Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci odhalili nejnovější dieselový expres, i jako kombík se rozjede až na 270 km/h
6.5.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli se svého času zdálo, že dieselům odzvonilo obecně, natož pak těm ostrým, opak se postupem času ukázal být pravdou. Dieselová novinka od Alpiny jménem D3 S je stylová, rychlá i úsporná.
Na počátku letošního roku BMW vyrukovalo s modelem M340d, který se ukázal jako sedan i jako praktičtější kombík s tradičním přídomkem Touring. Mnichovská automobilka jejich motorový prostor osadila třílitrovým turbodieselem, který byl naladěn na 340 koní a 700 Nm točivého momentu. Pohonnou jednotku přitom doprovázel 48voltový startér-generátor, který přihazoval dalších 11 koní. Hlavním úkolem mild-hybridního ústrojí ale samozřejmě bylo snížení spotřeby resp. emisí CO2, aby provedení M340d co nejlépe vyhovělo novým limitům Evropské unie.
Nyní si tento model vzala do parády Alpina a ačkoli možnosti auta posunula ještě dál, ve srovnání s předchozími kreacemi této značky cítíme jisté zklamání. Jakkoliv pohonná jednotka prošla dalším laděním, na jízdní dynamice se toho mnoho nezměnilo - u takové varianty B3 odvedla značka lepší práci. V jejím případě totiž nárůst výkonu doprovázelo také zlepšení akcelerace.
Pohonná jednotka tedy nově disponuje 355 koňmi a 730 Nm, což představuje nárůst o 15 koní a 30 Nm. Sprint na stovku však zůstává stejný jako u sériového modelu, v případě sedanu tedy potřebujete 4,6 sekundy, zatímco Touring je o dvě desetiny pomalejší. Změnila se však nejvyšší rychlost, která narostla na 273 km/h, respektive na 270 km/h. Tyto hodnoty originální BMW pokořit nezvládne, navýšení maximálky limitované na 250 km/h totiž pro tento model nenabízí.
To se bude hodit hlavně Němcům pravidelně využívajícím dálnice s neomezenou rychlostí. Ostatně speciálně pro Autobahny byl naladěn také podvozek, který dostal tužší stabilizátory a pružiny Eibach. K tomu si Alpina pohrála také s variabilními tlumiči, stejně jako byl překalibrován systém pohonu všech kol xDrive. Ten nově upřednostňuje zasílání výkonu spíše na zadní nápravu, kterou lze stejně jako tu přední osadit 19palcovými nebo 20palcovými litými koly.
Tím jsme se dostali k vizuálním změnám zahrnující upravený čelní nárazník zvyšující stabilitu ve vysokých rychlostech. Odlišné jsou rovněž koncovky výfuku, difuzor mezi nimi však již zůstává na rozdíl od zmíněné verze B3 sériový. I kvůli tomu oproti sérii příliš nenarostla cena, neboť za sedan dáte 70 500 Eur (cca 1,9 milionu Kč) a za kombík 71 900 Eur (1,95 milionu Kč). BMW si přitom za M340d účtuje 64 550 Eur (1,75 milionu Kč), respektive o 1 300 Eur (35 tisíc Kč) více za Touring.
Lze už jen dodat, že první exempláře dorazí k zákazníkům v listopadu 2020. Zachováno zůstane i zmíněné mild-hybridní ústrojí, které se u vozů Alpiny objevuje vůbec poprvé. Systém měl být převzat beze změn, vlivem onoho navýšení výkonu zjevně došlo k ovlivnění spotřeby, která stoupla z 5,3-5,8 l/100 km na 6,4 litru. Jak jsme tedy uvedli, tentokráte se nezávislá automobilka z Buchloe příliš nepředvedla.
Alpina přepracovala BMW M340d na ještě větší dálniční raketu, oproti svym předchozím kreacím se ale vyloženě nepřetrhla
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB