Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nepřipomíná vám tento nový Volkswagen něco? Ve skutečnosti to žádný Volkswagen není
17.3.2024 | Petr Prokopec
Není to dílo fanouška značky, který si koupil jiný vůz a pak z něj zkusil dělat Volkswagen přelepením znaků. Tohle je firemní dílo, které ve výsledku znamená další elektrický model VW z řady ID, kterého se u nás v této podobě skoro jistě nedočkáme.
Patří budoucnost elektromobilitě? Co se ještě loni zdálo být politiky rozhodnuto, to lze dnes vnímat jen jako otevřenou knihu s nejasným koncem. Vnímat to konečně začíná i koncern Volkswagen, který utratil mnoho miliard, aby se s pomocí bateriového pohonu očistil od dieselového skandálu. Tuto investici přitom Němci logicky nechtějí jen tak odepsat, a tak se snaží ze stávající situace vytřískat, co se dá. Pochopitelně za pomoci co nejnižších dodatečných nákladů. Což, pokud budeme parafrázovat Jana Amose Komenského, znamená „recyklovat, recyklovat, recyklovat“.
Němci tak letos pošlou do prodeje nový VW ID.Unyx. Jak přitom naznačuje jeho název, jde o elektromobil nepřekvapivě postavený na platformě MEB, neboť jinou architekturu zasvěcenou alternativnímu pohonu zatím automobilka k dispozici nemá. Ve finále tedy nejde o nic, čím by VW mohl udělat díru do světa. Pár zákazníků by ale nové „ajdý“ oslovit mohlo. Jeho zevnějšek je totiž vcelku pohledný. A pokud se o auta alespoň trochu zajímáte, nejspíše dojdete k názoru, že jste jej již někde viděli.
Stopy novinky totiž vedou do roku 2019, kdy se jako koncept ukázala na autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy nicméně nesl logo značky Cupra. Pod její taktovkou vznikla i produkční verze, jež byla odhalena loni jakožto SUV Tavascan. Výrobu pak dostala na starosti továrna v čínském Hefei, která byla postavena ve spolupráci s tamní automobilkou Anhui Jianghuai Automobile Group. Němci přitom ve společném podniku drží 75 procent, a proto si mohou diktovat, co a jak se odehraje.
Momentálně rozhodli, že Tavascan se dočká prakticky jednovaječného dvojčete, jímž bude zmiňovaný ID.Unyx. Ten byl zatím neoficiálně odhalen skrze čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií (MIIT), jemuž jsou všichni výrobci povinni zasílat snímky svých novinek před začátkem prodejů. Stejně jako některé klíčové informace. Víme tedy, že stejně jako Tavascan bude i ID.Unyx k mání ve dvou verzích, a to jako zadokolka (230 koní) a čtyřkolka (340 koní).
Verze od VW dostala do vínku odlišný přední nárazník, stejně jako čelní světla. V jejich případě se ovšem měnila pouze grafika, nikoli tvar. To platí také o koncových lampách, které jsou propojeny světelnou lištou. Podsvícený je pak i znak VW, přičemž ostatní nápisy jsou vyvedeny ve zlaté barvě. Zmínit můžeme ještě odlišný vzhled litých kol a některé černé prvky. O zbytku novinek nás pak VW jistě bude informovat v tiskové zprávě u příležitosti premiéry.
Kdy k ní dojde, zatím nebylo upřesněno. Protože je ale vůz evidentně hotov a dubnový pekingský autosalonu již pomalu klepe na dveře, nejistoty nejspíš zmizí během pár týdnů. Momentálně tedy už jen dodáme, že Tavascan dostal do vínku paket baterií o kapacitě 82 kWh. Zda totéž čeká i ID.Unyx, jenž bude nabízeno pouze v Číně, ale znovu patří mezi prozatím nezveřejněná data.
ID.Unyx se zatím ukázal jen na pár snímcích zaslaných čínskému ministerstvu průmyslu a informačních technologií. Na oficiální premiéru nicméně dojde v řádu týdnů. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: MIIT, Cupra
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před hodinou - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva