Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h

Jaký smysl má tohle auto? Racionálně vzato zřejmě vůbec žádný, to ale na jeho zvrácené atraktivitě nic nemění. Alpina XB7 je BMW X7 na steroidech, s poladěným V8 zvládne stovku za 4,2 sekundy, i když je opravdu velká a těžká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h

20.5.2020 | Petr Prokopec

Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h

/

Jaký smysl má tohle auto? Racionálně vzato zřejmě vůbec žádný, to ale na jeho zvrácené atraktivitě nic nemění. Alpina XB7 je BMW X7 na steroidech, s poladěným V8 zvládne stovku za 4,2 sekundy, i když je opravdu velká a těžká.

Nejspíše každý z nás byl alespoň jednou v životě postaven před volbu, která ani v nejmenším nebyla snadná. Nejinak je tomu i v případě nové Alpiny XB7, která je jakýmsi polooficiálním X7M. Stejně jako regulérní mnichovské stroje bude vyráběna v továrně BMW v americkém Spartanburgu. I díky tomu jde o vůbec první SUV značky z Buchloe, které bude nabízeno také ve Spojených státech. Objednávky zákazníci mohou zasílat firmě již nyní, samotných vozů se však dočkají až v září. Než však sepíšou smlouvu, čeká je ono zásadní rozhodnutí.

Vše koresponduje s jízdní dynamikou, která je závislá na výběru kol. Pokud XB7 ponecháte na standardních 21palcových litých kolech obouvajících pneumatiky Pirelli P Zero RSC o rozměru 285/45 vpředu i vzadu, můžete počítat s nejvyšší rychlostí 290 km/h. Necháte-li se ovšem zlákat příplatkovými třiadvacítkami, s nimiž přichází také obutí Pirelli P Zero ALP zahrnující přední pláště o rozměru 285/35 a zadní o rozměru 325/30, můžete počítat s nižším maximem. Jeho přesnou hodnotu nicméně Alpina momentálně neudává.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv velikost kol, vždy můžete počítat se sprintem na stovku za 4,2 sekundy, zatímco čtvrtmíli zvládnete za 12,6 sekundy. To jsou opravdu působivé hodnoty na vůz, který váží neskutečných 2 655 kilogramů. Dá se tedy předpokládat, že posílené brzdy od Bremba se čtyřpístkovými třmeny vpředu budou potřeba a desky v nich budete měnit pomalu jak na běžícím pásu. Jinak zkrátka nebudete mít šanci udržet na uzdě 621 koní a 800 Nm točivého momentu produkovaných přepracovaným 4,4litrovým osmiválcem.

Tuto pohonnou jednotku Alpina použila již u limuzíny B7, nicméně v případě SUV přichází dokonce ještě o 12 koní vyšší výkon. Jeho přenos dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, která se v Buchloe dočkala kompletní revize elektroniky i mechaniky. Optimalizováno bylo hlavně řazení v jízdních režimech Sport a Sport+, kdy u prvního zmíněného navíc dochází po překročení 160 km/h k poklesu podvozku o 20 mm. V rámci druhého pak světlá výška klesne ještě o dalších 20 mm, a to při 250 km/h.

Podvozek mimo to profituje ze zrevidované geometrie, dodatečných rozpěr a posílených stabilizátorů. Přepracován byl rovněž systém pohonu všech kol, se kterým je již jako součást standardní nápravy spárováno řízení zadní nápravy. Dále tu pak máme elektronický samosvorný diferenciál, který stejně jako zbytek novinek vylepšuje ovladatelnost. O navýšení stability se pak ostatně stará i čelní spoiler, který je spolu s novými nárazníky vpředu a vzadu jedinou vizuální modifikací.

Vzhled kabiny pak závisí na konkrétních požadavcích zákazníků, nicméně standardem jsou dřevěné dekory Alpina Myrtle Luxury Wood a kožené čalounění Lavalina s ozdobným modro-zeleným prošíváním. Počítat lze rovněž s podsvícenými lištami dveřních prahů, stejně jako s plaketkami odkazujícími na název tohoto modelu a jeho výrobce. Opomenout nesmíme ani nový sportovní volant, vyhřívaná sedadla ve třech řadách, strop potažený Alcantarou či rozměrnou panoramatickou střechu.

Dodat pak už jen pro zasmání lze průměrnou spotřebu 9,7 litru na sto kilometrů, jež byla vypočítána dle již nepoužívaného cyklu NEDC. Na tak nízké číslo lze ovšem rovnou zapomenout, přičemž těžké nejspíše bude dosáhnout i 13,7litrového průměru odpovídajícího metodice WLTP. Nesmíme zapomínat na onu hmotnost, která se blíží třem tunám a jež vás bude držet od častých zastávek na benzince jen při lehké noze na plynu. V takové chvíli je ale jisté, že můžete klidně zvolit ony příplatkové třiadvacítky.


Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 1 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 01Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 2 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 02Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 3 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 03Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 4 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 04Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 5 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 05Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 6 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 06Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 7 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 07Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 8 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 08Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 9 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 09Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 10 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 10Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 11 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 11Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 12 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 12Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 13 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 13Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 14 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 14Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 15 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 15Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h - 16 - BMW Alpina XB7 2020 prvni sada 16
Alpina XB7 páruje 621 koní s 2 655 kilogramy. I přesto zvládne až 290 km/h, ovšem pouze na základních jednadvacetipalcových kolech

Zdroj: Alpina

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše