Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli geniální systém, který sám vysvobodí zapadlé auto
12.6.2019 | Petr Prokopec
Pokud jste si s auty už něco užili, asi víte, jak nepříjemné je zapadnout třeba do hlubšího sněhu, bláta či písku. Vysvobodit se není snadné, nový Mercedes GLS to zvládne sám.
Mercedesy mají tendenci kráčet v čele vývoje automobilové techniky a jeho SUV zjevně nechtějí být výjimkou. Nová generace modelu GLS, kterou automobilka vytáhla na světlo světa před pár měsíci, tak nabízí aktivní hydropneumatické odpružení E-Active Body Control, které dovoluje nezávisle na sobě nastavovat světlou výšku i způsob odpružení každého z kol.
Právě v rámci tohoto systému dostalo nové GLS speciální řešení, které velmi usnadňuje situace, kdy s vozem zapadnete bahna, písku, závějí a dalších podobných nástrah. Systém je to geniálně jednoduchý - vůz v takovém případě po vydání pokynu tlačítkem automaticky využije aktivní podvozek k rozhoupání synchronizovanému se záběrem kol. A zapadlé auto má během chvíle zpět svou hrdost, aniž byste museli opouštět místo řidiče.
Efekt má ve výsledku velmi podobný, jako když zkoušíte vyjet z takové šlamastyky opakovaným mírným popojížděním vpřed a vzad, ideálně za pomoci pár lidí okolo. Obvykle se podobného výsledku dá dosáhnout jen u aut s manuální převodovkou, u automatů to ale moc nejde. Takto i GLS s povinným automatem dá šanci kolům se „chytit” na trochu jiném povrchu a z pasti se dostat, jak můžete vidět na přiloženém videu v čase okolo jeho třetí minuty.
Dodejme, že GLS není prvním Mercedesem, který tuto funkci dostal, v minulosti se ji dočkalo i nové GLE. Řešení v GLS je ale díky pokročilejšímu odpružení ještě schopnější a z písečné duny se dostává - vzhledem ke své velikosti a hmotnosti - s ohromnou lehkostí. Podívejte se sami, co tento vůz dovede, na videu nakonec uvidíte i jiné kejkle...










Nový Mercedes GLS ukázal jednu ze svých výjimečných funkcí, sám se vyhrabe ze závěje, bláta, písku a podobných situací
Zdroj: Aircar@Youtube
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 5 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 2 hodinamiToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
před 3 hodinamiFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
před 5 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 6 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva