Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Friend-ME odhalen, fakticky je zajímavější než jeho jméno
22.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Šanghajský multimediální koncept Nissanu, který se „chce přátelit“, nakonec není SUV ani crossover, ale poněkud přepjatě svalnatý mix sedanu a liftbacku.
Automobilka Nissan popisuje svůj avizovaný nový koncept představený ve světové premiéře na autosalonu v Šanghaji jako „čtyřsedadlový sedan navržený pro generaci s velmi svébytným pohledem na automobily“. Tím má na mysli nejen mladší ročníky s masivně klesajícím zájmem o auto jako takové a využívajícími kontakt s okolím prostřednictvím mobilního telefonu a sociálních sítí, ale především specifickou skupinu Číňanů narozených v 80. letech. Doma jim říkají „Bālínghòu“ a je jich téměř čtvrt miliardy.
Zřejmě i proto nebylo pro Nissan důležité zmiňovat technické podrobnosti hybridního pohonného systému PureDrive, ale místo toho se zabývá novým konceptem multimediálního rozhraní pro posádku.
Svým způsobem se auto nesnaží být ničím jiným než pojízdným počítačem s dotykovým ovládáním a mobilní přípojkou na internet v jednom, vše za účelem donutit uživatele přesunout se z pohodlí domova za volant anebo alespoň přesednout z křesla na sedadlo spolujezdce.
O specifický sociální kontakt a reflexi na současnou změnu v myšlení nejmladších potenciálních řidičů se postaral tým návrhářů z pekingského studia Nissan Design China (NDC) ve spolupráci s oddělením Nissan Global Design Center, pod vedením jeho viceprezidenta a šéfa kreativní divize Shira Nakamury. Jak blízko nebo daleko má jejich vůz produkci, můžeme jen hádat, zrovna tohle automobilka v tiskové zprávě nespecifikuje.
Dá se ale předpokládat, že některé z myšlenek (či už těch odpovědných za tvary auta anebo systém ovládání) by se ve výrobě objevit mohly, především ale Nissan slibuje, že bude v nejbližších letech pozorně naslouchat přáním čínské klientely. „Pokud chceme, aby byl Nissanu kvůli něčemu známý, pak kvůli jeho schopnosti poznat, co udělá radost zákazníkům napříč celou Čínou,“ prohlásil François Bancon, generální manažer pro produktovou strategii a pokročilé plánování a dodal: „Friend-ME je pouze začátek.“







































Friend-ME slibuje únik z domova, sociálních sítí a sdílení informací se však nevzdává
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
před 7 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 9 hodinami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 10 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
