Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejspolehlivější ojetá SUV všech stáří. I dostupné modely mohou být přeborníky
26.11.2020 | Petr Prokopec
Pokud vybíráte pro sebe nové, ale jinak ojeté SUV, jistě chce sáhnout po spolehlivém modelu. Pomocnou ruku nabízí německý TÜV Report - toto je 15 nejspolehlivějších SUV všech stáří.
Začátkem listopadu jsme vám jako už tradičně mohli představit výsledky německého TÜV Reportu pro rok 2021. V rámci respektované studie spolehlivosti zamířil na vrchol Mercedes GLC jakožto nejkvalitnější ojetina, kterou si můžete pořídit. Tedy alespoň v případě dvou nebo tříletých aut, v případě vyššího stáří již musíte třícípou hvězdu vyměnit za Porsche 911. Vyvarovat byste se pak měli hlavně vozů s logem Dacie, které jsou sice levné, ovšem nízká cena je vykoupena až přílišným množstvím problémů. A čím starší rumunská auta jsou, tím hůře.
Dnes budeme v analýze výsledků TÜV Reportu 2021 pokračovat, zamíříme ovšem trochu více do hloubky. Zaměříme se pouze na SUV, a to vždy na tři nejlepší z pěti věkových skupin. Proč jsme na úvod zvolili tuto kategorii, asi není těžké uhodnout - po ničem jiném zákazníci tak moc netouží. I proto byl daný segment s 21,7procentním podílem v říjnu letošního roku v Německu největším, co se týče registrací nových aut.
Prodejní statistiky ale už nechme stranou, místo toho raději zamíříme za onou patnáctkou nejlepších SUV. TÜV Report odhaluje i jejich stinné stránky, načež dopředu víte, na jaké problémy se nejčastěji připravit. Snadno tak vlastně budete vědět, jakou částku si z dostupných finančních prostředků odložit a jakou můžete utratit za samotné auto. Stejně tak ovšem Němci zmiňují i klady, načež si ve finále můžete daleko lépe vybrat vysněný vůz dle osobních preferencí.
Kategorie dvou- a tříletých aut
1. Mercedes-Benz GLC
Míra poruchovosti: 2,17
O vítězství německého SUV již řeč byla, na příčku nejvyšší jej vytlačil komfort spojený s dostatkem místa a široká nabídka pohonných jednotek. Problémy ovšem majitelům může dělat podvozek, který tak při prohlídce prověřte více než cokoliv jiného.



Foto: Mercedes-Benz
2. Mazda CX-3
Míra poruchovosti: 2,7
Japonské SUV dokáže uchvátit ve městě i na dlouhých cestách, přičemž důvod ke kritice zavdává jen málokdy. Povětšinou se navíc jedná o tlumiče, u některých exemplářů je pak pomalejší GPS. S jeho nápravou nicméně přišel facelift v roce 2019.
3. Audi Q5
Míra poruchovosti: 2,8
Také u čtyř kruhů mají potíže s podvozkem, zejména pak s pružinami. Dáno je to i tím, že první majitelé Audi Q5 najezdí více kilometrů než ostatní. Ovšem právě nenucenost, s jakou luxusní SUV polyká kilometry, je zároveň jeho velkým kladem.
Kategorie čtyř- a pětiletých aut
1. Opel Mokka
Míra poruchovosti: 5,0
Německé SUV exceluje hlavně ve městech, navíc disponuje i sedadly s certifikací EGR. Jeho velkým problémem je nicméně únik oleje. Kromě toho byste se měli vyvarovat slabších motorů, které nejsou adekvátní vůči vyšší hmotnosti.
2. Audi Q5
Míra poruchovosti: 5,3
Zástupce čtyř kruhů je v daném žebříčku nejčastěji zmiňovaným modelem, což jen deklaruje jeho spolehlivost. V této věkové kategorii přitom můžete počítat s běžným opotřebením, proto vlastně jen pozor na vyšší nájezd.
3. Mitsubishi ASX
Míra poruchovosti: 5,7
Japonské SUV dostalo do vínku rozsáhlý bezpečnostní paket a zároveň dokáže utáhnout až 1,8tunový přívěs. Obojí je působivé, majitele to ovšem vede právě k onomu tažení nákladu, což se naneštěstí projevuje na brzdách.
Kategorie šesti- a sedmiletých aut
1. Audi Q5
Míra poruchovosti: 8,5
Znovu jsme u bestselleru čtyř kruhů, jenž má při tomto stáří na kontě průměrně 118 tisíc kilometrů, tedy o pětinu více než většina konkurence. Na kvalitu to nicméně vliv nemá, jakkoliv důkladně prozkoumat byste měli podvozek.
2. Mazda CX-5
Míra poruchovosti: 8,8
Mazda se může pochlubit bohatou standardní výbavou i prostorem. Postavena pak byla opravdu kvalitně, jakkoliv zavěšení a tlumiče již mohou vykazovat opotřebení. Majitelé také často zapomínají obměňovat baterku.
3. Mini Countryman
Míra poruchovosti: 9,5
Za volantem Mini se budete bavit jako v motokáře, jakkoliv k dispozici máte o poznání větší prostor. Nicméně některé materiály i zpracování jsou na hraně, kromě toho technici zaznamenali také únik oleje z motoru či převodovky.
Kategorie osmi- a devítiletých aut
1. BMW X1
Míra poruchovosti: 13,1
První generace mnichovského SUV byla spíše zvýšeným kombíkem, i proto nabízí působivou jízdu. Díky tomu nicméně může docházet k uvolňování střešních ližin, mimo to je velmi častým problémem také selhávající parkovací brzda.
2. Audi Q5
Míra poruchovosti: 13,5
Pouze jediný vůz se dostal hned do čtyř věkových kategorií, a to právě Q5. Vozy vyrobené od roku 2011 přitom vyřešily problém v podobě střešního okna, jež bylo do té doby náchylné k praskání. Vše ostatní je v normě, tedy takřka dokonalé.
3. Honda CR-V
Míra poruchovosti: 15,1
CR-V je jedním z těch aut, u kterých často dochází na svolávací akce kvůli vadným airbagům. U dieselů pak technici ještě vyměňují palivovou pumpu. Jinak je jediným negativem prostorného SUV s výjimečným šasí zlobící řízení.
Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut
1. Honda CR-V
Míra poruchovosti: 22,6
Co bylo řečeno výše, platí i nadále. Vady jsou spojené hlavně s dieselem, jinak tu máme neprůstřelnou kvalitu. Technici pak ještě občas poukazují na špatná světla, důvodem však není technika, nýbrž majitelé.
2. VW Tiguan
Míra poruchovosti: 23,2
Pokud zvažujete německé SUV, je třeba řádně prověřit podvozek, hlavně přední lichoběžníky a pružiny. Kromě toho může u motorů 1,4 TSI občas docházet ke zničení rozvodového řetězu. Jinak lze počítat s prostorem i nízkou spotřebou.
3. BMW X3
Míra poruchovosti: 23,3
Jsme ve finále, a to u vozu nabízejícího o 20 litrů větší zavazadelník než tehdejší X5. Zapotřebí je u něj zkontrolovat podvozek i motor, zda neuniká olej. Pozor také na panoramatickou střechu či baterii, vše ostatní je v rámci mezí.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 4 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Společný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před hodinouMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 3 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 4 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 6 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včera