Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025 | Petr Prokopec
Je to auto, které nikdy nemělo vzniknout - nedává smysl z podstaty a zákazníci si o něj rozhodně neřekli. Jenže vzniklo a prodává se. Tedy vlastně neprodává. Dokonce i v zemi, která je krom tulipánů oddaná také elektromobilitě, muselo Audi přijít s razantními slevami.
Když nějaké auto vypadá tak otřesně, že jej nemohou vystát ani kolegové jeho autora a samotného tvůrce později z automobilky vyhodí, je snad předem každému jasné, že nebyl svědkem stvoření prodejního hitu. Někdy ale i takové vozy prodejně fungují, pakliže místo očí laskají aspoň zdravý rozum, takovou Octavii III nezastavila ani příď jak z castingu na Predátora. Pokud ovšem nedávají ani takový smysl, šance na větší prodejní úspěchy se limitně blíží nule.
Důkazem budiž pouť trhem, kterou předvádí elektrické Audi A6 e-tron. Je to nesmysl z podstaty, velké a těžké cestovní auto kupované dosud dominantně s motory TDI, se pro elektrifikaci s limity současných baterek prostě nehodí. Přesto vzniklo a prodávat se začalo teprve nedávno, však jeho premiéra se odehrála 31. července 2024. Přesto je už 10. dubna 2025 jasné, že o jakkoli větší počet zákazníků bude tohle auto bojovat jen s velkými obtížemi.
O Česku ani nemá smysl hovořit, podle dat SDA si tu auto našlo 0 kupců loni a 8 letos. I optikou celé Evropy jsou ale prodeje nevalné, řečeno diplomaticky - dle údajů Data Force se letos na celém kontinentu prodalo 1 872 elektrických A6, což znamená, že existují jen okrajové stylové (A7) či dožívající luxusní modely (A8), kterých se prodává aspoň o trochu míň. To je fiasko.
Někteří možná namítnou, že auto se neprodává dlouho a že se vše ještě rozjede. Ani tomu ale nic nenasvědčuje, neboť v Nizozemsku, tedy dokonce v jenom z největších elektrických rájů Evropy, kde jsou vozy jiných koncepcí uměle vytlačovány z trhu, muselo Audi už nyní přistoupit k výraznému snížení cen 4 000 Eur neboli zhruba 100 tisíc korun. Snížení ceny přitom není spojeno pouze s jednou konkrétní variantou, třeba tou základní, nýbrž s celou nabídkou. Ve slevě lze tedy koupit sedan i kombík, zadokolku i variantu S6. Dechberoucí zájem je tedy zjevně jen snem Audi a dá se čekat, že na podobný krok dojde i v dalších zemích.
V zemi tulipánů tedy A6 e-tron startovalo na 63 990 Eurech (asi 1,61 milionu Kč) a nově na jeho pořízení stačí 59 990 Eur (1,51 milionu Kč). To je výrazná sleva, přesto máme pocit, že na otočení kormidlem stačit nebude. Problém je tu hlavně samotná využitelnost auta (a také jeho vzhled), která bude stejně mizerná i při ceně 5 Kč.
Navíc zjevně nejde o jediný obtížně prodejný model z portfolia značky, výrazně zlevněny byly i plug-in hybridní verze modelů A3, A6, a Q5, a to o 2 000 Eur (50 000 Kč), stejně jako elektromobiley Q4 e-tron a Q6 e-tron. V případě variant Q7 TFSI e, Q8 TFSI e a Audi e-tron GT pak sleva činí dokonce 6 000 Eur (150 000 Kč). To znamená jediné - že žádný z těchto modelů netáhne tak, jak Audi původně předpokládalo. Proč vůbec předpokládalo něco lepšího, nemáme tušení, my jsme těmto modelům úspěch na trhu opravdu nevěštili.













Od premiéry A6 e-tron neuběhl ještě ani rok, přesto je již nabízeno s výraznými slevami. K těm navíc přikročilo nizozemské zastoupení značky, tento elektromobil se tak zjevně nezvládá prosadit ani v jednom z elektrických rájů. Foto: Audi
Zdroj: Audi Nederland
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 6 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025Tato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
17.5.2025Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva