Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Německým autem roku se stal ničím výjimečný vůz za 1,6 milionu Kč, stačilo, že je elektrický a domácí
10.10.2023 | Petr Prokopec
Co přesně je na tomto autě přelomového, čím posouvá automobilový svět dál nebo jakým způsobem představuje vysokou hodnotu za peníze, nás míjí. Ať se zaměříte na cokoli, zjistíte, že konkurence je oproti VW ID.7 napřed. A to jsme ještě neřekli, že za jeho cenu můžete mít několik Octavií.
Na počátku září jsme se dozvěděli jména pěti aut soutěžících o titul Německé auto roku 2024 (German Car Of The Year neboli GCOTY 2024). Skutečným překvapením byla přítomnost čínského elektromobilu MG4, na druhou stranu jsme právě tomuto vozu dávali jisté šance na úspěch. Dalším z kandidátů na titul bylo totiž Porsche 911 Carrera T, tedy auto osazené tím „nesprávným“ motorem. A poté tři elektromobily (Hyundai Ioniq 6, Kia EV9 a VW ID.7), které za levné nelze považovat ani ve chvíli, kdy vám čtvrtinu ceny zaplatí stát skrze vysypané kapsy ostatních daňových poplatníků.
Zázrak se ale nakonec nestal, místo toho tu máme pořádnou blamáž a diskreditaci celé ankety. Oborná porota, což je označení, které by v tuto chvíli mělo být v minimálně dvojitých uvozovkách, totiž za vítěze zvolila ID.7. Tedy vůz, který neexceluje vůbec v ničem. Maximálně zde totiž máme výkon 286 koní, což je čtvrtina toho, co vám může nabídnout Tesla. Baterie o kapacitě 77 a 85 kWh, které klasicky odpovídají asi jen 20litrové nádrži na naftu, pak lze dobíjet při maximálním výkonu 170 a 200 kW, což rovněž na špičky v oboru nestačí.
Dojezd z podstaty oslnivý být nemůže, 700 km udávaných s větším paketem by muselo znamenat jízdu se spotřebou ekvivalentní jen něco přes 3 litrům nafty na 100 km. Kdo takhle reálně jezdí? Museli byste jet jako šneci a vypnout všechno od klimatizace po audiosystém, aby to šlo. Vše pak ještě uzavírá podivná vizáž a hlavně také neskromná cena startující v Česku na bezmála 1,6 milionu Kč.
Co přesně je na tom přelomového, oslnivého či jakkoli výjimečného? Absolut gar nichts, jak by řekli Němci, tedy naprosto nic. A není to nikterak překvapivé, neboť ID.7 stojí na modulární platformě MEB, která neznamenala pokrok ani v roce 2019, kdy se poprvé objevila. Šéf VW Thomas Schäfer to ale pochopitelně vidí jinak.
„Sotva jsme ID.7 představili, už byl jmenován Německým autem roku, a to renomovanou porotou. Jde o neskutečný úspěch,“ uvedl Schäfer. Jeho projev lze přirovnat ke slovům zesnulého Karla Gotta, na které došlo po každém „překvapivém“ vítězství v Českém slavíkovi. Nutno však dodat, že tuzemský mistr už to sám nakonec myslel jako žert a za své vystupování si svá ocenění zasloužil. Něco takového však o ID.7 nelze říci ani po návštěvě Oktoberfestu.
Nedivili bychom se tedy, kdyby anketu již nikdo kromě VW nebral vážně, letošní vítěz je výsměchem zdravému rozumu. Přičemž si opravdu nejsme jisti tím, že by titul vůbec něčemu pomohl. Nebo si snad VW myslí, že lidé pustí z hlavu všechny výše zmíněné nepřesvědčivosti a cenu auta jen proto, že mu pár lidí z GCOTY dalo nějakou cenu?



VW ID.7 nezaujme ničím na pohled ani technicky, v prodeji je spousta zajímavějších aut. Ale aby byla nová, elektrická a německá... To už se vybírá hůř. Foto: GCOTY, tiskové materiály
Zdroj: GCOTY
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva