Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci dál sní o Škodě Superb RS, byl by to bezesporu prodejní hit
25.11.2020 | Petr Prokopec
Obliba sportovních derivátů Škody je stále vyšší, automobilka je však po dočasném rozšíření portfolia věrná pouze jedinému modelu. Místy sice koketuje s rychlými diesely, to by však nebyl případ vlajkové lodi.
První generace Škody Octavia RS byla představena před dvaceti lety, přičemž v té době pod kapotou makala přeplňovaná jedna-osma se 180 koňmi. Záhy se dostavil nejen prodejní úspěch, ale i slušné renomé, které hnalo vzhůru i image celé značky. Vlastně tak nebylo překvapením, když v roce 2005 dorazila Octavia RS druhé generace. V té době přitom již měla dvoulitr s 200 koňmi a zejména sourozence, neboť na trhu již figurovala i Fabia RS s 1,9litrovým turbodieselem.
Zatímco u většího modelu populární dvojice písmen odkazující na Rally Sport vydržela v nabídce dodnes, u toho menšího jsme se dočkali pouze jediného nástupce. Poté ovšem nastal utrum, přičemž Škoda portfolio sportovních derivátů rozšířila teprve před dvěma lety. I Kodiaq RS, stejně jako první ostrá Fabia, sázel na „producenta sazí“, v jeho případě však šlo o dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 240 koní a 500 Nm točivého momentu. Ani ten si ovšem nyní již nekoupíte.
Znamená to tedy, že zájemci o sportovní jízdu mohou aktuálně opět zakotvit jen u Octavie RS, což je na první pohled překvapivé. Ostřejší deriváty Škody jsou u fanoušků oblíbené, a díky relativně nízké ceně se o nich pouze nemluvilo, nýbrž docházelo na reálné prodeje. Na některých trzích světa je pak provedení RS dokonce nejžádanější, přičemž se na celkových prodejích podílí klidně i z 50 procent. Zdá se tedy, že Škoda je ignorováním tohoto trendu jen sama proti sobě.
To potvrzuje i německý Auto Bild, který dál sní o vzniku Škody Superb RS. Ta bohužel v plánech značky chybí, přičemž se změnou se nedá počítat hned ze dvou důvodů. Tím prvním je stále vyšší tlak na snižování emisí, s čímž se sportovní modely neslučují. I kdyby tu ale nebyli bruselští regulátoři, byli by tu manažeři z Wolfsburgu. A ti se vůči českému modelu rozhodně postavili, neboť většina zákazníků by již neměla důvod, proč kupovat takový Arteon R.
Právě dvoulitrového ústrojí tohoto modelu by Superb RS mohl vyfasovat, načež by obě nápravy pohonná jednotka zásobovala 300 koňmi. Jakkoliv na druhou stranu by ostrému derivátu slušel i již zmíněný turbodiesel Škody Kodiaq RS. I tento agregát by byl spárován se systémem 4x4, stejně jako výlučně jen s automatem. Manuál by totiž v této obchodní třídě chyběl jen velmi malému množství zákazníků.
Lze tedy jen dodat, že sportovním směrem lze u Škody Superb zamířit pouze vizuálně pomocí specifických paketů či úrovní výbavy jako je SportLine. Dopřát si tedy můžete větší litá kola, černě lakované mřížky chladiče či kryty zpětných zrcátek nebo agresivněji laděné nárazníky. Opomenout pak ještě nesmíme snížený a přitvrzený podvozek, na silnější motor pod kapotou lze ale opravdu zapomenout.






Škoda Superb SportLine je nejspíše maximem, kam mladoboleslavská automobilka zajde. Na provedení RS můžeme jednoznačně zapomenout. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
včeraNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Most Superbike: Dominantní Toprak včera 21:55
- V SSP300 Humberto Maier, 8. Svoboda, 22. Novotný včera 21:51
- Superpole pro Mahiase, 21. Vostatek, Kocourek a Feigl NQ včera 21:48
- Test Honda CB1000 Hornet SP: nespoutané bláznovství včera 13:44
- Bimota pokračuje i v roce 2026 ve stejné sestavě včera 08:47
Nejnovější články
Hybridní vrchol Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
před 9 hodinamiJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
před 11 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
včeraDalší výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
včeraNěkdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva