Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko
19.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nikola Motor Company ukazuje buginu, kterou si můžete objednat za necelých 900 tisíc Kč. Je vodotěsná a nabídne prý „až” 527 koní.
„Dvojník Tesly”, americká značka Nikola Motor Company, představuje své první produkční auto. Není to ovšem revoluční tahač, jak by leckdo mohl právem očekávat, ten aktuálně poněkud změnil směr. Jde o čistě elektrickou buginu s názvem Zero, tedy druhý z vozů, které Nikola poodhalila v květnu letošního roku. Na rozdíl od tahače Nikola One ovšem o bugině nebylo moc slyšet.
Nyní vidíme obrázky snad produkčního stroje, které ho ukazují docela hezky, ale technické údaje nejsou přesné, jak by člověk u údajně hotového auta očekával, a to i přes fakt, že se na webu Nikoly dočteme „Konečně je tady” a dnů do představení zbývá „nula”. Od těch původních se navíc parametry trochu změnily, takže nyní máme „až” 527 koní a „až” 645 Nm točivého momentu. Zrychlení na 60 mph (97 km/h) je nyní přesně tři vteřiny, čemuž se nezdráháme věřit, pokud Zero opravdu váží 862 kg, jak se dočteme na webu automobilky.
Nikola Zero má v každém kole elektromotor, což znamená snadné vektorování točivého momentu a velmi účinnou rekuperaci při brzdění. Dojezd je uveden v poměrně velkém rozsahu 160 - 320 km na jedno nabití a baterie pojmou 72 kWh elektřiny. Dobu nabíjení neznáme, ale s běžnou zásuvkou počítejte s přibližně 22 hodinami.
Vůz má prý certifikaci IP67 pro vodotěsnost, takže teoreticky lze vjet do vody, celý ho ponořit a vyjet na druhé straně, aniž by došlo k poškození. Nikola něco takového „striktně zakazuje z bezpečnostních důvodů”, ale píše, že to dodává větší míru jistoty, když jezdíte v mokrém terénu. Vskutku, při brodění blátem přijde vodotěsnost elektromotorů v kolech velmi vhod.
Nikolu Zero si už můžete objednat. Cena je oproti původním zprávám o kousek nižší, 37 000 dolarů, tedy asi 890 tisíc korun. Lze ji rezervovat za 750 dolarů (18 tisíc korun) vratné zálohy, ovšem termín dodání zatím není známý. Úplně produkční vůz tedy před sebou asi ještě nemáme, jak naznačují i nepřesné technické specifikace. Přesto je to indicie, že Nikola Motor není podvod. Nebo alespoň ne tak velký, jak se ještě nedávno zdálo.










První fotky skutečné Nikoly Zero přicházejí s prohlášením "Je tady"
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 5 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 7 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 8 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 10 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva