Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Friend-ME odhalen, fakticky je zajímavější než jeho jméno
22.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Šanghajský multimediální koncept Nissanu, který se „chce přátelit“, nakonec není SUV ani crossover, ale poněkud přepjatě svalnatý mix sedanu a liftbacku.
Automobilka Nissan popisuje svůj avizovaný nový koncept představený ve světové premiéře na autosalonu v Šanghaji jako „čtyřsedadlový sedan navržený pro generaci s velmi svébytným pohledem na automobily“. Tím má na mysli nejen mladší ročníky s masivně klesajícím zájmem o auto jako takové a využívajícími kontakt s okolím prostřednictvím mobilního telefonu a sociálních sítí, ale především specifickou skupinu Číňanů narozených v 80. letech. Doma jim říkají „Bālínghòu“ a je jich téměř čtvrt miliardy.
Zřejmě i proto nebylo pro Nissan důležité zmiňovat technické podrobnosti hybridního pohonného systému PureDrive, ale místo toho se zabývá novým konceptem multimediálního rozhraní pro posádku.
Svým způsobem se auto nesnaží být ničím jiným než pojízdným počítačem s dotykovým ovládáním a mobilní přípojkou na internet v jednom, vše za účelem donutit uživatele přesunout se z pohodlí domova za volant anebo alespoň přesednout z křesla na sedadlo spolujezdce.
O specifický sociální kontakt a reflexi na současnou změnu v myšlení nejmladších potenciálních řidičů se postaral tým návrhářů z pekingského studia Nissan Design China (NDC) ve spolupráci s oddělením Nissan Global Design Center, pod vedením jeho viceprezidenta a šéfa kreativní divize Shira Nakamury. Jak blízko nebo daleko má jejich vůz produkci, můžeme jen hádat, zrovna tohle automobilka v tiskové zprávě nespecifikuje.
Dá se ale předpokládat, že některé z myšlenek (či už těch odpovědných za tvary auta anebo systém ovládání) by se ve výrobě objevit mohly, především ale Nissan slibuje, že bude v nejbližších letech pozorně naslouchat přáním čínské klientely. „Pokud chceme, aby byl Nissanu kvůli něčemu známý, pak kvůli jeho schopnosti poznat, co udělá radost zákazníkům napříč celou Čínou,“ prohlásil François Bancon, generální manažer pro produktovou strategii a pokročilé plánování a dodal: „Friend-ME je pouze začátek.“







































Friend-ME slibuje únik z domova, sociálních sítí a sdílení informací se však nevzdává
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva