Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf

Být na úrovni Volkswagenu je něco, za co by za normálních okolností mohla být Škoda ráda, v tomto případě tomu tak ale není. VW se pokusil do nejrychleji dohnat softwarový náskok Tesly a selhal u každého nového modelu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf

13.4.2021 | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf

/

Foto: Škoda Auto

Být na úrovni Volkswagenu je něco, za co by za normálních okolností mohla být Škoda ráda, v tomto případě tomu tak ale není. VW se pokusil do nejrychleji dohnat softwarový náskok Tesly a selhal u každého nového modelu.

Co přesně většina lidí potřebuje od automobilu? Především tolik, aby je bezpečně dovezl na místo určení. Pokud vše zvládne rychle, úsporně či komfortně, tím lépe. Něco takového ale zvládne dnes naprostá většina aut, a tak se výrobci pokouší nabídnout v některých ohledech více. Byly časy, kdy rozhodující byla technika, dnes se ale stále více snaží z aut udělat jakési počítače na kolech. A nedá se říci, že by v tom byli vždy úspěšní.

Asi nejznámější jsou na tomto poli potíže koncernu VW, který nám do jisté míry připomíná filmové studio Warnes Bros., pod které spadá i komiksové vydavatelství DC. Producenti tak mají k dispozici asi nejznámější postavy historie, tedy Supermana a Batmana, ovšem místo aby s nimi dosahovali miliardových zisků, jsou kvůli sérii omylů pod palbou kritiky. Komerční úspěch je tak v nedohlednu, a tak Warner Bros. snahy o dotažení konkurenčního Marvelu vzdalo.

Marvel měl přitom dopředu propracovanou linii, po které se rozhodl kráčet jen velmi drobnými krůčky. Díky tomu si vybudoval velmi pevné základy, na kterých staví košatou strukturu příběhů jednotlivých hrdinů. U posledních snímků tak vlastně panovala jedna jediná jistota - že na tržbách v kinech dosáhnou více než miliardy dolarů. Tento dlouholetý projekt se Warner Bros. snažil dohnat během pár let a tragicky narazil.

VW Group se pro změnu snaží dotáhnout na Teslu v oblasti softwaru. Kde ovšem americká automobilka odstartovala své snahy již před rokem 2010 a při vývoji pracovala i s informacemi od zákazníků, kteří najíždí miliony kilometrů ročně, tam Němci chtěli mít vše co konkurence a pokud možno ihned. To ale snad ani nemohlo skončit dobře, protože každý komplexní softwarový systém v podstatě bez ohledu na množství nasazených prostředků vyžaduje roky ladění.

Že má VW Group ještě hodně co dohánět, dokládá i první test Škody Enyaq iV 80, ke kterému přistoupil německý Auto Bild. Ten hlásí spokojenost téměř na všech frontách, mezi výjimkami je nejhlasitěji zmiňována jedna. Pokud tipujete, že jde o softwarovou záležitost, máte samozřejmě pravdu. Displej multimediálního systému MIB3 totiž reaguje se značným zpožděním, menu je lehce zmatené a grafika nebyla kompletně dokončena. Otevřeně tak říkají, že auto trpí problémem Volkswagenu Golf, který se dlouho potýkal s tímtéž.

A nepřehání. Pokud zašátráte v paměti, jistě si vzpomenete, že právě příchod Golfu na trh byl odkládán právě kvůli softwaru, u novějšího ID.3 pak německá automobilka dokonce začala dodávat zákazníkům nehotová auta s tím, že k nápravě dojde letos. Jak moc se to podařilo, je otázkou, nyní se ale problematických multimédií dočkal další vůz. A vůbec by nás nepřekvapilo, kdyby s podobnými potížemi začal být spojován také nový Volkswagen ID.4.

Tato věc nejnovější Škodu zbytečně sráží, neboť nedovoluje plně ocenit zbylé kvality auta. A že jich v případě Enyaqu není málo, české SUV je prý velmi tiché i na elektromobil. Kromě toho tu máte chytré prvky Simply Clever, dostatek prostoru a slušnou jízdní dynamiku (stovku zvládá vůz za 8,6 sekundy), třebaže praktický dojezd ani v případě varianty iV 80 s 204 koňmi pod kapotou bůhvíjaký - baterie o kapacitě 82 kWh v autě o vysokém autě s hmotností 2,1 tuny těžko převedou zázraky. Až 1 710litrový zavazadelník je ale tradičně chválen, jen nad cenou vozu se lze pouze podivovat. Zvláště kvůli ní by auto mělo být v momentě uvedení na trh pokud možno perfektní, zjevně není.


Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 1 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 53Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 2 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 54Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 3 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 55Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 4 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 56Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 5 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 57Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 6 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 58Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 7 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 59Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 8 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 60Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 9 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 61Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 10 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 62Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 11 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 63Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 12 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 65Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 13 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 72Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 14 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 73Němci vyzkoušeli novou Škodu Enyaq, říkají, že jí sráží totéž, co Volkswagen Golf - 15 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 75
I se Škodou Enyaq jsou spojené stejné problémy jako s řadou koncernových novinek poslední doby, nový Golf nevyjímaje. Nemá tedy vychytaný software, což zbytečně sráží její ostatní kvality. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše