Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vzpomínají na staré časy, s poslední novinkou jezdili 17 hodin v kuse 300 km/h
8.4.2021 | Petr Miler
Zdá se to absurdní, zbytečné, právě takový přístup ale odděluje zrno od plev. A Němci zjevně chtějí, aby nejnovější generace jejich ikonického Porsche 911 GT3 byla ryzím zrnem.
Ty nejlepší věci se rodí v bolestech, říká se. Pro další existenci čehokoli bývá zkrátka ctností setkat se s tím zlým dříve než při ostrém nasazení, neboť pak už není prostor k tomu cokoli upravovat či vylepšovat. Platí to také o autech, která jsou před vypuštěním na trh doslova mučena až absurdními procedurami simulujícími to nejhorší představitelné zacházení. Dělají to snad všichni, někteří ale v těchto aktivitách zacházejí dále než jiní.
Asi vás nepřekvapí, že hodně daleko zachází Porsche, může ale překvapit, jak daleko je až schopno zajít. Automobilka se čerstvě pochlubila tím, kterak testovala novou generace modelu 911 GT3 a některé operace jsou skutečně až absurdní. Jak možná víte, Porsche je majitelem okruhu v Nardó a právě tam se odehrála jedna z pozoruhodných procedur připomínající časy, kdy koncern VW, kam Porsche spadá, ovládal Ferdinand Piëch.
Právě on byl posedlý technickou vyspělostí německých aut a když si usmyslel, že Volkswagen bude dělat superluxusní Phaeton, jedním z jeho požadavků bylo, že vůz musí zvládnout celodenní jízdu rychlostí 300 km/h při venkovní teplotě 50 stupňů Celsia, zatímco klimatizace uvnitř musela držet nastavenou dvaadvacítku. Že auto nikdy nic takového nemohlo v praxi zažít, je bez diskuze, na těžké chvíle v rukou náročného majitele jej to ale nepochybně připravilo.
Porsche udělalo s novou 911 GT3 něco velmi podobného - auto muselo zvládnout ujet 5 000 km rychlostí 300 km/h v Nardó nonstop, pouze se zastávkami pro doplnění paliva. To je skoro 17 hodin ježdění třístovkou v kuse, něco v praxi naprosto absurdního - museli byste jezdit o neděli Německem tam a zpět, aby to bylo možné. A stejně by to neprobíhalo až takto. Nicméně Porsche prostě chtělo, aby nová 911 GT3 vydržela i hodně tvrdé zacházení a tento úkol pochopitelně zvládla.
Neprobíhalo to ale jen tak, že automobilka přivezla vůz do Itálie a čekala, co se stane. Takovému finálnímu testu předcházely týdny a měsíce strávené vývojem nejprve u počítačových simulací a později na motorové brzdě a ve větrném tunelu, aby auto mimo jiné bylo schopno řádně uchladit všechny namáhané komponenty. Simulací proběhlo přes 700, motor strávil 22 000 hodin na brzdě předstírajíc jízdu po různých okruzích a 160 hodin v tunelu. Až pak došlo na Nardó.
Do vývoje se pochopitelně promítly veškeré zkušenosti značky ze závodních okruhů. Šéf vývoje vozů GT Andreas Preuninger říká, že na GT3 dělali úplně ti samí lidé, kteří chystají soutěžáky a že novinka představuje nejpřímější technologický přesun ze závodních tratí na silnice, jaký si dovede představit. Tohle auto se tak jeví pro nadšence stále zajímavěji, jako by nestačilo, že je jedním z posledních, které kombinuje atmosféricky plněný, 510koňový, točivý motor s manuální převodovkou.








Nové Porsche 911 GT3 se při vývoji řádně zapotilo i kvůli trápení ze strany automobilky. To aby se co nejméně zapotilo, až jej začnete trápit vy. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 38 minutami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 4 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:54 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
