Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci dál sní o Škodě Superb RS, byl by to bezesporu prodejní hit
25.11.2020 | Petr Prokopec
Obliba sportovních derivátů Škody je stále vyšší, automobilka je však po dočasném rozšíření portfolia věrná pouze jedinému modelu. Místy sice koketuje s rychlými diesely, to by však nebyl případ vlajkové lodi.
První generace Škody Octavia RS byla představena před dvaceti lety, přičemž v té době pod kapotou makala přeplňovaná jedna-osma se 180 koňmi. Záhy se dostavil nejen prodejní úspěch, ale i slušné renomé, které hnalo vzhůru i image celé značky. Vlastně tak nebylo překvapením, když v roce 2005 dorazila Octavia RS druhé generace. V té době přitom již měla dvoulitr s 200 koňmi a zejména sourozence, neboť na trhu již figurovala i Fabia RS s 1,9litrovým turbodieselem.
Zatímco u většího modelu populární dvojice písmen odkazující na Rally Sport vydržela v nabídce dodnes, u toho menšího jsme se dočkali pouze jediného nástupce. Poté ovšem nastal utrum, přičemž Škoda portfolio sportovních derivátů rozšířila teprve před dvěma lety. I Kodiaq RS, stejně jako první ostrá Fabia, sázel na „producenta sazí“, v jeho případě však šlo o dvoulitrový turbodiesel, který byl naladěn na 240 koní a 500 Nm točivého momentu. Ani ten si ovšem nyní již nekoupíte.
Znamená to tedy, že zájemci o sportovní jízdu mohou aktuálně opět zakotvit jen u Octavie RS, což je na první pohled překvapivé. Ostřejší deriváty Škody jsou u fanoušků oblíbené, a díky relativně nízké ceně se o nich pouze nemluvilo, nýbrž docházelo na reálné prodeje. Na některých trzích světa je pak provedení RS dokonce nejžádanější, přičemž se na celkových prodejích podílí klidně i z 50 procent. Zdá se tedy, že Škoda je ignorováním tohoto trendu jen sama proti sobě.
To potvrzuje i německý Auto Bild, který dál sní o vzniku Škody Superb RS. Ta bohužel v plánech značky chybí, přičemž se změnou se nedá počítat hned ze dvou důvodů. Tím prvním je stále vyšší tlak na snižování emisí, s čímž se sportovní modely neslučují. I kdyby tu ale nebyli bruselští regulátoři, byli by tu manažeři z Wolfsburgu. A ti se vůči českému modelu rozhodně postavili, neboť většina zákazníků by již neměla důvod, proč kupovat takový Arteon R.
Právě dvoulitrového ústrojí tohoto modelu by Superb RS mohl vyfasovat, načež by obě nápravy pohonná jednotka zásobovala 300 koňmi. Jakkoliv na druhou stranu by ostrému derivátu slušel i již zmíněný turbodiesel Škody Kodiaq RS. I tento agregát by byl spárován se systémem 4x4, stejně jako výlučně jen s automatem. Manuál by totiž v této obchodní třídě chyběl jen velmi malému množství zákazníků.
Lze tedy jen dodat, že sportovním směrem lze u Škody Superb zamířit pouze vizuálně pomocí specifických paketů či úrovní výbavy jako je SportLine. Dopřát si tedy můžete větší litá kola, černě lakované mřížky chladiče či kryty zpětných zrcátek nebo agresivněji laděné nárazníky. Opomenout pak ještě nesmíme snížený a přitvrzený podvozek, na silnější motor pod kapotou lze ale opravdu zapomenout.






Škoda Superb SportLine je nejspíše maximem, kam mladoboleslavská automobilka zajde. Na provedení RS můžeme jednoznačně zapomenout. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman a jeho tým se rozešli včera 23:09
- Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar včera 12:15
- Jako lídři cestují k Balatonu Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? včera 08:47
- Časový program na Balatonu 20.8.2025
Nejnovější články
Mercedes dál hledá nové dno, po nepochopitelném zdevastování vlastního zázemí chce začít používat motory BMW
před 2 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
včeraJeden z miliardářů vlastnících extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
včeraTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
včeraBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda