Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci si mohou nový Mercedes C objednat i s výbavou, o níž Češi mohou jen snít
30.3.2021 | Petr Prokopec
Když se nová třída C představila světu, ukázala interiér je v provedení, které jako by z oka vypadlo Teslám. Jak se ale nyní ukazuje, vůz je v Německu k mání také s interiérem s klasickými tlačítky, český importér ale tuto verzi nenabízí.
Nová generace Mercedesu třídy C již dorazila do prodeje. Připravit si na ni musíte minimálně 1 049 700 Kč, za které můžete počítat s variantou C180. To na první pohled nezní zrovna špatně, ovšem jakmile nakouknete do technických parametrů, úsměv na rtech vám poněkud ztuhne. Základní provedení pohání jen benzinová jedna-pětka, která sice produkuje 170 koní, ovšem stále to znamená, že si kupujete Mercedes střední třídy za více než milion korun, který pohání menší motor, než má lecjaká Škoda.
Pokud se s tím nehodláte smířit, můžete samozřejmě postoupit o stupeň výše, třeba k variantě C300, u které se již počítá právě s dvoulitrem, jenž byl naladěn na 258 koní. Navíc se stejně jako jedna-pětka dočkal i mild-hybridizace a tedy dodatečného elektrického výkonu, přičemž dle českého konfigurátoru vychází na 1 321 320 Kč. Nás ovšem v této chvíli zajímá spíše konfigurátor německý, který odhalil něco, s čím tuzemská klientela značky do kontaktu nepřijde, a to ani u základního modelu.
Řeč je o středové konzoli, kterou zdobí výškově orientovaná obrazovka multimediálního systému MBUX. Ta má v Česku vždy 11,9palcový rozměr, zatímco Němci u méně výkonných motorizací počítají s 9,5palcovým provedením. Mohlo by se tak zdát, že dostávají méně za více, neboť varianta C180 je přijde na 41 138,30 Eur (cca 1 074 000 Kč). Nicméně záleží na úhlu pohledu, přičemž dle našeho názoru jde spíše o pravý opak. S menší obrazovkou jsou spojené i výhody.
Součástí většího displeje je totiž i digitální ovládání klimatizace, zatímco u menšího lze najít po stranách tlačítka. Ta sice působí, jako kdyby byla součástí dotykového panelu, ovšem to je opravdu jen pouhé zdání - jde zkrátka o klasické fyzické ovladače, které jsou mnoha lidem bližší, než ty digitální. Němcům tedy opravdu lze závidět, neboť jednu z nejužívanějších funkcí mohou mít snáze pod kontrolou. Naši sousedé se na druhou stranu musí v té chvíli spokojit s 10,25palcovým přístrojovým štítem namísto 12,3palcového, který je v Česku standardem.



Nová generace Mercedesu třídy C v základu počítá i s tlačítkovým ovládáním klimatizace. Čeští zákazníci však o tuto volbu přišli, na tuzemském trhu je k mání pouze plně digitální konzole. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB