Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvyšší technický šéf Audi řekl, co bude se spalovacími motory značky, mluví narovinu
3.9.2021 | Petr Prokopec
Politický, obchodní či marketingový pohled je jedna věc, technický jiný. Představa, že Audi prostě hodilo benziny a diesely přes palubu a bude doufat, že se všichni poženou pro elektromobily, je lichá.
V poslední době koncern VW vyzdvihuje elektrifikaci nade vše. Němci se tímto způsobem snaží nejen vyjít vstříc Bruselu, ale zároveň doufají, že udělají definitivní tečku za kauzou Dieselgate. I to je ostatně jeden z důvodů, proč třeba nový Volkswagen Multivan míří na trh zatím pouze s benzinovými a hybridními motory. Z tohoto kroku přitom dealeři zrovna lehké spaní nemají, neboť u předchozí generace tři čtvrtiny zákazníků sáhli po dieselu. Ten se pak sice má vrátit, ovšem jen jako jediná a docela drahá verze spojená jen s pohonem jedné osy.
Je pochopitelně otázkou, jak moc budou koncernové plány v budoucnu naplněny. Elektrifikace je stále polem neoraným, a vývoj se nakonec může posunout jiným směrem. Ostatně i proto ani v rámci koncernu nakonec nesází vše na jedinou kartu. Oliver Hoffmann, člen představenstva Audi odpovídající za technický vývoj, technická hlava značky, totiž potvrdil, že čtyři kruhy rozhodně nenechají spalovací motory jen dožít, to si prostě nemohou dovolit. Minimálně v příští dekádě mají hrát nadále značnou roli značka se čtyřmi kruhy s jejich vývojem navzdory některým proklamacím neustává, třebaže existují data, kdy se tak má stát.
„Vložili jsme mnoho našich znalostí a peněz do vývoje benzinových motorů, neboť tu máme nové regulace, zvláště pak v Evropě, které vejdou v platnost v polovině dekády. Chceme nabídnout ty nejlepší vozy se spalovacím ústrojím, jaké jsme kdy vyrobili. Dosáhneme nejen vyšší efektivity, ale i vyšších výkonů,“ uvedl Hoffmann s odkazem na emisní normu Euro 7. Podle něj tak nepřipadá v úvahu, že by se značka složila ruce v klín - bude chtít být nadále nejlepší ve všech oblastech, ve kterých působí.
Emisní normy ale budou dál hrát velkou roli. Právě rok 2025, kdy by nové standardy 2025 měly začít platit, je momentem, kdy bude představen vůbec poslední nový model vybavený spalovacím motorem. To ale nicméně neznamená, že tím skončí jejich výroba. Právě naopak lze čekat minimálně jeden životní cyklus. Na druhou stranu však Audi již připustilo, že po roce 2033 chce prodávat už jen elektrická auta. Žádné podobné rozhodnutí ale pochopitelně není nezvratné, ostatně v USA vidíme, že stačí jedny volby a vše je jinak. Směr automobilky je ale v tuto chvíli daný - jen do roku 2025 má být odhaleno hned 20 ryze elektrických novinek a 10 plug-in hybridů.
Hybridizace pak ostatně bude hrát velkou roli i u spalovacích jednotek. To potvrdil i Hoffmann, který se ale zároveň dušuje, že „tato auta budou mít jasné DNA Audi v oblasti akcelerace, řízení a brzdění. Vše bude takové, jak má u Audi být.“ Lze tedy kvitovat, že vozy hlavně se spalovacími motory v dohledné době nikam nezmizí a Audi s nimi chce být dále konkurenceschopné. Smutné je nadále jen to, že z dlouhodobého hlediska spřádá plány podle těch politických, preference zákazníků zůstávají na druhém místě.






Audi se spalovacími motory zdaleka nekončí, nejméně do roku 2033 s nimi chce být ve hře o náročnou klientelu. Co se stane poté, je nyní spíše ve hvězdách. Foto: Audi
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 2 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 5 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 7 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 8 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva