Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší průšvih moderních aut dál graduje, zpětná sleva 145 tisíc má tragikomickou podmínku
3.8.2022 | Petr Miler
Slevy na auta byly svého času běžné, dnes jsou spíše výjimečné. O to více může v této době překvapit, když někdo dává zpětně slevu na auto, které jste si dávno koupili a změnu kupní ceny nepožadujete ani neočekáváte. Jak to ale bývá, ani tato sleva není zadarmo.
Je to neskutečná sága přešlapů, která evidentně nebere konce ani poté, co už se automobilka měla snažit jen o to, aby se o tomto voze moc nemluvilo. Takový postup ale nakonec nezvolila a její nejnovější faul dál jen devastuje už tak pokaženou pověst nešťastného modelu.
Řeč je o Chevroletu Bolt, malém elektrickém crossoveru americké značky, který loni stihla série požárů. Problém gradoval postupně - nejprve se hovořilo o vadné sérii aut, která dostanou nové baterie. Už to znamenalo pořádný problém, neboť náklady na řešení šly do desítek miliard, to nejhorší ale mělo přijít. Následně se mluvilo o 141 tisících autech a 39 miliardách, došlo k zastavení výroby a zákazu používání i svolání úplně všech aut. Problém tak nakonec trval o mnoho měsíců déle než měl a až letos se podařilo většinu problematických aut opravit a výrobu znovu nastartovat.
Konec příběhu? Ne podle představ koncernu General Motors. Jím ovládaný Chevrolet totiž nedávno přišel se zajímavou akcí, kdy majitelům velké části dotčených aut začal vracet 6 000 dolarů z kupní ceny. Vypadalo to jako vstřícný krok, jako náplast na bolístky z útrap, které zákazníci museli snášet, prostě snaha zlepšit image vozu, který ohrožuje celou elektrickou budoucnost GM. Dávalo to smysl, však může vyjít levněji „uplatit” zákazníky asi 145 tisíci Kč, když pak začnou na své vozy hledět pozitivněji, lépe o nich hovořit se známými, na internetu... Nicméně i tato akce se nakonec ukázala být pro Bolt, Chevrolet a GM jen dalším problémem a pomyslnou fackou do tváře.
Jak totiž nyní prasklo, onu 145tisícovou slevu lidé nedostanou jen tak. Výměnou za tyto peníze musí zákazníci podepsat dokument, v jehož zápatí psaném malými písmeny se vzdávají práva žalovat GM či kteroukoli z firem spolupracujících na výrobě vozu za problémy či škody spojené s budoucími požáry vozu. Je to složitý právnický text, zákazníci se ale ve zkratce „navždy vzdávají všech nároků na náhradu škody nebo jiných důvodů k žalobě”. To je fascinující.
Jinými slovy, GM tím nepřímo přiznává, že s Boltem mohou být dále problémy. A že raději zaplatí 145 tisíc korun komukoli, kdo se vzdá práva po něm do budoucna chtít jakékoli peníze spojené s tím, že mu vůz třeba... zapálí dům. To není vstřícný krok a snaha zamést minulý problém, ale projev nejistoty, kapitulace a další šrám na už tak prachmizernou pověst Boltu. A nakonec nejen jeho, tady jde o elektrická auta obecně.
Pokud chtěl GM udělat relativně brzkou masovou výrobou Boltu elektromobilům službu, pak se mu to rozhodně nedaří, služba je to leda medvědí. A jeho poslední krok zjevně drží linii s těmi předchozími. Je to tragikomické, nakonec to ale jen ukazuje, jak málo jistoty výrobci mají ohledně problematičnosti provozu elektrických aut v dlouhodobém horizontu. Kdyby GM alespoň seriózně věřil tomu, že s Boltem už problémy nebudou, jistě by nedával tučných 145 tisíc za to, že se zbaví rizika budoucích žalob.



Dodatečná sleva 145 tisíc korun na Chevrolet Bolt vypadala jako snaha omluvit se za minulé útrapy a zamést dřívější problémy pod koberec. Ale omyl, je to jen snaha vykoupit se z problémů budoucích, nic jiného. Foto: Chevrolet
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
před 4 hodinamiPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejčtenější články
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24.5.2025Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva