvo.
Velmi podobné pořadí se opakuje i v dalších kláních. Při pružné akceleraci s předem zařazeným kvaltem je BMW opět první a Volvo opět poslední, při deceleraci vítězí Audi před BMW a Volvo s Mercedesem jsou svorně poslední. Z Volv se tedy ani s vysokým výkonem a laděním Polestaru opravdu rychlá auta nestala, což asi až tak nepřekvapí. Co by překvapit mohlo, je, že švédský sedan je navzdory holedbání se vysokou bezpečností nejhorší při brzdění, což je zrovna pro bezpečnost jízdy dost kritická oblast. Němci tady zkrátka neprohráli, a to ani s nejnižšími výkony - BMW je jasný vítěz s Audi za zády.

































Pokus Volva vyrovnat se německé konkurenci na poli výkonných sedanů, kombíků a kupé úspěchem opravdu neskončil
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera